پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

مهاجریست

به گزارش مهاجریست:  اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو، رای به کاهش قیمت‌ها در هفته جاری دادند.
علی‌رغم افزایش قیمت‌ها در روز جمعه در پی انتشار گزارش اشتغال آمریکا که کم‌تر از سطح مورد انتظار بود، اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار کاهش قیمت‌های طلا در هفته آینده را دارند.
در این آمارگیری 21 نفر شرکت‌ کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، تحلیل‌گران بانک‌های سرمایه‌گذاری، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان 6 نفر (29 درصد)، افزایش قیمت طلا و 11 نفر (52 درصد) کاهش قیمت طلا در هفته آینده را پیش‌بینی می‌کنند در حالیکه 11 نفر (19 درصد) رای به ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها داده‌اند.
talanews1
در هفته گذشته 57 درصد شرکت‌کنندگان در آمارگیری کیتکو اعتقاد به افزایش قیمت‌ها داشتند و از زمان رای‌گیری تا کنون قیمت‌ها به میزان 10 دلار کاهش یافته است. از 26 جولای تا کنون، طی شش هفته متوالی نظریات شرکت‌کنندگان در این آمارگیری همواره صحیح بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طرفداران کاهش قیمت طلا معتقد هستند که عدم وجود یک روند افزایشی قوی و پایدار در قیمت‌ها، بازار طلا را نسبت به فروش آسیب‌پذیر می‌کند. کوین گردی (Kevin Grady)،‌ مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری، اعتقاد به کاهش قیمت‌ها در هفته آینده دارد. وی می‌گوید که “به نظر من بازارها در انتظار خبر کاهش سیاست‌های فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند … اما من فکر می‌کنم که این سیاست‌ها حتماً در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت اما نمی‌توان با این دیدگاه وارد بازار و معاملات شد. باید با این فرض وارد معاملات شویم که بازار و افراد در حال قرارگیری در پوزیشن‌هایی برای کاهش این سیاست‌ها در ماه سپتامبر هستند و در نتیجه باید بر این اساس معامله کنیم.”
فیلیپ استریبل (Philip Streible)، کارگزار ارشد بازارها افزایش قیمت طلا در هفته آینده را پیش‌بینی می‌کند. وی اعتقاد دارد که ” واکنش به گزارش اشتغال آمریکا به عنوان یک محرک بازار طلا بود و این کالا را به سبد سرمایه‌گذاری فعالان بازار برگرداند. از آنجاییکه احتمال کاهش سیاست‌های فدرال رزرو در آینده نزدیک به شدت کاهش یافته است، باید منتظر روند افزایشی در بازار طلا باشیم.”
طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا، اعتقاد دارند که شرایط ضعیف بازار باعث نوسان قیمت‌های طلا در یک محدوده بسیار کوچک خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای