راهنمای اقامت تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا – زندگی در کانادا – اقامت در کانادا – شرایط تحصیل در کانادا

مورد تایید وکلای مجموعه
مدت زمان مطالعه ۱۸ دقیقه
دسته بندی: کشور کانادا
بروزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا یکی از مهم ترین تصمیمات افراد علاقمند به این کشور است. مهاجریست این امکان را برای شما فراهم می کند تا در کشوری توسعه یافته با بهترین خدمات آموزشی به تحصیل در کانادا بپردازید. شما در راهنمای مهاجرت به کانادا می توانید بهترین مقالات مرتبط با کانادا را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب راهنمای مهاجرت تحصیلی به کانادا

معرفی کلی کشور کانادا

کانادا بالاترین میزان درآمد سرانه در مقایسه با کشورهای دیگر را در آموزش و پرورش کسب کرده است. کیفیت آموزش و پرورش قطعا خوب است که می توان از سطح رقابت برای ورود به  دانشگاه های کانادا متوجه شد. دانشگاه های کانادا به طور فزاینده ای بابت پیشرفت در آموزش، تحقیق، خصوصا در زمینه های فناوری اطلاعات، کسب و کار، علوم بهداشت و درمان، حقوق، کشاورزی  و مطالعات اقیانوس شهرت پیدا کرده است.

اکثر دانشگاه ها دارای هیات علمی با رتبه های علمی برتر و تجربه تحقیقات گسترده ای،  به دانش آموزان برای دسترسی بهتر به تحصیل در سطح جهانی کمک می کند.

کشور کانادا به عنوان شمالی ترین کشور در قاره آمریکا واقع گردیده است و دومین کشور بزرگ جهان محسوب می گردد. نام کشور کانادا برگرفته از واژه Kanata به معنی دهکده یا سرپناه می باشد. کانادا از 10 استان و 3 قلمرو متشکل شده است. کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان می باشد با این تفاوت که جمعیت آن تنها یک پنجم جمعیت روسیه می باشد.

به سبب نزدیکی آمریکا با کانادا روابط اقتصادی این دو کشور بسیار گسترده می باشد، به گونه ای که آمریکا و کانادا بزرگ ترین روابط اقتصادی در جهان را دارند. این کشور سرشار از منابع طبیعی است و جاذبه های گردشگری کانادا سالیانه گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

دانشگاه ها و کالج های کانادا

تقریبا ۱۰۰ دانشگاه و ۱۵۰ کالج در کانادا وجود دارد. دانشگاه هایی مانند تورنتو، بریتیش کلمبیا و واترلو از بهترین دانشگاه های جهانند. مدارکی که دانشگاههای کانادا به فارغ التحصیلان اعطا می نمایند در تمام دنیا پذیرفته شده و معتبر هستند. به علت همین سطح کیفی بالا سالانه تعداد زیادی دانشجو از سر تا سر جهان برای تحصیل به کانادا می روند.

دانشگاه های کانادا از نظر اندازه، شیوه تدریس و دوره هایی که در آنها ارائه می شوند، متفاوت هستند. لذا دانشجویان می بایست بر حسب نیاز، دانشگاهی مناسب را در جهت رسیدن به اهدافشان انتخاب نمایند.

دانشگاه های کانادا، سالانه بیش از 1.5 میلیون دانشجو را آموزش می دهند. آنها بیش از یک سوم از تحقیق و توسعه کانادا را انجام می دهند. به عنوان یک سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری، دانشگاه های کانادا، ثروت اقتصادی را در سراسر جامعه کانادا، تولید می کنند.

موسسات آموزش عالی کانادا، متنوع هستند، از نظر اندازه و وسعت برنامه ها، متفاوت هستند، و آنها در سراسر کشور واقع شده اند. هیچگونه سیستم وزارت آموزش فدرالی، وجود ندارد، ایالت ها و قلمروها، مسئول تمام سطوح آموزشی، از جمله دانشگاه ها هستند.

در راهنمای مهاجرت تحصیلی به کانادا ، اطلاعات کلی، در مورد دانشگاه ها، تعداد دانشجویان ثبت نامی، هزینه شهریه و لینک به سایت دانشگاه، موجود است، که می تواند در انتخاب دانشگاه، موثر باشد.

محبوب ترین رشته های تحصیلی کانادا در میان دانشجویان خارجی

تجارت بازرگانی
مدیریت
حقوق
معماری
مهندسی

شرایط تحصیل در کانادا

تحصيلات‌ قبل از دانشگاه:
‌در اين‌ كشور كودكان‌ از 3 تا 6 سالگي‌ در مهد كودك‌ها و دوران‌ آمادگي، تحت‌ تعليم‌ و تربيت‌ قرار مي‌گيرند. شروع‌ دوره‌ ابتدايي‌ (Elementary School)  از 6 سالگي‌ است. در استان‌ كبك‌ كلاس‌ اول‌ تا ششم‌ (Grades 1 to 6 و در استان‌هاي‌ ديگر كلاس‌ اول‌ تا هفتم‌ ( (Grades 1 to 7 را دوره‌ ابتدايي‌ مي‌دانند.

 دوره‌ دبيرستان‌(Secondary School)  چهار سال‌ است‌  (.(Grades 8 to 12 نظام‌ تحصيلي‌ پيش‌ دانشگاهي‌ در اين‌ كشور به‌ گونه‌اي‌ است‌ كه‌ تا قبل‌ از ورود به‌ دانشگاه‌ دانش‌آموزان‌ حدود 12 سال‌ تحصيل‌ مي‌كنند. البته‌ در استان‌ اونتاريو براي‌ اخذ ديپلم‌ دبيرستان‌ بايد 13 سال‌ درس‌ بخوانند و دانش‌آموزان‌ شش سال‌ درس‌  به‌ نام‌ دروس‌ علمي‌ اونتاريو(Ontario Academic Credits) OAC  را نيز در سال‌ سيزدهم‌ مي‌گذرانند.

 

دوره‌هاي‌ تحصيلي دانشگاهی
دانشگاه‌هاي‌ كانادا در انتخاب‌ دانشجويان‌ اختيار كامل‌ دارند. شرط‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها بر اساس‌ معدل‌ نمرات‌ سال‌ آخر دانش‌آموزان‌ در دبيرستان‌هاست. شرايط‌ پذيرش‌ در دانشگاه‌هاي‌ كانادا براي‌ دانشجويان‌ تمام‌ وقت‌ و نيمه‌ وقت‌ يكسان‌ است. شما برای تحصیل در کانادا نیازمند بالایی نیستید و میتوانید نمرات کم خود را با مدرک زبان خود جبران نمایید.

در خصوص‌ پذيرش‌ دانشجو براي‌ تحصيلات‌ تكميلي، دانشگاه‌ها بر اساس‌ ضوابط‌ خود اقدام‌ به‌ اين‌ امر مي‌كنند. مراكز آموزش‌ عالي‌ در كانادا مستقل‌ هستند و مدارك‌ دانشگاهي‌ را خودشان‌ صادر مي‌كنند.  اكثر دانشگاه‌ها در كانادا انگليسي‌ زبان‌ هستند، ولي‌ هفت دانشگاه‌ فرانسوي‌ زبان‌ و دو دانشگاه‌ دو زبانه‌ نيز وجود دارد.
دوره‌هاي‌ هنري‌ و حرفه‌اي‌ براي‌ مدارك‌Certificate  و Diploma  از دوره‌هايي‌ هستند كه‌ پس‌ از يك‌ تا سه‌ سال‌ تحصيل‌ به‌ دليل‌ شرط‌ ورود آسان‌تر و نداشتن‌ معدل‌ بالا براي‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها در كالج‌ها گذرانده‌ مي‌شود.

 

Bachelor : شامل چهار سال‌ تحصيل‌ تمام‌ وقت‌ است؛ در بعضي‌ رشته‌ها مانند معماري‌ طول‌ اين‌ دوره‌ به‌ پنج‌ سال‌ نيز مي‌رسد در استان‌ اونتاريو به‌ دليل‌ طول‌ دوره‌ دبيرستان‌ كه‌ 13 سال‌ است، دوره‌هاي‌ سه‌ ساله‌ نيز وجود دارد.

 

Master : برای ورود به‌ اين‌ دوره‌ داشتن‌ مدرك‌Bachelor با معدل‌ حداقل‌B ضروري‌ است. در صورتي‌ كه‌ دانشجو بخواهد در رشته‌اي‌ غير از رشته‌ قبلي‌اش‌ ادامه‌ تحصيل‌ دهد، بايد تعدادي‌ درس‌ اضافي‌ بگذراند. به‌ همين‌ دليل‌ طول‌ دوره‌هاي‌Master  از يك‌ و نيم‌ تا سه‌ سال‌ متغير است. ضمناً‌ در اين‌ دوره‌ دانشجو مي‌تواند درس‌ با(Dissertation)  پژوهش‌ را مدنظر قرار دهد يا بيشتر به‌ درس‌ پرداخته‌ و در نهايت‌ يك‌ يا دو كار علمي‌ كوچك‌ را پشت‌ سر گذارد.

 

Ph.D. : برای ورود به‌ اين‌ دوره‌ معدل‌ +B  يا بالاتر در دوره‌Master   مورد نياز است. علاوه‌ بر اين‌ دانشجو بايد توصيه‌هاي‌ كتبي‌ استادان‌ قبلي‌ داشته‌ باشد كه‌ توانايي‌ او را براي‌ پژوهش‌ نشان‌ دهد. براي‌ دوره‌Ph.D.  در كانادا دانشجو بايد حداقل‌ سال‌هاي‌ تحصيلي‌ تمام‌ وقت، گذراندن‌ دروس‌ تعيين‌ شده، گذراندن‌ امتحان‌ جامع‌ (كتبي‌ يا شفاهي‌ يا هر دو( و نوشتن‌ و دفاع‌ شفاهي‌ از پايان‌ نامه‌ پژوهشي‌ را با موفقيت‌ بگذراند. طول‌ متوسط‌ دوره‌ دكترا در دانشگاه‌هاي‌ كانادا چهار سال‌ است.

نکته : در موارد خاصي‌ امكان‌ اخذ مدرك‌ Ph.D.  بدون‌ دريافت‌Master   و به‌ صورت‌ انتقال‌ از اين‌ مرحله‌ و تنها با داشتن‌Bachelor  ميسر است.

 

‌نحوه‌ ارزشيابي‌ مدارك‌ تحصيلي

مدارك‌Certificate  و Diploma  و كليه‌ مدارك‌ دانشگاهي‌ (آكادميك) 2 يا 3 سال‌ تحصيل‌ معادل‌ حداقل‌ 60 واحد به‌ شرط‌ تحصيل‌ پيوسته‌ و همگن‌ كه‌ منجر به‌ اخذ مدرك‌Bachelor  نمي‌شود، بعد از ديپلم‌ دبيرستاني، “كارداني” ارزشيابي‌ مي‌شود. مدارك‌Bachelor  بعد از ديپلم‌ دبيرستان، “كارشناسي” ارزشيابي‌ مي‌شود. مدارک Master  با شرط‌ داشتن‌ كارشناسي، “كارشناسي‌ ارشد” ارزشيابي‌ مي‌شود. مدارك‌Ph.D.  با شرط‌ داشتن‌ كارشناسي‌ ارشد، “دكترا” ارزشيابي‌ مي‌شود.

بزرگترین دانشگاه های کانادا

کل دانشجویان

دانشجویان کارشناسی

دانشگاه

74760

60660

دانشگاه تورنتو

52290

46640

دانشگاه یورک

45484

37501

دانشگاه بریتیش کلمبیا

39670

33100

دانشگاه کبک مونتریال

36460

31500

دانشگاه اوتاوا

31770

30200

دانشگاه ریرسون

39979

29753

دانشگاه مونتریال

34100

29500

دانشگاه انتاریو غربی

31250

29430

دانشگاه آلبرتا

31259

29090

دانشگاه آزابسکا

هزینه تحصیل در کانادا

متاسفانه تحصیل در کانادا رایگان نیست اما میزان شهریه ها معقول و قابل پرداخت است. متوسط شهریه برای یک سال تحصیلی (8 ماه) در دوره کارشناسی حدود 11900 دلار کانادا می باشد و در مقام مقایسه با شهریه دانشگاه های های یریتانیا، استرالیا، نیوزلند و آمریکا باید گفت کانادا از پایین ترین سطح شهریه برخوردار است.

میزان شهریه ها در دانشگاه های دولتی آمریکا 1/3 برابر شهریه ها در کانادا است و میزان شهریه دانشگاه های غیر دولتی حدود دو برابر می باشد.

شرایط جدید تحصیل در کانادا

کانادا دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی جهان است. در کانادا، تحصیلات دانشگاهی بر عهده دولت هر ایالت می باشد. هر ایالت قوانین خاص خود را دارد. با این حال قوانین پایه در همه جای کانادا یکسان است.

تحصیلات به سه دوره کلی ابتدایی، دبیرستان و بعد از دبیرستان تقسیم می شود.

آیا می دانید؟

در سال 2020 بیش از 200 هزار دانشجوی خارجی، کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

در رده بندی شانگهای 2020،  4 دانشگاه کانادایی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.

در رده بندی تایمز2020 ، 5 دانشکده MBA کانادایی در میان 100 دانشکده تجارت و بازرگانی جهانی قرار گرفتند.

فارغ التحصیلان کانادایی از لحاظ میزان دانش و مهارت در میان 5 رتبه اول جهانی و رتبه اول در میان کشورهای انگلیسی زبان هستند.

بودجه  دریافتی ، برای بیش از 1/3 از تلاش های تحقیقاتی کانادا بیش از دو برابر  کشور های دیگر جی 8  است.

تحصیلات ابتدایی:

کودکان معمولا از 5 سالگی وارد مهد کودک می شوند. تحصیلات ابتدایی بسته به نوع ایالت تا 6 سال است. پس از آن در برخی ایالات 2 سال دوره راهنمایی وجود دارد و در غیر این صورت، دوره ابتدایی 8 سال خواهد شد. در کبک، تحصیلات ابتدایی تا 6 سال است و بعد از آن دانش آموز مستقیم وارد دبیرستان می شود.

تحصیلات دبیرستان:

تحصیلات دبیرستان معمولا به سال های 9 تا 12 اطلاق می شود. در ایالاتی که دوره راهنمایی دارند، دبیرستان سال های 7 و 8 است. در کبک دبیرستان از سال 7 تا 11 است و بعد از آن دانش آموز قبل از ورود به دانشگاه باید یک دوره دو ساله را در CEGEP بگذراند.

تحصیلات بعد از دبیرستان:

دوره پس از متوسطه  شامل کالج حرفه ای (همچنین به عنوان مدرسه فنی و حرفه ای شناخته شده است)، کالج و دانشگاه می باشد.

دوره های زبان:

دوره های زبان- انگلیسی یا فرانسه- در راهنمایی ارائه می شوند و پس از آن در دوره های دبیرستان و دانشگاه ها نیز ادامه می یابند.

در کانادا مدارس به لحاظ نوع مذهب به سه دسته کاتولیگ، مسیحی و بدون مذهب خاص تقسیم بندی می شوند.

هم چنین مدارس به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند. مدارس دولتی رایگان هستند و مدارس بخش خصوصی شهریه دارند. دانشگاه ها نیز همین تقسیم بندی را دارند. در دانشگاه های دولتی نیز شهریه باید پرداخت شود اما میزان آن به اندازه دانشگاه خصوصی نیست.

معرفی دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا در سراسر جهان شناخته شده می باشند. از هر یک میلیون دانشجو، تعداد 70 هزار تن دانشجوی خارجی هستند که از 130 ملیت مختلف می آیند.

مقاطع تحصیلی عبارتند از کارشناسی 3یا 4 ساله، گواهی ارشد 2 ساله، کارشناسی ارشد و دکترا.

دانشگاه ها با هم تفاوت دارند، برخی بزرگ و برخی کوچک اند. برخی تعداد زیادی رشته دارند و برخی دیگر در رشته های خاصی متمرکز هستند. دانشگاه ها می توانند از 80 تا 50 هزار دانشجوی کارشناسی داشته باشند. یک دانشگاه می تواند تا 840 رشته تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارائه دهد! توجه داشته باشید اکثر دانشگاه ها خوابگاه دارند.

شهریه دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در دوره های تمام وقت

(به غیر از دانشجویان رشته های پزشکی)
مقطع کارشناسی (یک سال تحصیلی)

9,000 – 10,000  $
16,000 – 20,000 $

نیو فند لند و لبرادور

11,000 – 10,000 $

پرنس ادوارد آیلند

$9,000 – $14,000
$14,000 – $19,000

نوا اسکوچیا

$9,000 – $15,000
$14,000 – $16,000

نیو برونزویک

$15,000 – $17,000
$14,000 – $24,000

کبک

$10,000 – $26,000
$10,000 – $26,000

اونتاریو

$7,000 – $14,000
$12,000 – $22,000

منیتوبا

$13,000 – $16,000
$12,000 – $ظ23,000

ساسکوچوان

$10,000 – $18,000
$10,500 – $21,546

آلبرتا

$11,000 – $22,000
$12,600 – $33,667

بریتیش کلمبیا

هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا در شهر و ایالت های مختلف متفاوت است اما در مجموع هزینه ها برابر با عموم هزینه ها در کشورهای توسعه یافته است. در ادامه چند نمونه از میزان هزینه ها را مشاهده می کنید:
کرایه اتوبوس 2 تا 3 دلار
متوسط غذای رستوران 10 تا 15 دلار
سینما 8 تا 12 دلار
ارسال نامه در داخل کانادا 52 سنت
ارسال نامه خارجی 1/5 دلار
هزینه اصلی که دانشجویان خارجی در کانادا باید متقبل شوند هزینه اجاره خانه، خوراک و حمل و نقل است. با توجه به شهر یا استانی که دانشجو در آنجا زندگی می کند این هزینه ها متفاوت هستند و گزینه های مختلفی پیش رویشان قرار دارد. غذا به طور کلی از اروپا ارزان تر است خصوصا اگر در مناطق حومه ای زندگی نمایید.

برای حمل و نقل عمومی بلیط های ماهانه با قیمت 75 تا 120 دلار در اختیار مسافران می باشد. تهیه بلیط اتوبوس با تخفیف دانشجوی نیز امکان پذیر است. در ادامه هزینه متوسط اجاره خانه در کانادا را برایتان آماده کرده ایم.

مقایسه هزینه اجاره آپارتمان دو خوابه در شهرهای مختلف کانادا (ماهانه)

شهر

مبغ

آلبرتا، کالیاری

$1,250

بریتیش کلمبیا، ونکوور

$1,265

انتاریو، تورانتو

$1,160

آلبرتا، ادمونتون

$1100

انتاریو، اتاوا

$1100

بریتیش کلمبیا، ویکتوریا

$1050

بریتیش کلمبیا، کلوونا

$950

نوا اسکوچیا، هالی فکس

$950

منیتوبا، وینیپگ

$900

بریتیش کلمبیا، کملوپس

$850

انتاریو، ثاندربی

$850

ساسکوچوان، ساسکاتون

$850

پرنس ادوارد آیلند، شارلوت تون

$850

کبک، مونترئال

$800

کبک، کبک سیتی

$800

نیو فند لند، سینت جانز

$800

تحصیل مقطع PhD در کانادا

کانادا به تازگی به یک مقصد تحصیلی مناسب در آمریکای شمالی بدل گشته است. تحصیل در کانادا آرزوی بسیاری از افراد است. در گذشته نه چندان دور این کشور از لحاظ تحصیلی در سایه کشور همسایه قرار داشت اما امروزه دانشگاه های این کشور خصوصا در زمینه های تحقیقاتی و دکتری تبدیل به یک رقیب شایسته برای دانشگاه های کشورهای دیگر شده اند.
استقبال دانشجویان خارجی از تحصیل در مقطع دکتری در کانادا روز به روز در حال افزایش است. چراکه کیفیت آموزش بالا بعلاوه هزینه های نسبتا پایین و امکانات مدرن کانادا را تبدیل به یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در مقطع دکترا نموده است. دولت کانادا نیز از اهمیت جذب دانشجو در مقطع دکترا به خوبی مطلع است به همین دلیل بورسیه های فراوانی برای دانشجویان این مقطع درنظر گرفته است.
دوره های دکترا در دانشگاه های کانادا
روند پذیرش
دانشجویان مقطع دکتری همانند دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملزم به رعایت کردن  استانداردهای لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه هستند.
دانشجوی مقطع دکترا باید مدرک فوق لیسانس خود بعلاوه ریز نمرات این مقطع و مهارت تحقیقاتی خود را ارائه نماید.
ارائه پیشنهاد تحقیقاتی، نامه رفرنس، نمرات دانشگاهی و آکادمیک بالا، نمونه مقاله و نمره GRE برای ورود به مقطع دکترا الزامی است. علاوه بر این دانشجو باید در زمینه رشته تخصصی خود نیز نمرات ممتاز کسب کرده باشد.
دانشگاه های انگلیسی و فرانسوی زبان هرکدام به نوبه خود خواستار نمره قبولی در آزمون زبان موردنظر هستند.
یکی از بزرگترین مزایای تحصیل مقطع دکترا در کانادا انعطاف دوره های آموزشی می باشد به نحویکه در برخی مواقع امکان ورود به دوره دکتری مستقیما از مقطع کارشناسی وجود دارد.
جزئیات دوره های آموزشی
دوره های PhD عموما بین 4 تا 6 سال و ماکسیمم 7 سال به طول می انجامند. بر طبق قانون دو سال اول برای گذراندن دوره
های تئوری داخل کلاس صرف می شود سپس با گذراندن ازمون های پایان ترم این دوره دانشجو رسما وارد مقطع PhD می
شود. 2 تا 4 سال بعدی پروژه های تحقیقاتی بیشترین وقت را از دانشجویان صرف می کند در انتها نیز ارائه رساله دکترا
الزامی است. رساله دکترا بعضی مواقع باید با استادان و دانشجویان دیگر دانشگاه ها به بحث گذاشته شود و دانشجو باید از
موضوع تحقیقاتی خود دفاع نماید. در صورت موفقیت مدرک دکترا به دانشجو اعطا می گردد.
کمک های مالی:
عموم دانشجویان دوره دکترا در مشاغلی داخل یا خارج از دانشگاه مشغول به کار هستند اما سازمان ها و دانشگاه های معدودی در کانادا همانند موسسه علوم طبیعی و شورای تحقیقات مهندسی اجازه کار بیش از 10 ساعت را به دانشجویان نمی دهند.
تامین بخشی از هزینه های دوره دکترا می تواند به صورت یک جایزه باشد که ممکن است تا سقف چهار سال اول هزینه شهریه را تامین نماید.
علاوه بر این ها دانشجویان دوره دکترا می توانند تحت نظارت دانشکده و گروه آموزشی خود به تدریس مشغول شوند تا از این طریق بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند. لازم به ذکر است که دانشگاه های معدودی در کانادا دانشجویان را به صورت کامل بورسیه می کنند.
با عقب افتادن پرداخت شهریه دانشگاه تحت شرایط خاص تمهیداتی همانند تمدید مهلت پرداخت برای کمک به دانشجو درنظر می گیرد.
در شرایط بازار کار رقابتی امروز به روز رسانی اطلاعات و بهره گیری از ایده های جدید از اهمیت حیاتی برخوردار است به همین دلیل دوره های اموزشی مقطع PhD در دانشگاه های کانادا بر اساس همین اصل شکل گرفته است.
 مقطع کارشناسی ارشد
همانند دیگر کشورهای پیشرفته کانادا از سطح استاندارد زندگی مطلوبی بر طبق گزارشات سازمان ملل برخوردار است. این کشور میراث فرهنگی پر جنب و جوشی است که قدمت آن به اجداد اروپایی خود بر میگردد. به دلیل همین قومیت چند فرهنگی کانادا به عنوان سرزمین فرصت ها شناخته می شود.
به دلیل استقبال زیاد مهاجران و دانشجویان بین المللی خصوصا آسیایی از تحصیل در دانشگاه های کانادا، دولت این کشور تمام تمهیدات لازم را برای ارتقا سطح کیفی دانشگاه ها درنظر گرفته است. در حال حاضر بیشترین میزان ثبت نام دانشجویان خارجی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

دوره های کارشناسی ارشد در کانادا

در کانادا تحصیلات عالی به سه بخش مختلف کالج، دانشگاه و مدارس فارغ التحصیلی تقسیم می شود. دانشجویانی که قصد دارند در دوره کارشناسی ارشد تحصیل نمایند باید در دانشگاه یا مدارس فارغ التحصیلی ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که با ثبت نام در کالج نمی توانید وارد دوره ارشد شوید.
انجمن های CAGS و ACES در واقع شورای اداره کننده دوره های ارشد هستند. این دو انجمن دربرگیرنده 44 دانشگاه، 3 آژانس تحقیقاتی فدرال، 2 مدرسه فارغ التحصیلی در سطح ملی و موسسات دیگر می باشد.
مدارس فارغ التحصیلی و آژانس های تحقیقاتی بخشی از هزینه های دانشجویان خارجی را به عنوان بورسیه برای راه یابی آنها به دروه ارشد تامین می کنند. علاوه بر این در روند انجام پروژه های تحقیقاتی حمایت های لازم را از دانشجویان به عمل می آورند.
معیارهای ورود به دوره ارشد:
برای ورود به دوره ارشد دانشجو باید مدرک کارشناسی مرتبط را با معدل بالا (B+) اخذ کرده باشد.
دریافت نامه تایید از دانشگاه قبلی با ذکر مهارت های دانشجو مورد نیاز است. در برخی شرایط حتی ممکن است دانشگاه یک پیشنهاد تحقیقاتی از دانشجو طلب نماید.
دانشجویانی که انگلیسی زبان اولشان نیست باید آزمون مرتبط با مهارت زبان انگلیسی را با موفقت گذرانده باشند.
مقررات:
دوره کارشناسی ارشد در کانادا به طور معمول یک یا دو ساله است اما دوره های تکمیلی حرفه ای ممکن است سه سال به طول انجامند. لازم به ذکر است که دوره های ارشد ترکیبی از اموزش تئوری و کار عملی در قالب پروژه تحقیقاتی می باشد که این تلاش بسیار از سوی دانشجو را طلب می کند.
دانشجویان در آخر دوره باید رساله ای در زمینه تحقیقاتی خود آماده و از آن دفاع نمایند.
فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد مستقیما می توانند وارد مقطع دکترا شوند، چنین دانشجویانی وابسته به دانشگاه مورد نظر واجد شرایط برای دریافت بورسیه هستند.
در مجموع اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید کانادا یکی از بهترین گزینه ها است چراکه در کانادا دانشجویان ترکیب مناسبی از آموزش های تئوری و انجام پروژه های عملی را تجربه می کنند علاوه بر این دانشگاه های کانادا دانشجویان را تشویق می کنند تا ایده های خود را به مرحله عمل برسانند و از تمام پتانسیل خود استفاده نمایند.
گواهی تحصیلات تکمیلی:
استانداردهای بالای آموزشی در کانادا و کنترل کیفیت دقیق به این معنی است که شما به کیفیت تحصیلی بالایی دست می یابید که درهایی را به روی آینده حرفه ای شما باز می کند. گواهی دیپلما یا گواهی تحصیلات تکمیلی در کانادا به عنوان معادل آن در ایالات متحده  و یا کشورهای مشترک المنافع در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است.
برنامه های گواهی:
آماده سازی دانش آموزان برای ورود به مشاغل خاص
به طور کلی نیاز به یک سال  مطالعه تمام وقت در کالج و یا موسسه فنی و همچنین از طریق برنا مه های نیمه وقت نیز در دسترس هستند .
نیاز به تکمیل برخی از مطالعات دبیرستان ( غالبا با دروس و نمرات مشخص شده ) برای پذیرش
استثنا:
دانشگاه ها نیز انواع مختلف برنامه های گواهی را ارائه می دهند. برنامه های گواهی در دانشگاه ها ممکن است نیاز به فارغ التحصیلی دبیرستان و یا برخی آموزش های بعد از دبیرستان داشته باشد.
برنامه های دیپلما:
آماده سازی دانش آموزان برای استخدام در یک زمینه خاص و یا گروهی از مشاغل
به طور کلی نیاز به دو سال  تمام وقت مطالعه کاربردی در کالج یا موسسه فنی
نیاز به فارغ اتحصیلی دبیرستان ( غالبا با دروس و نمرات مشخص شده ) برای پذیرش
استثنا:
بسیاری از کالج ها نیز برنامه های مطالعات جامع یا هنر های لیبرال را در سطح دیپلما ارائه می دهند.
برنامه های مدرک کاربردی
ارائه آماده سازی شغلی که به وسیله ترکیبی از رویکردهای نظری به یادگیری با عناصر برنامه های عملی، به ارائه طیف وسیع تری از فرصت های شغلی و اشتغال می پردازد.
ارائه شده توسط برخی کالج های عمومی و موسسات فنی
شامل برنامه های چهار ساله متشکل از شش ترم (حدود سه سال)  مطالعات دانشگاهی و حداقل دو ترم (حدود یک سال) به  سابقه کار نظارت در صنعت پرداخته می شود.
شرایط لازم برای پذیرش مشابه برنامه های دیپلما است. پس از اتمام برنامه های مرتبط ممکن است یک پیش نیاز برای ورود به برنامه تحصیلی اعمال می شود.
مقطع کارشناسی:
امروزه برای موفقیت در بازارهای جهانی و رقابتی دنیای مدرن باید آینده نگرتر از همیشه بود. این مهم با ارتباط بیشتر نسل جوان با دنیای واقعی بیرون به راحتی امکان پذیر است. برنامه اعزام دانشجو به خارج موقعیت تقابل دانشجویان با دنیای بزرگتر و فرهنگ های متفاوت را فراهم می کند. 

عموم کشورهای جهان حالا از اهمیت پذیرش دانشجویان خارجی مطلع هستند و امکانات لازم را برای ادامه تحصیل آنها فراهم می نمایند. از این حیث کانادا از اعتباری بین المللی در زمینه ارائه تحصیلات عالی برای دانشجویان بین المللی برخوردار است چراکه بالغ بر 90 دانشگاه در این کشور تحصیلات عالی ارائه می نمایند.

دوره های مقطع کارشناسی در کانادا
سطوح تحصیلی:
در کانادا بعد از به پایان رساندن دوره دبیرستان، دانش آموزان می توانند در مقطع بالاتر که دوره کارشناسی، سرتیفیکیت یا دیپلم می باشد تحصیل نمایند. دوره های کارشناسی عموما بسته به رشته تحصیلی دو یا سه سال به طول می انجامند به عنوان مثال دوره های حرفه ای همانند پزشکی، حقوق و پرستاری سه تا چهار سال به طول می انجامند در حالیکه رشته های علوم اجتماعی، هنر و تاریخ دو سال به طول می انجامند. برای دانشجویان خارجی این دوره ها می تواند طولانی تر باشد.
در کانادا تعدادی کالج و موسسات خصوصی نیز وجود دارند که از سطح تحصیلی پایینی برخوردار هستند و به هیچ وجه توصیه نمی شوند. دوره های کارشناسی که توسط دانشگاه ها ارائه می شوند مورد تایید هستند.
معیارها:
برای ثبت نام در هر دوره کارشناسی دانشجویان باید کپی نمرات دوره دبیرستان خود را ارائه نمایند.
برخی از دانشگاه ها دیپلم دبیرستانی که دروسش را به زبان فرانسه تدریس نموده است را تایید می کنند.
دانشجویان خارجی الزاما باید از یکی از سفارتخانه های کانادا اجازه اقامت در این کشور را کسب نمایند.
عموم دانشگاه هایی که دوره کارشناسی را ارئه می نمایند توسط دولت  اداره می شوند با اینحال ایالت های مختلف از قوانین پذیرش متفاوت با یکدیگر برخوردار هستند.
برخی از دانشگاه های مطرح کانادا که تحصیلات در مقطع کارشناسی ارائه می نمایند عبارتند از:
دانشگاه تورنتو در رشته های بازرگانی، مدیریت، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی و موزیک.
دانشگاه بریتیش کلمبیا که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا با امکانات کامل می باشد در رشته های تحقیقاتی دوره های سطح ممتاز ارائه می نماید.
دانشگاه واترلو که از کادر آموزشی مجرب، فضایی گرم و صمیمی و امکانات مدرن برخوردار است نیز دوره های آموزشی در مقاطع مختلف ارائه می نماید.
بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزش حرفه ای به اهمیت دانشجویان بین المللی واقف هستند، بنابراین قوانین سختگیرانه ای در سیستم آموزشی خود اعمال می کنند. نه تنها شرکت در کلاس های تمام وقت، بلکه برنا مه های کارورزی نیز، به یک انتخاب محبوب در میان دانش آموزان بدل شده. اکثر برنامه های آموزشی، برای تجهیز دانش آموزان با مهارت برای کار در یک محیط جهانی در نظر گرفته شده است. 

سازمان های متعددی وجود دارد که در تنظیم کارآموزی در زمینه های مختلف از جمله تجارت و بازرگانی، پزشکی، فناوری، محیط زیست و به همین ترتیب تخصص دارند.طول دوره می تواند از یک ماه تا دو سال متغیر باشد.داوطلبانی که تحت این  دوره کارآموزی در کانادا قرارمی گیرند، مهارت های تحلیلی، توانایی کار تیمی، رهبری، انعطاف پذیری، تصمیم گیری و ارتباطات خود را توسعه می دهند.

لازم به ذکر است شما علاوه بر تحصیل در کانادا میتوانید تا میزان خاصی در هفته کار کنید که پیشنهاد ما انجام امور فریلنسری و دورکاری می باشد.
کارآموزی بین المللی در کانادا:
هدف برنامه های کار آموزی برای دانش آموزان بین المللی، ارائه فرصت و دانش می باشد. از آنجایی که قوانین برای این گونه آموزش ها کاملا دقیق می باشد، دانش آموزان باید قبل از ثبت نام، وضعیت مالی و علایق خود را به طور کلی ارزیابی کنند.
الزامات:
اگر دانش آموزی تصمیم به شرکت در دوره های کارورزی را دارد، باید ابتدا برای مجوز کار درخواست بدهد که البته این فاکتور برای تمام شهروندان غیر کانادایی اجباری است.
یکی دیگر از الزامات قانونی برای اکثر کارکنان، گرفتن شماره بیمه اجتماعی، صرف نظر از ماهیت و مدت زمان کار است. از نظر کارفرما این شماره می تواند اعتباری برای  دریافت حقوق و دستمزد باشد.
قبل از پذیرش کار، بهتر است به خواندن حقوق اساسی که هر فردی  در هر محیط کاری محق است، بپردازید. قانون استانداردهای اشتغال به وضوح این استانداردها، که شامل حداقل دستمزد، بیماری، ساعات کار و میزان ایمنی است را بیان میکند.
در کانادا برطبق رهنمودهای HRSDC (مرکز منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا)ضروری است که یک کارفرما تایید کند که هیچ شهروند کانادایی ماهری برای کسب این موقعیت وجود ندارد.
فهرست دسته بندی های مشخص شده در زیر اجازه استخدام را به دانشجویان بین المللی می دهد، بدون اینکه به دنبال کسب رضایت ازمرکزمنابع انسانی و توسعه مهارت کانادا باشند.

کار در دانشگاه:
داوطلبان خارجی که اجازه تحصیل را به صورت قانونی دریافت کردند، می توانند در محیط دانشگاه کار کنند. اما در بیشتر مواقع این گزینه، فقط به دانشجویان تمام وقت که در حال کامل کردن برنامه بعد از دبیرستان هستند، محدود میشود. در این مورد دانشجویان ملزم به دریافت اجازه کار هم نیستند. شما میتوانید راهنمای کار در کانادا را نیز مطالعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر، بهتر است که آن را با رییس دانشگاه که مسئول فرصت های شغلی است هماهنگ کنید. دانشگاه های مشخصی در کانادا، برنامه های کاری مخصوصی برای دانشجویان خارجی دارند. به عنوان مثال دانشگاه وسترن انتاریو، دوره هایی برای کار مربوط به دانشجویان خارجی برگزار می کند.
کار خارج از دانشگاه:
شغل های به خصوصی وجود دارد که یک دانشجوی خارجی، تحت عنوان کار خارج از دانشگاه می تواند انجام دهد. اگرچه ممکن است این کارها به زمینه خاص تحصیلی مرتبط نباشد، اما به عنوان یک تجربه کاری بسیار ارزشمند محسوب می شود.یکی از راه های جستجوی کار در خارج از دانشگاه جستجوی فهرست وب سایت هاست . برخی از کمپانی ها این اجازه را به دانشجویان می دهند که به طور مستقیم با آنها در تماس باشند و به تحصیل در کانادا بپردازد.
برنامه های کارورزی ترکیبی:
دوره های مشخصی وجود دارد که به عنوان بخشی از برنامه آموزشی نیاز به تجربه کاری دارند. در چنین مواردی، دانشجویان خارجی، اجازه کار در داخل دانشگاه و یا خارج از محیط آن را پیدا می کنند.
کمک های شغلی
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا کمک های شغلی، افراد می توانند با مراجعه به مراکز دانشجویی مربوطه، در مورد اطلاعات کاری موجود، آکاهی بیشتری  کسب کنند. به طور کلی چنین مکان هایی فهرست مشاغل در هر دو زمینه داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه را دارند. برخی از دانشگاه ها پورتال وب سایت های مشخص را که دربردارنده اطلاعات دقیق در مورد شغل، برنامه های کار آموزی و کارفرمایان آینده نگر می باشد را دارند.
اگر شما قصد دارید که در برنامه های کارورزی در کانادا شرکت کنید، باید به خوبی با مراحل استاندارد آن آشنا باشید. هر استان در کانادا دارای تنوع خاصی در  آیین نامه  انجام برنامه های کارآموزی برای دانشجویان بین المللی می باشد.
آموزش متوسطه
آموزش متوسطه در کانادا مدارس، برنامه ها و فرمت های متنوعی را به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان مختلف ارائه می دهد.سیستم آموزش متوسطه کانادا شامل مدارس بین المللی عمومی، مدارس بین المللی خصوصی، مدارس شبانه روزی، مدارس تمام دختران، مدارس تمام پسران و مدارس کاتولیک یا دیگر مدارس مسیحی می باشد.

این حجم وسیع از گزینه ها، به دانش آموزان این امکان را می دهد که به مدارس کانادا به عنوان یک انتخاب بزرگ برای تحصیل خود نگاه کنند. تفاوت قابل توجهی درسیستم آموزشی مدارس در ایالت های مختلف وجود دارد و یا حتی در بین مدارس مختلف در داخل یک ایالت. این تفاوت ها شامل زبان آموزشی،مقدار سال های تحصیل،برنامه ریزی تحصیلی و برنامه های آموزشی می باشد.
بسیاری از مدارس برنامه های فشرده و بخصوصی را تحت عنوان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا فرانسه به عنوان زبان دوم، به دانش آموزان بین المللی، ارائه می دهند و دانش آموزان را برای ورود به کالج یا دانشگاه آماده می کنند.
به همین ترتیب، شهریه، بسته به اینکه آیا دانش آموز به دنبال حضور در دبیرستان کانادایی عمومی، در یک دبیرستان مذهبی و یا یک مدرسه خصوصی باشد، متفاوت است.صرفنظر از نوع وابستگی، مکان، هزینه ها یا نوع مدارس، آموزش متوسطه در کانادا تحت استانداردهای دولتی ایالتی اداره می شود وتمام دانش آموزان بین المللی دبیرستان های کانادا می توانند از فرصت آموزش در یک کلاس جهانی اطمینان حاصل کنند.
تجربه آموزش متوسطه در کانادا
تجربه تحصیل در هر یک از دبیرستان های کانادا، تجربه ای بی نظیر است. سالهایی که شما در دبیرستان می گذرانید از نظر توسعه علمی و شخصی بسیار مهم است.و طیف گسترده ای از مدارس، برنامه ها و محیط های کانادا، یک فرصت فوق العاده برای به دست آوردن چیزی بیشتر از آموزش، هم در داخل و هم در خارج از کلاس درس به شما ارائه می دهد.

تحصیل در کانادا با توجه به موقعیت آموزشگاه هزینه های مختلفی دارد.
دبیرستان های کانادا از عمومی تا خصوصی، روزانه وشبانه، مذهبی و غیر مذهبی متغیر هستند.سیستم آموزش متوسطه کانادا، سیستمی در سطح جهانی است و شما می توانید از معلمان، اساتید و مدیران مجرب، مطمئن باشید. دبیرستان های کانادا به شما این اطمینان را می دهند که برای تحصیلات دانشگاهی چه در کانادا و یا هر جای دیگر جهان ازآمادگی بسیار خوبی برخوردارید.
آمادگی برای دبیرستان های کانادا
آماده سازی برای تحصیل در دبیرستان های کانادا شامل هم آمادگی تحصیلی و هم آمادگی شخصی می باشد. آنچه شما باید برای آماده سازی انجام دهید تاحدی بستگی به نوع برنامه  و شرایط خاص مدرسه مورد نظر شما دارد.
آمادگی تحصیلی
از آنجا که الزامات و یا آزمون های ارزیابی ممکن است از دبیرستان تا دبیرستان دیگر متفاوت باشد، دانش آموزان بین المللی باید هر چه سریع تر شروع به برنامه ریزی کنند. هر چه زمان بیشتری به آماده سازی خود اختصاص دهید، فرایند پذیزش نیزراحت تر خواهد بود.
نمرات خود را بالا نگه دارید تا به درخواست شما کمک کند. با این حال شرایط لازم برای پذیرش بین مدارس متفاوت است. برخی، حداقل الزامات علمی را در نظر می گیرند و برخی دیگر مورد به مورد، تمام برنامه ها را مورد قضاوت قرار می دهند. از آنجا که هیچ استاندارد جهانی برای پذیرش مدارس وجود ندارد، بهترین راه برای آماده شدن این است که در بهترین وضعیت تحصیلی باشید.
با معلمان و دیگر مسئولین مدرسه خود در رابطه باشید. برخی از دبیرستان ها در کانادا یک تاییدیه از معلمان و یا مسئولین مدرسه شما درخواست می کنند. این همچنین به معنی تایید سابقه انضباطی شما نیز می باشد.
بر روی مهارت های زبانی خود کار کنید. مدارس مختلف نیز، فاکتورهای متفاوتی برای مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه در نظر گرفته اند. بعضی از آنها به حداقل مهارت در صحبت به این دو زبان رضایت می دهند و برخی انتظارات بیشتری دارند. حتی برخی از آنها ممکن است بدون نیاز به مهارت زبان، پذیرش دهند. این خیلی مهم است که بسته به دبیرستان مورد نظر، مهارت زبانی خود را تقویت کنید.
آمادگی شخصی:
آمادگی شخصی نیز به اندازه آمادگی تحصیلی اهمیت دارد. کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا برای زندگی و تحصیل در کانادا آماده شوید.
با زبان منطقه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، آشنا شوید (انگلیسی یا فرانسه). این کار را می توانید با مطالعه کتاب ها، مجلات، روزنامه و یاحتی مطالب طنز، انجام دهید. شما می توانید مکالمه خود را به وسیله ارتباط با دوست انگلیسی زبان یا فرانسه زبان خود تقویت کنید. شما همچنین می توانید از طریق تماشای فیلم، زبان خود را تقویت کنید.
در مورد فعالیت های فوق برنامه مدرسه مورد نظر خود تحقیق کنید. ممکن است ورزش یا فعالیت مورد علاقه خود را در آنجا بیابید. در هر صورت این به شما کمک می کند، درگیر اجتماعی شوید که قرار است در آن، قدم بگذارید.
با دیگر دانش آموزان بین المللی که در حال حاضر مشغول به تحصیل، در دبیرستان مورد علاقه شما هستند، ارتباط داشته باشید. ممکن است مدیریت مدرسه قادر به برقراری ارتباط شما با سایر دانش آموزان بین المللی باشد. این دانش آموزان می توانند تجارب و نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
انتخاب دبیرستان در کانادا:
انتخاب دبیرستان در کانادا، یک تصمیم بسیار مهمی برای آینده شماست. گزینه های فوق العاده ای برای انتخاب دبیرستان در کانادا وجود دارد. مقایسه مدارس و پیدا کردن یکی که به بهترین وجه، مناسب نیازهای علمی و شخصی شما باشد، نیاز به کمی تحقیق دارد.
مواردی که باید زمان انتخاب دبیرستان در نظر گرفته شود:
برنامه تحصیلی و برنامه های ارائه شده:

طیف وسیعی از گزینه ها برای تحصیلات دبیرستانی در کانادا وجود دارند. بهتر است، در نظر بگیریم، برنامه تحصیلی مدرسه روی چه چیزی تمرکز دارد و چه برنامه هایی را پیشنهاد می دهد. برنامه هایی از قبیل برنامه های زبان، دیپلم بین المللی و یا آمادگی برای دانشگاه.
الزامات علمی و زبانی:

شما باید این را در نظر بگیرید به چه الزامات تحصیلی و نمرات پایه ای نیاز پیدا خواهید کرد و همچنین چه نمراتی را در آزمون زبان باید کسب کنید. مضاف بر این، باید در نظر داشته باشید، مدرسه چه نوع پشتیبانی را برای زبان شما انجام می دهد.
مکان:

آب و هوا و موقعیت جوی، همچنین مزایا و چالش های شهرهای کوچک، شهرهای متوسط و شهرهای بزرگ را در نظر بگیرید.
هزینه ها:

هزینه های زندگی، شهریه و هزینه هایی مثل هزینه یونیفرم، رفت و آمد و لوازم التحریر را در نظر بگیرید.
بورسیه و کمک های مالی: بسته به نوع دبیرستانی که شما انتخاب می کنید، ممکن است پاداش مالی و کمک هزینه تحصیلی، برای پیشرفت تحصیلی به دانش آموزان اعطا شود.
تجربه دیگر دانش آموزان بین المللی: گاهی اوقات بهترین اطلاعات را از دیگر دانش آموزان بین المللی دریافت می کنید. داستان های موفقیت دیگر دانش آموزان بین المللی که در دبیرستان های کانادا تحصیل کرده اند را در نظر بگیرید و با آنها در ارتباط باشید.
درخواست برای یک دبیرستان در کانادا:
درخواست برای پذیرش در دبیرستان های مختلف کانادا، پروسه های متفاوتی را می طلبد. با این حال بعضی از دستورالعمل های عمومی، برای درخواست در دبیرستان های کانادا وجود دارد.

انتخاب مدرسه
اولین گام، تحقیق در مورد دیرستان های کانادا و پس از آن انتخاب گزینه ای که با معیارهای شما تطابق داشته باشد.
درخواست پذیرش به صورت حضوری در مدرسه
اکثر مدارس در کانادا، فرم درخواست مخصوص خود را دارند. شما باید به صورت حضوری، فرم های پذیرش را از مدرسه دریافت کنید. ممکن است در آنجا از شما یک سری مدارک درخواست شود که اگر مدارک شما با زبان آموزشی در دبیرستان، متفاوت باشد، احتیاج به ترجمه مدارک خود دارید. شما همچنین بر طبق مهلت ثبت نام باید زمان بندی مشخصی داشته باشید.
پرداخت هزینه درخواست وسایر هزینه ها
بسیاری از مدارس هزینه های درخواست پذیرش و یا حتی قسمتی از شهریه را قبل از صدور نامه پذیرش از شما درخواست می کنند. از آنجا که صدور ویزای تحصیلی، به صدور نامه پذیرش بستگی دارد، این مرحله بسیار مهم است.اکثر موسسات، اگر به هر دلیلی ویزای دانشجویی برای شما صادر نشود، هزینه ها را به شما باز می گردانند.
درخواست برای ویزای تحصیلی:
هر زمان که نامه پذیرش خود را از دبیرستان دریافت کردید، می توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. این ویزا برای تمام دانشجویان بین المللی که مدت تحصیل آنها بیشتر از شش ماه طول بکشد، الزامی است. این مجوز توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) صادر می شود. این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد، بنابراین خیلی مهم است که از زمان صدور نامه پذیرش تا شروع کلاس ها زمان کافی در اختیار داشته باشید.

تحصیل در کانادا فرصت فوق العاده ای برای رشد فردی شما ایجاد می کند.
دوره های زبان انگلیسی
برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)  در کانادا، یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی، ارائه می دهد. زبان انگلیسی، یکی از دو زبان رسمی در کانادا و در اکثر ایالت های پر جمعیت است.سیستم آموزشی کانادا در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و برنامه های انگلیسی به عنوان زبان دوم در آن بسیار معتبر است و کیفیت بالای آموزشی را تضمین می کند.
دانشجویان برای گذراندن دوره زبان در کانادا، گزینه های زیادی از جمله آموزش آنلاین و آموزش حضوری، در محیط دانشگاه، کالج، دبیرستان و یا کالج های زبان مستقل را پیش رو دارند.
شاخه های زبان شامل زبان تجاری، زبان مکالمه، زبان انگلیسی برای محل کار، انگلیسی برای اهداف علمی، آماده سازی دانشگاه، آمادگی آزمون زبان و سایر موارد می شود. برنامه آموزش زبان در کانادا شامل سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته می شود. برنامه دوره ها نیز، شامل برنامه ترم های کامل یا ترم های تابستانه و بهاره می شود.
دانشجویان، گزینه های متنوعی از نظر نوع اقامت،  از جمله خوابگاه های داخل دانشگاه، اقامت گاه های مختلف و یا آپارتمان های مستقل خارج از دانشگاه را پیش رو دارند. همه این گزینه ها به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به تناسب نیازهای علمی و شخصی خود، بهترین کلاس زبان را برای خود انتخاب کنند.
دوره های آموزش زبان
دوره ها و برنامه های متنوعی در کانادا برای آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم(ESL)، وجود دارد که شامل:
زبان انگلیسی تجاری
زبان انگلیسی محاوره ای
انگلیسی برای اهداف خاص (پزشکی، حقوقی، آموزشی و غیره)
زبان انگلیسی برای محل کار
زبان انگلیسی برای آماده سازی دانشگاه
زبان انگلیسی برای آماده سازی دبیرستان
برنامه های یکپارچه (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن)
برنامه های زبان برای بچه های 12 ساله و کمتر از آن
برنامه های آموزش معلم (CELTA/TESL/TESOL, etc)
تسلط به زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون های زبان (CAEL, TOEFL, TOEIC, IELTS)
این برنامه ها ممکن است در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه گردد. طول مدت دوره ها از 5 هفته تا 15 هفته متغیر است. برخی برنامه ها فردی یا گروهی طراحی شده اند. برنامه زبان، بسته به اینکه شما آن را در دانشگاه، کالج، دبیرستان و یا کالج های خصوصی بگذرانید، متفاوت است.

دوره ها و برنامه های مختلف نیز به اهداف مختلف منجر می شود. برخی از آنها به شما یک گواهی معتبر اعطا می کنند و برخی دیگر به روز رسانی مهارت های زبانی را در پی دارند. با توجه به تنوع گزینه ها شما باید قادر به پیدا کردن گزینه مناسب، بسته به نوع نیازهای خود باشید.

برای یادگیری سریع زبان به این نکته توجه کنید.

لغت یکی از مهم ترین بخش های یادگیری زبان است. شما درصورتی میتوانید حرف بزنید و با افراد مختلف مکالمه کنید که لغات مختلفی را بلد باشید. دیده می شود افراد زیادی به دلیل دشواری حفظ لغات آن را نادیده می گیرند. باید توجه داشته باشید که لغت از حیاتی ترین بخش های یادگیری زبان انگلیسی است و باید آن را در اولویت قرار دهید.
نکته کلیدی

آمادگی برای دوره زبان در کانادا

آمادگی برای دوره های زبان در کانادا تا حدودی، به برنامه و کلاسی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. دوره زبان ممکن است بخشی از دانشگاه، کالج، دبیرستان یا مدرسه خصوصی باشد؛ بنابراین، باید ببینید برای آماده سازی، آنها چه توصیه ای برای شما دارند. با اینحال، برخی از چیزهایی که شما می توانید برای آماده شدن در برنامه آموزش زبان از آن استفاده کنید، وجود دارند.
آزمون زبان:
بعضی از دوره ها نیاز دارد که شما در یک آزمون تشخیصی مانند آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEOFL)، آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین الملل (TOEIC)، سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) و یا ارزیابی علمی زبان انگلیسی کانادایی (CAEL)، شرکت کنید.

این آزمون اولیه نشان می دهد که شما برای چه سطحی از زبان آمادگی دارید. برخی از کالج ها نیز ممکن است آزمون تعیین سطح مخصوص خود را داشته باشند.
آمادگی خصوصی:
فهرست کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا آمادگی شخصی برای شرکت در دوره های زبان در کانادا را پیدا کنید:
تماشای فیلم به زبان انگلیسی، گوش کردن موسیقی به زبان انگلیسی و درحد امکان ارتباط با دیگر انگلیسی زبانان، از جمله روش های تمرینی برای بهبود زبان شماست.
با فرهنگ کانادا،آداب و رسوم و جزئیات روز به روز زندگی در کانادا، آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا با کشور میزبان خود بیشتر آشنا شوید.
چیزهایی که شما را به یاد خانه و وطن می اندازد از قبیل کتاب ها، فیلم ها و سوغاتی های ارزشمند را با خود همراه داشته باشید که اگر دچار غربت زدگی شدید، با نگاه کردن به آنها احساس آرامش کنید.
در مورد فعالیت های فوق برنامه کالج مورد نظر خود تحقیق کنید. ممکن است ورزش یا فعالیت مورد علاقه خود را در آنجا بیابید.
با دیگر دانش آموزان بین المللی که در حال حاضر مشغول به تحصیل، در کالج مورد علاقه شما هستند، ارتباط داشته باشید.ممکن است مدیریت کالج قادر به برقراری ارتباط شما با سایر دانش آموزان بین المللی باشد. این دانش آموزان می توانند تجارب و نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
انتخاب دوره زبان در کانادا:
انتخاب دوره زبان در کانادا گام بسیار مهمی است. اینکه آیا شما فقط برای یادگیری زبان به کانادا می آیید یا اینکه زبان را برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه، فرا می گیرید، انتخاب برنامه شما را متمایز می کند. برای تحصیل در کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. دوره های زبان متنوعی در کانادا، در دسترس هستند، که با توجه به دانش آموزان مختلف و نیازهای متفاوت آنها، طراحی شده اند. چند نکته برای کمک به انتخاب دوره زبان مناسب :
تمرکز روی برنامه:
شماممکن است، به دنبال زبان تجاری، زبان محاوره ای، زبان برای اهداف علمی یا زبان برای محل کار باشید. شما ممکن است زبان را به صورت گروهی بهتر یاد بگیرید و یا اینکه از مزایای برنامه مناسب فردی بهره مند باشید.

شاید شما استعداد خود را در برگزاری دوره آنلاین، شکوفا می کنید یا اینکه احساس می کنید دوره های زبان در کالج، دانشگاه و یا موسسات خصوصی برای شما مفیدتر است. نیاز شما هر چه که باشدشما باید مطمئن باشید، برنامه ای که انتخاب می کنید، با مهارت های فعلی شما همخوانی دارد و فضا را برای پیشرفت شما آماده می کند.
شناخت برنامه
دوره زبانی که شما انتخاب می کنید باید با استانداردهای تعیین شده توسط آژانس مجوز رسمی آموزش زبان، از جمله کمیته اعتبار بخشی برنامه زبان انگلیسی (CEA) و یا یک سازمان مشابه، همخوانی داشته باشد. این برنامه همچنین باید از کیفیت نظارت مستمر برخوردار باشد. شناخت برنامه می تواند،  تمام تفاوت ها در بکارگیری دستاوردهای مهارت زبان شما را برآورده کند.
کیفیت آموزش
آیا زبان انگلیسی، زبان مادری معلمان شما در کالج است؟ آیا آنها به صورت حرفه ای تدریس می کنند؟ چه آموزش هایی دیده اند؟ آیا آنها تاکنون زندگی و کار در کشورهای دیگر را تجربه کرده اند؟ به غیر از سخت کوشی و پشتکار شما، معلم شما، بیشترین تاثیر را روی مقدار یادگیری و سرعت یادگیری شما دارد.شما باید مطمئن شوید که بهترین آموزش ممکن را کسب می کنید.
امکانات
آزمایشگاه زبان، تجهیزات صوتی و تصویری، کامپیوتر با دسترسی به اینترنت و برنامه های آموزشی تعاملی، همه از مزیت های بزرگ در یک برنامه آموزش زبان است.
گزینه های مسکن
گزینه های مختلف مسکن در کانادا برای دانشجویان بین المللی (از قبیل اسکان در خوابگاه، منزل ویلایی یا آپارتمان های خارج از محوطه دانشگاه)، بستگی به این دارد که کالج مورد نظر در کدام منطقه واقع شده باشد.
در هنگام انتخاب گزینه مسکن، در ذهن داشته باشیم که چیزی شبیه به اقامتگاه به شما فرصت های بیشتر برای تمرین زبان انگلیسی، به صورت روزانه ارائه می دهد.
محل
دوره های زبان، تقریبا در همه جای کانادا در دسترس هستند که البته به شما امکان حجم وسیعی از انتخاب ها را می دهد. شما ممکن است علاقه داشته باشید که در یک شهر بزرگ دوره خود را بگذرانید یا اینکه ترجیح می دهید در یک شهر کوچکتر به تحصیل بپردازید. شما باید شرایط جوی و آب و هوا را نیز در نظر بگیرید، همچنین هزینه های زندگی، فاکتور مهمی برای انتخاب میباشد.
اندازه
اندازه دانشگاه، تعداد دانشجویان بین المللی، همچنین اندازه کلاس و نسبت معلمان به دانش آموزان را در نظر بگیرید.

درخواست برای دوره زبان
درخواست برای دوره زبان در کانادا، فرایندی است که در برنامه و نوع مدرسه متفاوت است . ممکن است برنامه توسط یک دبیرستان، کالج، دانشگاه و یا موسسات خصوصی ارائه شود. در هر صورت فاکتورهای زیر را می توانید در نظر بگیرید:
گام نخست: انتخاب برنامه
گام نخست، تحقیق در مورد برنامه های دوره زبان در کانادا است. برنامه ای که به بهترین وجه نیاز های شما را برآورده کند. کانادا حجم وسیعی از برنامه های متنوع را ارائه می دهد، بنابراین شما هیچ گونه مشکلی برای یافتن برنامه مناسب خود نخواهید داشت.
گام دوم: چک کردن دوباره الزامات ورود
دوره های مختلف آموزش زبان در کالج های متفاوت، الزامات متفاوتی دارند از جمله حداقل نمره، حداقل سن (برخی از کالج ها برای پذیرش محدودیت سنی دارند) ، سطح زبان مشخص و یا نمره معین در آزمون های مشخص شده زبان (CAEL, TOEFL, TOEIC, IELTS, etc)
گام سوم: دانستن زمان مناسب برای درخواست
برخی از کالج ها و موسسات آموزش زبان، فرجه مشخصی برای دانشجویان بین المللی دارند و برخی از آنها در تمام طول سال برنامه پذیرش را انجام می دهند. بهترین تصمیم این است که در حداقل زمان ممکن برای پذیرش اقدام کنید.
گام چهارم: پرداخت هزینه درخواست و سایر هزینه ها
بسیاری از موسسات زبان، هزینه های درخواست پذیرش و یا حتی قسمتی از شهریه را قبل از صدور نامه پذیرش از شما درخواست می کنند. (معمولا هزینه پیش پرداخت بین200 تا800 دلارکانادا متغیر است). از آنجا که صدور ویزای تحصیلی، به صدور نامه پذیرش بستگی دارد، این مرحله بسیار مهم است.
گام پنجم: درخواست برای ویزای تحصیلی
هر زمان که نامه پذیرش خود را از دبیرستان دریافت کردید، می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. این ویزا برای تمام دانشجویان بین المللی که مدت تحصیل آنها بیشتر از شش ماه طول بکشد، الزامی است. این مجوز توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) صادر می شود. این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد، بنابراین خیلی مهم است که از زمان صدور نامه پذیرش تا شروع کلاس ها زمان کافی در اختیار داشته باشید.
مدارس شبانه روزی:
در کانادا، مدارس شبانه روزی تبدیل به یک گزینه در بخش مدارس خصوصی شده است. چه برای شهروندان کانادایی و چه برای دانش آموزان بین المللی، مدارس شبانه روزی کانادایی، سیستم تحصیلی بخصوصی را ارائه می دهد که پیشرفت فکری و اجتماعی دانش آموزان را در بر دارد.

دانش آموزان در اجتماعی قرار می گیرند که احساس استقلال و اعتماد به نفس آنها تقویت می شود. هر ایالت در کانادا توسط یک سیستم ایالتی آموزشی اداره می شود، بنابراین، انتخاب مدرسه شبانه روزی مناسب، قبل از ثبت نام از اهیت زیادی برخوردار است.

به عنوان مثال، زبان مورد نیاز در ایالت کبک و ساسکاچوان، متفاوت است، در حالی که سن اجباری برای تحصیل در ایالت مانیتوبا 17 سال و در نیو برانزویک 18 سال در نظر گرفته می شود. تحصیل در کانادا شرایط متفاوتی برای افراد مختلف دارد شما میتوانید از مشاوره رایگان مهاجریست استفاده نماید.
مدارس شبانه روزی در کانادا، به طور معمول دارای امکانات گسترده ای برای یادگیری های علمی، هنری و ورزشی هستند. وجود چنین امکاناتی در محیط مدرسه، نه تنها دسترسی آن را برای دانش آموزان راحت تر می کند، بلکه محیطی امن تر را  برای آموزش فراهم می کند.

کشوری که پیشرفت در تکنولوژی، کامپیوتر و در دسترس بودن تجهیزات مدرن فنی دیگر را یدک می کشد، مطمئنا درمدارس خود تمام استانداردها را لحاظ کرده است.
مزایای مدارس شبانه روزی
مدارس شبانه روزی مدرن، ترکیبی از سنت های ارزشمند با برنامه های مهیج، امکانات شگفت انگیز و فرصت برای سرگرمی است. آنچه فارغ التحصیلان گذشته درباره مزایای مدارس شبانه روزی گفته اند:
شما سرگرمی دارید! زندگی در داخل محیط مدرسه با بهترین دوستان، تلاش برای کارهای جدید و قرار گرفتن در معرض فرهنگ های مختلف،فعالیت ها و مردم متفاوت، یک شکوفایی است. دانش آموزان مدارس بین المللی در سیستم اعتباری اشتراک گذاری اطلاعات (CAIS)، بیان کرده اند که با ارزش ترین بخش  تجربه آنها در مدارس شبانه روزی، خاطرات آنها با دوستان، مربیان و معلمان است.
در مدارس بین المللی کانادا، باهوش بودن، امری عادی است

مدرسه به چالش می کشد، اما با یک روش خوب. برنامه های آکادمیک مدارس شبانه روزی برای به چالش کشیدن دانش آموزان، طراحی شده اند. به گونه ای که دانش آموزان برای گام بعدی در تحصیل خود آماده باشند. اما نگران نباشید. به لطف امکانات و منابع گسترده آموزشی، هر مرحله را با موفقیت پشت سر می گذارید.
دوستی های شما برای همیشه ادامه خواهد داشت. فارغ التحصیلان مدارس شبانه روزی در کانادا می گویند، دوستانی که آنها در دوره زندگی در مدرسه پیدا کردند، دوستانی هستند که برای همیشه آنها را همراهی کرده اند. تلاش برای انجام کارهای جدید، مطالعه گروهی برای امتحانات، برنده شدن در مسابقات ورزشی، یا اجرا در گروه موسیقی مدرسه، تجاربی هستند که دوستان را به هم نزدیکتر می کند.
شما در رقابت دانشگاه جلوتر خواهید بود! تبدیل شدن به یک انسان مسئول، مهارتی است که به شما در مدارس شبانه روزی آموزش داده می شود. آن زمان که شما به مرحله دانشگاه می رسید، این آمادگی را دارید که با چالش های مختلف روبرو شوید و بخصوص در سال اول یک گام از دیگر دانشجویان جلوتر باشید.
افق دید خود را گسترش می دهید. مدارس شبانه روزی فعالانه دانش آموزان را از طیف گسترده ای از زمینه های جغرافیایی، نژادی و اجتماعی – اقتصادی، آگاه می کند. در نتیجه شما یک شبکه گسترده ای از دوستان بین المللی را در زمان فارغ التحصیلی به دست می آورید.

این باعث می شود که بعدها در زندگی سفر برای شما جذابیت دوچندان داشته باشد، زمانی که شما می توانید از فرصت برای رفتن و ملاقات دوستان خود در سراسر جهان، استفاده کنید.
شما به بخشی از افتخار جامعه برای زندگی تبدیل می شوید. ممکن است در حال حاضر زیاد مهم به نظر نرسد، اما حضور در یک مدرسه شبانه روزی، تجربه ارزشمندی برای ادامه زندگیست. مدارس شبانه روزی در کانادا دارای تاریخ غنی هستند، فارغ التحصیلان مدارس شبانه روزی به حامیان مشتاق برای هم مدرسه ای های خود تبدیل می شوند. این تجربه مشترک از سنت و میراث است که دانش آموزان مدارس شبانه روزی را به هم متصل می کند و حس اجتماعی را به آنها القا می کند که یک عمر دوام دارد.
شرایط لازم برای پذیرش:
زمانی که برای پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در کانادا درخواست می دهید، مراحلی است که باید آنها را مد نظر قرار دهید. اطلاعات زیر می تواند برای تحصیل شما در خارج از کشور مفید باشد.
آزمون ست:
SAT یک آزمون ورودی است که بین کالج های دنیا به رسمیت شناخته شده و شما در آن میزان دانش خود و چگونگی استفاده از آن را نشان می دهید. این آزمون، دانش شما را در زمینه خواندن، نوشتن و ریاضی محک می زند. بسیاری از دانش آموزان، در سال سوم و یا سال آخر دبیرستان در این آزمون شرکت می کنند و بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها از نتایج این آزمون برای صدور پذیرش استفاده می کنند.
شرکت در آزمون ست، نخستین گام برای یافتن کالج مناسب برای شماست – مکانی که شما بیشتر می توانید مهارت های خود را توسعه دهید و امیال و آرزوهای خود را دنبال کنید.

 اما نمرات این آزمون تنها یکی از فاکتورهای مهم، برای صدور نامه پذیرش شما توسط کالج ها و دانشگاه های مختلف است. نمرات دبیرستان هم فاکتور مهمی برای پذیرش است. در واقع ترکیبی از نمرات دبیرستان و نمرات آزمون ست، بهترین پیش بینی از موفقیت تحصیلی شما در کالج است.

این تست آزمون منطق و یا استدلال انتزاعی نیست، بلکه آزمون مهارت هایی است که شما در دبیرستان یاد گرفته اید: مهارتهایی از قبیل خواندن، نوشتن و ریاضی. دانش و مهارت شما در این موضوعات، برای موفقیت آینده شما در کالج بسیار مهم است.
بخش خواندن انتقادی که شامل خواندن عبارات و پایه ریزی جملات می باشد.
بخش نوشتن که شامل نوشتن یک انشاء کوتاه و سوالات چند گزینه ای در شناسایی خطاها و بهبود گرامر و کاربرد آن است.
بخش ریاضیات شامل سوال در مورد عملیات حساب، جبر، هندسه، آمار و احتمال می باشد.
بهترین راه برای آماده شدن برای آزمون SAT شرکت در دوره های چالش برانگیز، مطالعه سخت و خواندن و نوشتن در داخل و یا خارج از محیط  کلاس است. این آزمون تنها یکی از فاکتورهای مهم، برای شناخت بهتر شما توسط کالج است. اين بهترين آزمون براي  درک بهتر چشم اندازی است که تنها بخشی از یک روند ورود همه جانبه  را شامل می شود و فاکتورهای دیگر از قبیل فعالیت های فوق برنامه و مزیت های شخصی را به رسمیت می شناسد.
هر دانشگاه یا کالجی از ترکیب های متفاوتی برای معیارهای پذیرش استفاده می کند. هر سوال آزمون ست، از طریق یک فرآیند بررسی دقیق، قبل از وارد کردن آن در دفترچه امتحان، مورد ارزیابی واقع شده است. هر سوالی که شما می بینید:
توسط یک تیم از کارشناسان، از جمله معلمان انگلیسی و ریاضی، بازنگری شده است.
کاملا امتحان شده تا اطمینان حاصل شود که برای همه دانش آموزان با هر پیشینه و نژادی مناسب است.
سوالاتی که این مراحل را طی نکرده باشند، هرگز در یک آزمون واقعی نمایش داده نمی شوند.
درخواست برای دانشگاه های کانادا
مراحل مختلفی برای درخواست در دانشگاه های کانادا وجود دارد. موسسه باید مطمئن شود که شما تمامی مدارک مورد نیاز با درخواست خود را آماده کرده اید. در ابتدا شما نیاز دارید که فرم ارزیابی  ما را تکمیل کنید.
مراحل درخواست

 

1- شما در ابتدا باید فرم ارزیابی را ارائه دهید.

 

2- تیم پشتیبانی ما، اطلاعات درج شده در فرم ارزیابی شما را بررسی می کند.

 

3- شما چه واجد شرایط پذیرش باشید یا نه، پاسخی از طریق ایمیل ازStudyCo، دریافت می کنید.

 

4- در صورتی که شما واجد شرایط باشید، یک مشاور تحصیلی برای ارتباطات بیشتر، برای شما در نظر گرفته می شود.

 

5-  مشاور تحصیلی، گزینه های مرتبط با رشته مورد نظر و سطح مناسب شما را برایتان می فرستد.

 

6-  شما هم گزینه های انتخابی را تایید می کنید.

 

7- شما نیز مدارک مورد نیاز برای دانشگاه را تکمیل می کنید.

 

8- مشاور تحصیلی، فرم تقاضا و تمام مدارک با دانشگاه را برای پذیرش، ارائه می دهد.

 

9- مشاور تحصیلی، پس از آنکه نامه پذیرش را به دست آورد، آن را برای شما می فرستد.

 

10- شما نامه پذیرش را تایید می کنید و مدارک مربوط  به پرداخت هزینه شهریه دانشگاه را ارسال می کنید.

 

11- مشاور تحصیلی، گواهی ثبت نام شما را می گیرد و آن را برای شما ارسال می کند.

 

12- شما می توانید، درخواست ویزای خود را نیز با همکاری ما انجام دهید.

 

14- ما همچنین بسته های هدیه ای را برای دانشجویانی که در دانشگاه ثبت نام می کنند، در نظر گرفتیم.

   

شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه های کانادا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشجو

ترجمه رسمی از گواهی تولد و یا گذرنامه خود
ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، بسته به سطحی که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید.
سایر اسناد مورد نیاز
نامه تجربه کاری و CV
متقاضیان کارشناسی ارشد و دکترا باید پروپوزال ارائه دهند.
ارائه توصیه نامه های دانشگاهی
مدارک آیلتس، تافل، ست و یا جی آر ای، در مراحل بعد مورد نیاز است.
Portfolio برای معماری ماژور مورد نیاز است.

آموزش زبان انگلیسی

معرفی آزمون های زبان بین المللی

آزمون آیلتس

IELTS (سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی) توسط موسسات تحصیلی کشوهای استرالیا، بریتانیا، کانادا و نیوزیلند پذیرفته شده است. همچنین موسسات دانشگاهی امریکا، به طور فزاینده ای آزمون آیلتس را برای اهداف پذیرش خود قبول می کنند. آزمون آیلتس شامل 4 بخش است که طیف وسیعی از مهارت های زبانی دانشجویان را که در هنگام مطالعه و یا آموزش با آن روبرو می شوند را به مرحله آزمایش می گذارد.

آزمون تافل

آزمون TOEFL (آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) به طور گسترده ای مطرح ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است که در بیش از 8،000 کالج، دانشگاه و موسسه، در بیش از 130 کشور جهان، به رسمیت شناخته شده است. در هر کجای دنیا که قصد ادامه تحصیل داشته باشید، مدرک تافل به شما یاری می رساند. 

بیش از 8،000 کالج، دانشگاه و موسسه، در بیش از 130 کشور جهان، به نمرات آزمون تافل شما برای صدور پذیرش تکیه می کنند. شما می توانید برای شرکت در آزمون تافل به یکی از 4500 مکان در نظر گرفته شده در بیش از 165 کشور دنیا، مراجعه کنید. از آنجا که تمام آزمون در یک روز انجام می شود،شما همچنین می توانید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

آزمون تافل، به اثبات مهارت زبان انگلیسی شما که قادر به استفاده از آن، در یک کلاس درس دانشگاهی هستید، کمک می کند. در آزمون، شما ممکن است یک پاراگراف از یک کتاب را بخوانید، یا اینکه به یک سخنرانی گوش دهید و یا در پاسخ صحبت کنید و یا متنی را بنویسید، درست مثل زمانی که در کلاس درس این فعالیت ها را انجام می دهید.

از آنجا که تکالیف و سوالات آزمون، صد در صد به صورت علمی طراحی شده، بسیاری از دانشگاه ها، آن را مناسب ترین آزمون برای صدور پذیرش می دانند. با آزمون تافل بدون شک نمره شما منصفانه تر و معتبر تر است، به دلیل اینکه پاسخ های شما ضبط می شود و به وسیله سه تا شش ارزیاب، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آزمون تافل به شما کمک میکند که به طور بارزی خود را نشان دهید، چرا که شهرت آزمون تافل به کیفیت، اعتبار و صد در صد علمی بودن آن است. آزمون تافل، به طور گسترده ای مطرح ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است که در بیش از 8،000 کالج، دانشگاه و موسسه، در بیش از 130 کشور جهان، به رسمیت شناخته شده است، و این فهرست 100 دانشگاه برتر جهان را نیز شامل می شود.

با ارسال نمرات تافل خود در دانشگاه انتخاب شده، شما اثبات خواهید کرد که برای موفقیت تحصیلی، آمادگی دارید.

درباره آزمون تافل iBT:

آزمون تافل IBT، تحت نظارت از طریق اینترنت، بخش مهمی از سفر تحصیلی شما در یک کشور انگلیسی زبان است. علاوه بر آزمون، برنامه ETS تافل(خدمات آموزش تست تافل) ابزار و راهنمایی را برای کمک به شما در آزمون فراهم می کند و مهارت زبانی شما را توسعه می دهد. تافل آی بی تی، تست اندازه گیری مهارت شما  برای استفاده و درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه است.

و اینکه شما چگونه مهارت های نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن را در تکالیف دانشگاهی اعمال می کنید را مورد ارزیابی قرار می دهد. 

دو فرمت مشخص برای آزمون تافل وجود دارد:

فرمت آزمون، بستگی به مرکز محل آزمون دارد. بیشتر شرکت کنندگان در آزمون تافل iBT (آزمون مبتنی بر اینترنت) شرکت می کنند. مراکز آزمونی که دسترسی به اینترنت نداشته باشند تافل PBT (آزمون های مبتنی بر کاغذ) را ارائه می دهند.

هر سال، نزدیک به یک ملیون نفر در تمام سنین، برای نشان دادن مهارت زبانی خود، در این آزمون شرکت می کنند. از زمانی که آزمون تافل برای اولین بار ارائه شد، بیش از 25 ملیون نفر از سراسر جهان در آن شرکت کرده اند:

دانش آموزانی که برای تحصیل در موسسات آموزش عالی برنامه ریزی کردند.

ورود وخروج برنامه آموزش زبان انگلیسی

نامزدهای بورسیه و گواهینامه

زبان آموزان زبان انگلیسی که پیگیر پیشرفت خود هستند.

دانشجویان و کارکنانی که تقاضای ویزا دارند.

بیش از 8،000 کالج، دانشگاه و موسسه، در بیش از 130 کشور جهان، نمرات آزمون تافل را می پذیرند. سازمان های دیگر که به آزمون تافل تکیه می کنند شامل:

بخش مهاجرت، از آن برای صدور ویزای کار یا اقامت استفاده می کند.

آژانس های صدور مجوز از آن برای اهداف صدور گواهینامه حرفه ای استفاده می کنند.

افراد مختلف، از آن برای سنجش پیشرفت خود در یادگیری زبان انگلیسی، استفاده می کنند.

نمرات شما، بر عملکرد شما روی سوالات آزمون استوار است. شما باید حداقل یک سوال در بخش های خواندن و گوش کردن جواب دهید، حداقل یک مقاله بنویسید و حداقل یک کار صحبتی را تکمیل کنید تا بتوانید یک امتیاز رسمی کسب کنید.

 برای تافل iBT و مبتنی بر اینترنت، شما چهار امتیاز جدا برای هر بخش و یک امتیاز کلی کسب می کنید.

بخش خواندن (امتیاز بین 0 تا 30)

بخش شنیداری (امتیاز بین 0 تا 30)

بخش صحبت کردن (امتیاز بین 0 تا 30)

بخش نوشتاری (امتیاز بین 0 تا 30)

امتیاز کلی (امتیاز بین 0 تا 120)

هیچ گونه نمره قبولی و یا رد شدن در آزمون تافل وجود ندارد، سازمان ها و موسسات آموزش عالی، نمرات مورد نیاز خود را اعلام می کنند. نمرات تافل برای دو سال معتبر هستند و هیچ گونه محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در این آزمون وجود ندارد.

GRE:

آزمون ارزیابی توانایی های فارغ التحصیلان (GRE)، یک تست استاندارد است که برای پذیرش بسیاری از مدارس فارغ التحصیلی در ایالات متحده و دیگر کشورهای انگلیسی زبان و برای فارغ التحصیلان زبان و برنامه های تجارت در سراسر جهان، مورد نیاز است.

این آزمون توسط خدمات آزمون های آموزشی (ETS)، در سال 1949 ایجاد شده و اداره می شود.

هدف از این آزمون،ارزیابی مهارت های استدلال کلامی، استدلال کمی، تحلیل نوشتاری و تفکر انتقادی است که در یک مدت زمان طولانی به دست آمده و مربوط به رشته خاصی نمی باشد. آزمون عمومی GRE به عنوان یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر، در مراکز تست واجد شرایط برگزار می شود. با اینحال آزمون مبتنی بر کاغذ هم در مناطقی که تست مبتنی بر کامپیوتر در دسترس نباشد، برگزار می شود.

در فرآیند پذیرش در مقطع ارشد، سطح نمرات GRE که بر آن تاکید می شود، از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگر و از یک بخش تا بخش دیگر داخل یک دانشگاه متفاوت است. اهمیت نمره GRE، می تواند از یک تشریفات ساده برای پذیرش به یک عامل مهم انتخاب تغییر پذیر باشد.

منتقدان جی آر ای استدلال کرده اند که فرمت امتحان به طوری سخت است که تنها فاکتوری را که مورد آزمایش قرار می دهد این است که چگونه یک دانش آموز می تواند خودش را با مراحل برگزاری یک تست استاندارد وفق دهد.

  ETS در سال 2006 اعلام کرد که قصد طراحی مجدد ساختار آزمون تا پاییز 2007 را  دارد. اما بعدا اعلام کرد که معرفی انواع سوال جدید و ارتقاء آزمون، به تدریج و در طول زمان انجام می شود. سوالات جدید، به مرور تا نوامبر 2007 معرفی شدند. تجدید نظرهای دیگری روی آزمون انجام شد و نتیجه نهایی در آگوست 2011 معرفی شد.

هزینه آزمون بسته به کشوری که آزمون در آن برگزار می شود، از 130 تا 210 دلار امریکا متغیر است، هر چند که ممکن است ETS تحت شرایط خاصی، هزینه را کاهش دهد. ETS تمامی نتیجه های آزمونی که بیشتر از پنج سال سابقه دارند را پاک می کند، اگر چه سیاست های برنامه های کارشناسی ارشد در پذیرش نمرات بالاتر از 5 سال متفاوت خواهد بود.

جی-مت:

سنجش هوش و استعداد تحصیلی رشته مدیریت (GMAT)، یک آزمون منطبق بر کامپیوتر در ریاضیات و زبان انگلیسی، برای سنجش استعداد موفقیت تحصیلی دررشته های بازرگانی مورد استفاده قرار می گیرد. دانشکده های بازرگانی، در ایالات متحده و دیگر کشورهای انگلیسی زبان، ازاین آزمون، به عنوان معیاری برای پذیرش در برنامه های اجرایی تحصیلات بازرگانی (مثل MBA و ارشد حسابداری)، استفاده می کنند.

این آزمون از طریق کامپیوتر، در مکان های مختلف در سراسر جهان، ارائه می شود. هزینه آزمون از اکتبر 2011 ، 250 دلار آمریکاست.

مواد آزمون:

این آزمون برای سنجش مهارت های کلامی، ریاضی و نوشتار تحلیلی است که داوطلب در طول مدت تحصیل و یا کار خود، آنها را کسب کرده است. داوطلبان به سوالات هر یک از این سه بخش پاسخ می دهند. به طور کلی، آزمون حدود چهار ساعت طول می کشد. نمرات این آزمون (در اکثر موسسات) به مدت پنج سال معتبر هستند.

حداکثر نمره ای که می شود در آزمون کسب کرد 800 است. ارزیابی نگارش تحلیلی (AWA)، اولین بخش این آزمون، را شامل می شود. پس از این بخش، بخش کمی آزمون انجام می شود و سپس آزمون با بخش مهارت های  کلامی پایان می یابد.

نمره این آزمون به صورت یک نمره تفکیکی برای سه بخش مجزا و یک نمره نهایی که در واقع ترکیب دو بخش غیرنگارشی آن است ارائه می‌شود. این نمرات از 200 تا 800 است. حدود دو سوم از داوطلبان نمرات بین 400 تا 600 کسب می کنند. میانگین نمره 500 در نظر گرفته شده است. در سال 2019/2020 میانگین نمره ها 544 بوده که نسبت به میانگین آن در سال 2010/209 که 527 بوده، سه درصد افزایش داشته است.
بخش های کمی و کلامی، به صورت آزمون منطبق بر کامپیوتر برگزار می شوند. اولین سوال ممکن است که مشکل باشد. اگر داوطلب پاسخ درست بدهد، سوالات بعدی مشکل تر خواهند بود. اگر داوطلب به درستی پاسخ ندهد، سوالات بعدی ساده تر خواهند بود.

سوالات از میان مجموعه بزرگی انتخاب شده است و بر اساس امتیازات دانشجویان به آنها ارائه می شود. این سوالات مرتبا به روز می شوند تا از بی اعتبار کردن آنها توسط دانشجویانی که سوالات را ضبط می کنند، جلوگیری شود.
نمره نهایی فقط بر اساس آخرین سوالی که داوطلب به آن پاسخ داده، مشخص نمی شود. (سطح دشواری سوالات از طریق ارائه سوالات منطبق بر کامپیوتر، مشخص می شود). الگوریتم مورد استفاده برای امتیازدهی، پیچیده تر از آن است. توجه به نکات بالا برای تحصیل در کانادا الزامی بی باشد.

داوطلب ممکن است دچار اشتباه شده و به درستی سوالات را پاسخ ندهد، آنگاه کامپیوتر آن را به عنوان یک ناهنجاری تشخیص دهد. اگر داوطلب، سوال اول را پاسخ ندهد، لزوما امتیازی پایین تر از حد معمول کسب نمی کند.
از آنجا که GMAT، یک آزمون منطبق بر کامپیوتر است، سوال بعدی، بستگی به پاسخ قبلی دارد و بر اساس الگوریتم آزمون، تعادل دشواری هر سوال، برای هر سوال باید بیشترین تلاش را به کار گرفت. امکان اینکه به سوال قبلی بازگردید و آن را بازبینی کنید وجود ندارد. بنابراین GMAT کاملا بر خلاف SAT است که نمره منفی دارد.

هر بخش آزمون، همچنین شامل چند سوال تجربی است که در نمره داوطلب تاثیری ندارد، اما برای تشخیص تناسب برای کارهای اجرایی آینده او مورد استفاده قرار می گیرد.
محدوده نمره در بخش های  کمی و کلامی بین 0 تا 60 است. امتیازات بخش نگارش تحلیلی بین 0 تا 6 است و میانگین نمرات دو مقاله است. امتیاز دهی به مقالات، متفاوت از دو بخش کمی و کلامی است و در امتیاز کلی لحاظ نمی شود.
تمام نمرات و لغو آزمون های پنج سال اخیر در گزارش نمرات دانشجویان قید خواهد شد. هر تغییری در شیوه سه آزمون قبل و لغو امتحانات در گزارش نمرات دانشجو باقی می ماند.

نمرات مورد نیاز:

بیشتر دانشکده ها حداقل نمره مورد نیاز، یا آمارهای تفصیلی در مورد نمرات به دست آمده، توسط متقاضیان را منتشر نمی کنند. با اینحال معمولا میانگین نمرات آخرین پذیرفته شدگان خود را اعلام می کنند، که می تواند به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگیرد.
نمرات میانگینی که برای دانشکده های مطرح بازرگانی در مجلات مشهور منتشر می شود، معمولا بین 600 تا 700 است. به عنوان مثال میانگین نمره در دانشکده بازرگانی هاروارد، مطابق رتبه بندی دانشکده بازرگانی US News، حدود 720 می باشد. 

ثبت نام و آماده سازی:

داوطلب ممکن است از طریق آنلاین و یا از طریق تماس با یکی از مراکز آزمون، ثبت نام کند. برای تعیین زمان بندی آزمون، باید در یکی از مراکز آزمون حاضر شد.
شیوه های کمکی برای آمادگی آزمون از جمله کتاب های خودآموز، برنامه های کلاسی (به صورت حضوری و آنلاین) و یا تدریس خصوصی GMAT، در دسترس می باشند.
هزینه آزمون 250 دلار می باشد.
در هر 31 روز، بیشتر از یک بار نمی توانید در آزمون شرکت کنید، حتی اگر نمرات شما کنسل شده باشد.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما نیز باشد؟!

مهم ترین ددلاین های اقدام برای دانشگاه چه زمان هایی است؟

بهترین زمان برای اپلای مقطع کارشناسی کانادا

معمولأ در دانشگاه‌های کانادا دانشجویان دوره کارشناسی نیز، ترم تحصیلی خود را هم‌زمان با دانشجویان در سایر دوره‌ها آغاز می‌کنند بنابراین برای اپلای در دوره کارشناسی نیز اگر قصد شروع به تحصیل در ترم ژانویه را داشته باشید باید از آگوست تا سپتامبر اپلای کنید و اگر قصد شروع به تحصیل در ترم می را دارید باید از ژانویه تا فوریه درخواست خود را برای دانشگاه بفرستید.

بهترین زمان برای اپلای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کانادا

اپلای برای دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز تفاوت چندانی با سایر دوره‌ها ندارد و برای شروع به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری اگر قصد شروع به تحصیل در ترم ژانویه را داشته باشید باید از آگوست تا سپتامبر اپلای کنید و اگر قصد شروع به تحصیل در ترم می را دارید باید از ژانویه تا فوریه درخواست خود را برای دانشگاه بفرستید.

بهترین زمان برای اپلای مدارس کانادا

تعیین زمانی دقیق برای اپلای مدارس کانادا کار سختی است زیرا در مواردی مشاهده شده است که بهترین درخواست‌هایی هم که در زمان مناسب ارسال شده‌اند برای انجام اصلاحات، با ریجکت مواجه شده‌اند. اما به طور تقریبی بهترین زمان برای اپلای مدارس کانادا، 6 ماه قبل از شروع سال تحصیلی است. به طور کلی هرچه زودتر برای اپلای مدارس کانادا اقدام کنید بهتر است. اپلای زود‌هنگام این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در زمان تنظیم آن دقت کافی داشته باشید و هیچ نکته‌ای را از قلم نیندازید. معمولأ در مدارس کانادا پس از دریافت درخواست از سوی مدیریت مدرسه و تایید اولیه اپلای، زمانی هم برای انجام مصاحبه حضوری تعیین می‌شود. اپلای به موقع این موقعیت را ایجاد می‌کند تا بتوانید برای مصاحبه حضوری آمادگی پیدا کنید.

بهترین زمان برای اپلای کالج‌ های کانادا

زمان مناسب برای اپلای کالج‌های کانادا با زمان اپلای برای ورود به دانشگاه‌ها تفاوت چندانی ندارد. متقاضیانی که قصد ورود به کالج کانادا در ترم ژانویه را دارند از آگوست تا سپتامبر می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند و متقاضیانی هم که برای ترم می خود را آماده می‌کنند باید درخواست خود را ژانویه تا فوریه برای دانشگاه بفرستند.

بهتر است برای اپلای و دریافت پذیرش در هر ترم تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، از یک سال قبل از شروع ترم، اقدام کنید تا بتوانید با فرصت کافی مدارک خود را برای اپلای آماده کنید. به نظر شما زمان مناسب 

متوسط هزینه زندگی برای یک دانشجو در کاندا چقدر است؟

به طور کلی هزینه زندگی در کشورهای مختلف کاملا بستگی به سبک زندگی افراد دارد برای مثال یک نفر علاقمند به زندگی درخوابگاه های دانشجویی است تا بتواند با فرهنگ های مختلف هم دانشگاهی های خود آشنا شود اما برخی نیز هستند که اصلا روحیه زندگی اشتراکی با افراد دیگر را ندارند و باید به طور مستقل برای خود سوئیت یا خانه تهیه کنند. اما درباره هزینه های زندگی کانادا اگر بخواهم بگویم به طور متوسط بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا هزینه زندگی شما در ماه خواهد بود. این مبلغ شامل اجاره سوئیت ، هزینه خورد و خوراک ، اینترنت و تلفن ، حمل و نقل و… می شود.

جهت بررسی دقیق تر ریز هزینه های زندگی در کانادا اینجا کلیک کنید.

آیا امکان افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان در کشور کانادا وجود دارد؟

از آنجایی که شما قرار هست به عنوان یک دانشجو به کانادا بروید حق افتتاح حساب دارید البته لازم به ذکر است که این کار سختی های خودش را دارد و باید قبل از افتتاح حساب قوانین بانک مرتبط را مطالعه کنید.

همچنین میتوانید از خدمات افتتاح حساب بین المللی مهاجریست نیز استفاده نمایید لذا درصورت تمایل با تیم مشاوره ما تماس حاصل فرمایید.

آیا می توان در کانادا شغل مناسبی پیدا کرد؟

کانادا فرصت های کاری بسیار بسیار زیادی دارد که میتوانید به راحتی برای خود شغل مناسبی پیدا کنید.

تنها لازمه پیدا کردن شغل تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی می باشد.

آیا کانادایی ها مردمان نژادپرستی هستند؟

بیش از ۴۰ درصد جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل می دهد لذا مردم این کشور از همه جهت پذیرای مهاجرین هستند.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای