ثبت شرکت

ترکیه

دفتر کارتو ببر آنکارا…

مورد تایید وکلای مجموعه

مدت زمان مطالعه 15 دقیقه

دسته بندی: کشور ترکیه

بروزرسانی: 11 فروردین ۱۴۰۰

امتیاز دهید:
5/5

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه، یک کشور اوراسیایی است که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار دارد.مساحت ترکیه حدود ۷۸۳ هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر ۸۴ میلیون نفر می باشد.پایتخت ترکیه شهر بزرگ و زیبای استانبول است.ترکیه در سال ۲۰۰۵ در رده هفتم تولید محصولات کشاورزی قرار گرفت. ترکیه از نظر صنعت گردشگری و جذب توریست هم قدرتمند است و بسیاری از کشورهای همسایه به دنبال ثبت شعبه در ترکیه و یا برندسازی محصولات خود از طریق این کشور می باشند.

ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه ، در بخش های اقتصادی روبه رشد در این کشور سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می کند. ترکیه در صنایعی مثل هتلداری ، گردشگری و کشاورزی از نظر اقتصادی روبه پیشرفت می باشد. از این رو ما به شما کمک می کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستید با کمترین هزینه و  کوتاه ترین زمان امنترین راه را به شما نشان دهیم.

 

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه

مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه بسته به نوع شرکت متفاوت است اما از انجا که محبوبترین نوع شرکت مسئولیت محدود است حداقل ۳ روز کاری زمان نیاز است البته همانطور که گفته شده حداقل ۳ روز کاری و حاکثر ۳۰ روز ، این زمان متغیر است.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه با توجه به هزینه های اولیه ثبت و امور اداری متفاوت است ، هزینه اجاره محل ، هزینه حسابدار و کارمند ، هزینه مالیات بر درآمد، هزینه قبوض جزء مواردیست که باید از قبل در نظر داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ترکیه
  • ترجمه رسمی مدارک کلیه شرکا به زبان ترکی و ثبت آن در اداره ثبت احوال ترکیه
  • تهیه اساسنامه شرکت
  • تهیه و تکمیل فرم ههای ثبت شرکت
  • تهیه و تکمیل فرم ههای کارت بازرگانی
  • تهیه اگهی در روزنامه رسمی
  • تهیه و تنظیم اجاره نامه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه :

  1. تعیین آدرس
  2. تهیه و تنظیم اساسنامه
  3. اخذ فرم های ثبت شرکت ها
  4. اخذ کد مالیاتی از سازمان امور مالیاتی ترکیه
  5. تأیید اساسنامه توسط دفترخانه های رسمی ترکیه
  6. ثبتنام در اتاق بازرگانی
  7. انتشار در روزنامه های رسمی
  8. تأییدیه وکالت و نمونه امضا در دفاتر رسمی
  9. تکمیل و تحوبل فرم ادای دارای و بازرسی از محل توسط دارایی
  10. اخذ کد مالیاتی نهائی
  11. اخذ کارت بازرگانی
  12. تهیه دفاتر حسابداری
  13. افتتاح حساب در بانک

در خواست مشاوره رایگان

برای ثبت شرکت در ترکیه​ می توانید از کارشناسان متخصص در امور حقوقی مهاجریست مشاوره بگیرید.
رایگان!!!!!

انواع ثبت شرکت در ترکیه :

۱.ثبت شرکت مسئولیت محدود :

شرکت مسئولیت محدود در ترکیه به حداقل ۱ نفر و حداکثر ۵۰ نفر سهامدار نیاز دارد. تعهد هر سهامدار در شرکت نسبت به دیون شرکت به میزان سرمایه و سرمایه وی می باشد.

۲.ثبت شرکت سهامی :

شرکت های سهامی در ترکیه مانند همه ی کشورها به دو روش خاص و عام تشکیل می شود:

  1. ثبت شرکت سهامی خاص : شرکت های سهامی خاص در ترکیه حداقل ۵ نفر و حداکثر ۲۵۰ نفر سرمایه گذار دارد که سهم های شرکت به میزان مساوی بین آنها تقسیم می شود ولی هر شخص به میزان قدرت خرید خود می تواندسهم بخرد و  مسئولیت هر فرد نیز به میزان سهم خویش از شرکت در برابر تعهدات ودیون شرکت می باشد.
  2. ثبت شرکت سهام عامی :شرکت های سهامی عام در ترکیه بیش از ۲۵۰ نفر سرمایه گذار دارد که سهم های شرکت به میزان مساوی بین آنها تقسیم می شود ولی هر شخص به میزان قدرت خرید خود می تواندسهم بخرد و  مسئولیت هر فرد نیز به میزان سهم خویش از شرکت در برابر تعهدات ودیون شرکت می باشد.

۳.شرکت تضامنی :

شرکت های تضامنی در ترکیه را می توان حداقل با دو نفر اعضا به ثبت رساند. در این شرکت ها هر سهامدار  مسئول بدهی های شرکت می باشد حتی در صورتیکه میزان بدهی از کل سرمایه خویش بیشتر باشد.

ترکیه کشوری بسیاری قانونمند و منظم ، که برای ثبت شرکت در این بایستی تمام امور را به درستی و دقیق انجام دهید. در گذشته برای ثبت شرکت در ترکیه حتما بایستی با یک فردی که شهروند این کشور است شریک باشید اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده و اتباع خارجی هم به تنهایی قادر به ثبت شرکت در ترکیه می باشد.

۴.صرافی :

ثبت مؤسسات مالی یا صرافی در ترکیه نیاز به اخذ مجوز از مرجع ذی صلاح دارد و مؤسسه نیز به صورت یک شرکت سهامی به ثبت می رسد.


ترکیه کشوری بسیاری قانونمند و منظم ، که برای ثبت شرکت در این بایستی تمام امور را به درستی و دقیق انجام دهید. در گذشته برای ثبت شرکت در ترکیه حتما بایستی با یک فردی که شهروند این کشور است شریک باشید اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده و اتباع خارجی هم به تنهایی قادر به ثبت شرکت در ترکیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را فالوو کنید!

هر هفته لایوهای مختلفی با ایرانی های سراسر ایران داریم براتون تا بتونید برای مهاجرت بهترین انتخاب رو داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای