راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا

راه اندازی کسب و کار در اسپانیا - سرمایه گذاری در اسپانیا - خرید ملک در اسپانیا - خرید بیزینس در اسپانیا

مورد تایید وکلای مجموعه
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دسته بندی: کشور اسپانیا
بروزرسانی: 23 شهریور1400

سرمایه گذاری در اسپانیا ( سریع ترین راه دریافت اقامت دائم اسپانیا)

سرمایه گذاری در اسپانیا آسان ترین راهی است که می تواند اقامت دائم شما در اسپانیا را امکان پذیر کند. مهاجریست درصدد است در رابطه با راه اندازی کسب و کار در اسپانیا، سرمایه گذاری در اسپانیا، خرید ملک در اسپانیا و … اطلاعات خوبی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد.

مهاجرت به اسپانیا را با راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا مهاجریست را از دست ندهید.

 در  این مقاله می خواهیم درباره سرمایه گذاری در اسپانیا، اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت این کشور برای سرمایه گذاران در این مقاله به طور کامل و دقیق بررسی شده بپردازیم.


اگر به یک کشور جذاب اروپایی علاقمند هستید و قصد دارید ادامه زندگی خود را  با آسودگی کامل سپری کنید پیشنهاد میکنیم راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا را مطالعه کنید. اسپانیا کشوری است اروپایی که با آب و هوایی بسیار دلپذیر و مطبوع توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشاند.

از این رو در کنار جاذبه های توریستی، شرایط خوب اقتصادی اسپانیا و امنیت حفظ سرمایه در این کشور، به افراد سرمایه گذار این امکان را می دهد در بخش های مختلف سرمایه گذاری از جمله خرید سهام هتل ، ثبت شرکت در اسپانیا، خرید اوراق قرضه دولتی، پروژه های تفریحی ، خرید ملک در اسپانیا و در بخش های سرمایه داری مانند خود حمایتی اسپانیا اقدام بنمایند.

اما در اسپانیا برای سرمایه گذاران ایرانی که به عنوان شخصی سرمایه دار از حوزه خارج از اتحادیه اروپا می خواهند در امر سرمایه گذاری در اسپانیا اقدام بنمایند، لازم به ذکر است که در این کشور در بخش های خرید ملک در اسپانیا و خودحمایتی اسپانیا شرایط خوبی را می توانند برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند. اما در بخش ثبت شرکت در اسپانیا و خرید اوراق قرضه دولتی ممکن است مسائلی بر سر راه آن ها قرار گیرد که نتوانند به سمت این موضوعات پیش روند.

تحصیل رایگان در اسپانیا یکی دیگر از مزایای فوق العاده سرمایه گذاری در اسپانیا می باشد که میتوانید جهت اطلاعات بیشتر مقاله اقامت تحصیلی اسپانیا را مطالعه نمایید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری بسته به راه سرمایه گذاری انتخاب شده، می تواند آثار اقامتی و هزینه های متفاوتی را برای شخص صاحب سرمایه در پی داشته باشد. به طور کلی با تمدید اقامت خود از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا به مدت پنج سال، شخص صاحب سرمایه و خانواده او واجد شرایط برای اخذ اقامت دائم اسپانیا می شوند. محبوب ترین اقامت های سرمایه گذاری برای ایرانیان، خرید ملک در اسپانیا می باشد.

برای سرمایه گذاری از طریق گلدن ویزا حداقل 500 هزار یورو نیاز می باشد. این اقامت تا 5 سال قابل تمدید می باشد و بعد فرد سرمایه گذار می تواند درخواست اقامت دائم خود را به دولت اسپانیا بدهد.

آثار اقامتی و سرمایه های مورد نیاز روش های سرمایه گذاری در اسپانیا به صورت زیر می باشد.

خرید ملک در اسپانیا شرایط مختلفی دارد لذا حتما راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا را تا انتها مطالعه نمایید.

در بعضی مواقع افراد سرمایه گذار در پی حفظ پول خود می باشند و در کنار این مسئله می خواهند با جابجایی سرمایه خود به کشور مد نظر، از امکانات و شرایط آن کشور نیز بهره مند شوند.

 

در واقع یکی از پر مزایا ترین سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک در اروپا در این کشور می باشد. اگر چه املاک با قیمت های مختلف در اسپانیا وجود دارد، اما ملکی که آثار اقامتی کشور اسپانیا را برای اشخاص در پی داشته باشد، خرید ملکی است که حداقل 500 هزار یورو ارزش آن باشد.

 

با خرید چنین ملکی در هر کجای اسپانیا، اشخاص صاحب سرمایه می توانند اقامت کشور اسپانیا را برای خود و خانواده خود به دست آورند. همچنین این ویزا به گلدن ویزا اسپانیا مشهور می باشد. چرا که افراد ملکی را که خریداری می نمایند، می دانند که هرساله مقداری سود مشخص به آن اضافه می شود. همچنین سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک، نیاز به حضور به مدت مشخص در اسپانیا ندارد و فقط با سرمایه گذاری در ملک، علاوه بر سود، اقامت این کشور را بدست می آورد. مهاجرت به اسپانیا مراحل مختلفی دارد.

 


تا اینجای راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا به نکات مهمی پرداختیم و در ادامه بیشتر وارد جزئیات می شویم:

 

خرید ملک در اسپانیا، ضمن انجام عمل سرمایه گذاری در اسپانیا، شرایط اقامت دائم اسپانیا این کشور را برای فرد فراهم می آورد.

 

 چرا که فرد با خرید ملک در اسپانیا در ابتدا واجد شرایط دریافت اقامت یک ساله می شود و بعد از آن دو نوبت دو ساله اقامت آن تمدید می یابد. در سال پنجم نیز شخص می تواند درخواست اقامت دائم این کشور را بدهد.

 

قابل ذکر است شخص به مدت پنج سال بایستی ملک خود را نفروشد، چنانچه قبل از اخذ اقامت دائم ملک به فروش رود، فرد از تحت حمایت ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا خارج می شود.

 

یکی از محبوب ترین اقامت های موجود که در زیر شاخه سرمایه گذاری در اسپانیا قرار می گیرد، اما سرمایه گذاری نیست. چرا که صاحب سرمایه پول خود را در فعالیت یا بیزینسی خاص سرمایه گذاری نمی کند و یا پول خود را به دست شخص یا بنگاهی نمی سپارد. بلکه این روش نوعی از حالت سرمایه داری است و به آن اقامت خود حمایتی اسپانیا یا اقامت تمکن مالی اسپانیا می گویند.

 

در این روش فقط لازم است که به دولت اثبات کنید که از لحاظ مالی وضع خوبی دارید. همچنین دارای میزانی از سرمایه های نقدی و غیر نقدی می باشید.

 

به طور کلی باید نشان بدهید که در حساب خود، دارای مبلغ 30 هزار یورو برای نفر اصلی و دارای مبلغی 8 هزار یورو برای همسر و مبلغ 7 هزار یورو به ازای هر یک از فرزندان هستید.

 

همچنین نیاز است که نشان دهید یک یا دو سند ملکی به عنوان پشتوانه مالی خود، دارید. این اسناد ملکی برای تمامی  خانواده و نفرات همراه محسوب می شود.

 

در روش خود حمایتی اسپانیا، چون شخص ادعا دارد وضع مالی خوبی دارد و از طریق نشان دادن تمکن مالی خوب می خواهد از امکانات کشور اسپانیا بهره ببرد، امکان اجازه کار بعنوان کارمند برای شخص دیگر را ندارد. همچنین این اقامت در ابتدا یک ساله صادر می شود و در دو نوبت دو ساله دیگر تمدید می شود.

 


اقامت سرمایه گذاری اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اقامت سرمایه گذاری اسپانیا از طریق ثبت شرکت برای اشخاصی مناسب است که صرف نظر از آثار اقامتی کشور اسپانیا، به دنبال کسب و کار، بیزینس، سود و معاملات تجاری بین المللی هستند.
 
از این جهت با میزان سرمایه 3 تا 5 هزار یورو می توانند شرکت خود را ثبت بنمایند. اما صرفا ثبت شرکت در اسپانیانمی تواند برای افراد آثار اقامتی در پی داشته باشد. جهت به ثمر رساندن این امر، نیاز است که شخص سرمایه گذار مبلغی بیشتر از 50 هزار یورو به شرکت خود اعتبار ببخشد تا از این طریق ضمن راه اندازی بیزینس خود، اعتبار اولیه شرکت را فراهم آورده باشد.
 
اما قابل توجه است که سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت نیاز به افتتاح حساب و جا به جایی سرمایه شخص دارد. در این میان در کشور اسپانیا افراد سرمایه گذار بعضی از کشور ها جهت تحقق این امر با مشکلاتی مواجه می شوند.
 
می توان گفت که افراد سرمایه گذار ایرانی از آن دسته افرادی هستند که قبل از هرگونه اقدام باید تمامی جوانب ثبت شرکت و چگونگی انتقال سرمایه به کشور اسپانیا را بسنجند.
 

 
سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید و فروش سهام و اوراق قرضه دولتی یکی از راه های سرمایه گذاری و تجارت در کشور اسپانیا می باشد.
 
طبق قوانین حاکم بر بازار های سهام و اوراق قرضه، محدودیتی برای رقم خرید اوراق قرضه دولتی از سوی دولت برای سرمایه گذاران در نظر گرفته نشده است. به این معنا که با هر میزان سرمایه می توان اقدام به خرید اوراق قرضه نمود و نوعی سرمایه گذاری در اسپانیا را رقم زد.
 
اما نکته قابل توجه این است که در این روش، هیچ گونه آثار اقامتی برای فرد در نظر گرفته نمی شود. همچنین جهت تحقق این امر، بایستی در کشور اسپانیا افتتاح حساب نمود.
 

جالبه بدونی که

سرود ملی اسپانیا هیچ کلمه‌ای ندارد.
دانستنی ها

ریسک سرمایه گذاری در اسپانیا

راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار داده است اما در ادامه باید به شما متذکر شویم که قبل از هر گونه سرمایه گذاری در اسپانیا، آن چه که می تواند برای یک شخص که دارای سرمایه مناسب هست، جلب توجه کند، اطلاع از استاندارد های سرمایه گذاری در اسپانیا می باشد. به طور کلی هر شخصی باید به این نکته اطمینان پیدا کند که میزان سرمایه او در طی سالیانی که در آن کشور خواهد بود، امنیت خواهد داشت.

یکی از گزینه هایی که بایستی مورد بررسی قرار گیرد، نرخ خطر مصادره اموال می باشد. به این معنا که به چه میزان سرمایه شخص در امنیت قرار دارد؟ تا چه میزان می توان به دولت و نیروی کارگزار اعتماد کرد.

طبق آمار کشور هایی مانند اتریش، سوییس، پرتغال، فرانسه و چند کشور تاپ اروپایی دیگر دارای کمترین نرخ خطر مصادره اموال هستند. 

به طور کلی اگر قصد سرمایه گذاری در اسپانیا را دارید، در وهله اول بایستی بررسی کنید، به دنبال چه هدفی هستید.
آیا صرفا به قصد تجارت می خواهید وارد اسپانیا شوید و یا با سرمایه گذاری در بخش های مختلف آن به دنبال کسب آثار اقامتی این کشور می باشید؟
بعد از این مشخص شدن موضوع اول، بایستی مزایا و معایب سرمایه گذاری در اسپانیا را بررسی نمود که در راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا به طور مفصل برای شما بیان کرده ایم.
هزینه های روش سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

در بحث انواع روش های سرمایه گذاری در اسپانیا، سرمایه گذاران خارجی معمولا به چند نکته اصلی و بسیار مهم دقت می کنند.

 

اینکه در این کشور آیا استانداردهای اولیه از جمله میزان فساد قضایی و اداری، خطر ریسک مصادره اموال و میزان امنیت سرمایه گذاری قابل قبول است یا اینکه از درصد امنیت و استاندارد پایینی برخوردار است؟

 

به این معنی که اگر زمانی سیاست و اقتصاد این کشور دچار آشفتگی شد و یا درگیر مسائل و چالشهای بین المللی شد، اموال سرمایه گذاران خارجی مورد مصادره این دولت قرار می گیرد یا اینکه در حاشیه امنیت و بدون خطر خواهد ماند. بر اساس شاخص های بانک جهانی عدد نرخ مصادر اموال در هر کشوری از 1 تا 7 تعریف می شود که نمودار هر چقدر به عدد 7 نزدیک تر باشد ریسک مصادره اموال توسط دولت آن کشور بالاتر و ( هر چه به عدد 1 نزدیک تر باشد ) خطر مصادره اموال پایین تر خواهد بود.

 

 

اینکه دستگاه فضایی بدون تبعیض خاصی بین سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذار داخلی اظهار نظر کرده و رأی صادر نماید.

در یک توضیح دقیق تر می توان بیان نمود که نمره منفی 2.5 به معنای کنترل ضعیف و مثبت 2.5 به معنای قوی ترین کنترل بر روی فساد می باشد.

یکی از انواع روش های سرمایه گذاری در اسپانیا، خرید ملک در این کشور می باشد که شرایط بسیار خوبی هم از لحاظ سوددهی و هم اخذ اقامت می تواند برای متقاضیان ایجاد کند.

خرید ملک در کشور اسپانیا به دو صورت می تواند انجام گیرد:

در روش اول افراد می توانند با مبلغ 150 هزار یورو یک ملک خریداری نموده و در ابتدا یک اقامت 1 ساله دریافت نمایند، پس از گذشت 1 سال مجدد می توانند اقامتشان را 2 بار و هر بار به مدت 2 سال تمدید نموده و پس از گذشت 5 سال اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند.

( شایان ذکر است که یکی از شروط اصلی تمدید اقامت در روش خرید ملک در اسپانیا با 150 هزار یورو این است که شما هر سال حداقل 184 روز در خاک این کشور حضور داشته باشید ).

اما این روش 150 هزار یورویی شاید به نسبت اقامت خرید ملک با پلن گلدن ویزای اسپانیا که با مبلغ 500 هزار یورو انجام می شود دارای طرفداران کمتری باشد، زیرا در روش 150 هزار یورویی در ابتدا اقامت دائم صادر نمی شود و صدور کارت اقامت دائم در صورت رعایت شرایطی از جمله حضور مستمر 6 ماه در سال برای افراد تمدید نخواهد شد.

در نتیجه از این حیث زیاد طرفدار ندارد. اما در روش گلدن ویزا یا همان خرید ملک به قیمت 500 هزار یورویی در اسپانیا  نیازی به شرط حضور در اسپانیا وجود ندارد و به متقاضی بدون نیاز به عملی کردن هیچ شرط اضافه ای پس از 5 سال اقامت دائم اسپانیا اعطا می شود و پس از گذشت حدود 10 سال افراد می توانند پاسپورت و تابعیت اسپانیا را به دست آورند.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما درباره اقامت سرمایه گذاری اسپانیا نیز باشد؟!
آیا امکان خرید ملک با مبلغ کمتر از 500 هزار یورو وجود دارد؟

بله، این امکان وجود دارد ولی دیگر گلدن ویزا نخواهد بود.

آیا سرمایه گذاری در اسپانیا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟

بسته به نوع روش سرمایه گذاری، معمولا افراد با تمدید اقامت تا پنج سال، واجد شرایط برای اخذ اقامت دائم این کشور می شوند.

آیا ثبت شرکت در اسپانیا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

می توان در اسپانیا شرکت ثبت نمود، اما برای اعتبار بخشیدن به آن نیاز به افتتاح حساب می باشد که شخص سرمایه گذار برای این موضوع با مسائلی رو به رو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای