راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

مهاجرت به پرتغال - سرمایه گذاری در پرتغال - روش های سرمایه گذاری در پرتغال - وضعیت کار در پرتغال

مورد تایید وکلای مجموعه
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دسته بندی: کشور پرتغال
بروزرسانی: 20شهریور1400

سرمایه گذاری در پرتغال ( سریع ترین راه دریافت اقامت دائم پرتغال)

سرمایه گذاری در پرتغال و کسب درآمد و سود عالی و زندگی در این کشور از مواردی است که مورد توجه علاقمندان بسیاری است و ما سعی کردیم در این مقاله در مورد سرمایه گذاری در پرتغال، وضعیت کار در پرتغال و روش های سرمایه گذاری در پرتغال با شما عزیزان صحبت کنیم. با مهاجریست همراه باشید. 

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال و اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت

اقامت سرمایه گذاری یکی از پر درخواست ترین انواع اقامت ها در کشور پرتغال می باشد. کشور پرتغال برای جذب سرمایه گذاری خارجی، برنامه گلدن ویزای پرتغال را معرفی کرده است.

سرمایه گذاری در پرتغال می تواند با توجه به گستردگی زبان این کشور (زبان پرتغالی چهارمین زبان رسمی دنیا از نظر گستردگی می باشد) برای بسیاری حائز اهمیت باشد. نوعی سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد که به GoldenVisa یا ویزای طلایی معروف است که بسیار پرطرفدار بوده و منجر به اخذ اقامت می گردد

براساس گزارش سازمان سرمایه گذاری جهانی سازمان ملل متحد، پرتغال در سال 2017 نسبت به سال قبل رشد سرمایه گذاری داشته است (6.95 میلیارد دلار در سال 2017 و 6.3 میلیارد دلار در سال 2016) و علاوه بر این، پرتغال رتبه 29 (در بین 190 کشور دنیا) در رتبه بندی انجام کسب و کار در سال 2018 را دارا می باشد.

این آمار بیانگر این امر است که توسعه سرمایه گذاری خارجی در این کشور حائز اهمیت می باشد. همچنین این کشور با ایجاد ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در پرتغال موجبات جذب سرمایه و توسعه مناطق آزاد تجاری را فراهم آورده است. پرتغال دارای یک اقتصاد متنوع می باشد و عضو اتحادیه اروپا است.

سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در پرتغال در همه بخش های اقتصادی آزاد هستند. در سال 2017 پرتغال یکی از سه منطقه ویژه سرمایه گذاری در جهان شناخته شده است.

یکی از راه های اخذ اقامت پرتغال ویزای طلایی یا GoldenVisa در این کشور می باشد، که از جمله روش های سرمایه گذاری در پرتغال  است که ریسک بسیار پایینی دارد. در این روش متقاضی علاوه بر کسب سود، به اقامت پرتغال نیز دست می یابد. در این روش ابتدا یک اقامت دو ساله سپس اقامت سه ساله اعطا می شود که هر بار می تواند برای سه سال دیگر تمدید شود.

همچنین امکان اخذ مجوز اقامت برای همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان بالای 18 سال محصل یا وابسته و والدین با بیش از 66 سال سن، فراهم می باشد. پس از 5 سال اقامت در پرتغال می توانید برای اقامت دائم درخواست نمائید. نکته قابل توجه و مثبت در مورد ویزای طلایی پرتغال عدم شرط حضور می باشد؛ به این معنا که در دو سال اول باید 14 روز در پرتغال باشید و در هر سه سال نیز باید 21 روز در این کشور حضور داشته باشید

برای اخذ ویزای طلایی پرتغال، شخص باید واجد شرایط باشد و با انتخاب یکی از مسیرهایی که در زیر عنوان شده است برای سرمایه گذاری در پرتغال اقدام کند.

خرید ملک به ارزش 280،000 تا 500,000 یورو

خرید سهام در پرتغال به ارزش 1,000,000 یورو

سرمایه گذاری به ارزش حداقل 350،000 یورو در یک صندوق واجد شرایط در پرتغال

ثبت شرکت و ایجاد 10 شغل تمام وقت در پرتغال

سرمایه گذاری 350،000 یورو در یک شرکت پرتغالی

انتقال سرمایه به ارزش 250,000 یورو در جهت حفظ منابع فرهنگی و هنری پرتغال

انتقال سرمایه به ارزش 350,000 یورو جهت فعالیت در امور تحقیقاتی و پژوهشی

منابع مالی شخص سرمایه گذار باید خارج از پرتغال باشد و شخص نبایستی سوء پیشینه ای داشته باشد. بعد از 5 سال اقامت در پرتغال می توانید تقاضای اخذ اقامت دائم پرتغال کنید و در سال ششم با یادگیری زبان پرتغالی، تابعیت و پاسپورت پرتغال را کسب نمایید. پس از گذشت 5 سال و اخذ اقامت دائم پرتغال می توانید سرمایه گذاری خود در این کشور را به فروش برسانید و سرمایه خود را همراه با سود به دست آمده برداشت کنید.

یکی از روش های جذاب سرمایه گذاری خرید ملک می باشد. در کشور پرتغال با خرید ملک می توان اقامت این کشور را دریافت کرد. رشد ارزش ملک در پرتغال سالیانه بین 5 درصد الی 15 درصد می باشد و با اجاره آن 3 درصد الی 4 درصد ارزش ملک در سال برگشت داده خواهد شد.

مزیت این روش این است که هم سرمایه گذاری صورت پذیرفته است و به تبع آن کسب سود و افزایش سرمایه برای متقاضی سرمایه گذاری در پرتغال به دنبال داشته و همچین شخص سرمایه گذار اقامت یک کشور اروپایی و عضو شنگن را بدست آورده است. از همه مهم تر اینکه به فرزندن بالای 18 سال که وابستگی به خانواده داشته باشند و پدر و مادر سرمایه گذار نیز اقامت تعلق می گیرد.

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در پرتغال و کسب درآمد و اخذ اقامت و تابعیت پرتغال خرید املاکی در مناطق توریستی و اجاره دادن آن می باشد که احتمال سود آوری برای شخص سرمایه گذار تا سقف 15 درصد الی 20 درصد را به دنبال خواهد داشت و حتی در این مناطق شرکت هایی در این خصوص وجود دارند که از طریق اجاره املاک توریستی شما، هم برای خود و هم برای شما سودآوری دارند

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک را می توان به سه دسته پایین تقسیم کرد که همه اینها زیر مجموعه گلدن ویزا یا ویزای طلایی پرتغال می باشد، که منجر به اخذ اقامت پرتغال می گردد.

خرید ملک به ارزش 500,000 یورو:

این املاک می تواند نوساز باشد و در شهر های بزرگ پرتغال مثل لیسبون و پورتو خریداری شود. در صورتی که ملک در مناطق کم جمعیت خریداری شود، ارزش آن می تواند 20 درصد کمتر باشد. به این معنا که در مناطق کم جمعیت ارزش ملک می تواند 400 هزار یورو باشد.

مشارکت در نوسازی املاک به ارزش 350,000 یورو:

در شهر های بزرگ پرتغال، مثل لیسبون و پورتو، می توانید با خرید ملک به ارزش 350 هزار یورو ویزای طلایی پرتغال را کسب کنید. این املاک باید بیش از 30 سال عمر داشته باشند و برای بازسازی آن ها مشارکت کنید. مبلغ 350 هزار یورو می تواند شامل قیمت اولیه ملک به اضافه هزینه بازسازی آن باشد. در این طرح پروژه های نیمه ساخت را نیز می توانید خریداری کنید و در تکمیل ساخت آن ها مشارکت داشته باشید.

مشارکت در نوسازی املاک به ارزش 280,000 یورو:

در صورتی که در مناطق کم جمعیت پرتغال اقدام به خرید ملک های قدیمی یا ملک های در حال ساخت کنید، با مبلغ حداقل 280،000 یورو می توانید ویزای طلایی بگیرید. این مبلغ شامل قیمت ملک به همراه هزینه بازسازی یا تکمیل ملک است. البته این نوع از پروژه ها به تعداد بسیار محدودی موجود است.

با سرمایه گذاری در املاک پرتغال می توان موفق به اخذ اقامت دائم این کشور بعد از 5 سال شد و به تبع آن بعد از 6 سال می توان تابعیت و پاسپورت پرتغال را اخذ کرد. پس از اخذ اقامت دائم می توانید ملک خریداری شده را بفروشید و در صورتی که با افزایش قیمت مواجه شده باشد، سود مناسبی نیز کسب می کنید. بسیاری از کمپانی هایی که املاک پرتغال را به فروش می رسانند، تضمین می کنند که پس از 5 سال ملک را مجددا از شما خریداری کنند.

همان طور که پیش تر ذکر شد، ثبت شرکت در پرتغال یا شراکت در یک شرکت پرتغالی می تواند موجب اخذ اقامت پرتغال شود. این طرح نیز جز برنامه ویزای طلایی پرتغال است که موجب آن پس از 5 سال می توان اقامت دائم و سپس تابعیت پرتغال را کسب کرد. به واسطه ثبت شرکت و کارآفرینی در پرتغال از دو طریق زیر می توانید ویزای طلایی این کشور را کسب کنید.

 

ایجاد 10 شغل تمام وقت:

شما می توانید در پرتغال شرکت ثبت کنید و با استخدام 10 نفر از تبعه یا مقیمان پرتغال، اقامت این کشور را کسب کنید. مشاغل ایجاد شده باید به صورت تمام وقت باشد و شرکت به طور کامل به نام متقاضی اصلی باشد. در صورتی که شرکت را در مناطق کم جمعیت پرتغال ثبت کنید، به واسطه استخدام 8 نفر می توانید ویزای طلایی بگیرید.

شراکت در شرکت های پرتغالی به ارزش 350،000 یورو:

در صورتی که در یک شرکت پرتغالی به مبلغ حداقل 350 هزار یورو سرمایه گذاری کنید، امکان اخذ ویزای طلائی پرتغال وجود دارد. مشارکت شما باید موجب ایجاد 5 شغل تمام وقت جدید به مدت حداقل سه سال شود.

مزایای سرمایه گذاری در پرتغال:

کشور پرتغال از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است و همچنین هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا پایین می باشد. سرمایه گذاری در پرتغال از طریق برنامه ویزای طلایی مزایایی دارد که می توان موارد زیر را نام برد:

– امکان فروش ملک پس از گذشت 5 سال
– رشد قیمت ملک به میزان 5 الی 15 درصد
– عدم نیاز به حضور در کشور پرتغال برای حفظ مجوز اقامت
– اعطای مجوز اقامت به همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان بالای 18 سال وابسته و والدین سرمایه گذار با بیش از 66 سال سن
– امکان تحصیل رایگان در پرتغال برای فرزندان
– امکان سفر یه کشورهای عضو شنگن بدون نیاز به ویزا
– امکان سرمایه گذاری بدون نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان
– بدون محدودیت سنی
– بدون نیاز به سابقه کار
سرمایه گذاری در پرتغال و تحلیل استانداردهای سرمایه گذاری:

جهت سرمایه گذاری در یک کشور خارجی بررسی شاخصه هایی مانند: نظام حقوقی و قضایی و استاندارد های مالیاتی آن کشور بسیار مهم و حیاتی است. این عوامل می توانند نشان دهنده امنیت سرمایه گذاری در یک کشور باشند. از این روی متقاضیان سرمایه گذاری در پرتغال بایستی نکاتی که در ادامه عنوان می گردد را مدنظر قرار دهند.

نظام حقوقی پرتغال بر پایه Civil Law یا حقوق مدنی می باشد و این کشور به خصوص در چند سال اخیر بستر های مناسبی را جهت علاقه مندان سرمایه گذاری در پرتغال فراهم آورده است. همچنین قرارداد های سرمایه گذاری دو جانبه با تقریباً 50 کشور نشان دهنده میل دولت پرتغال جهت رشد سرمایه گذاری خارجی در این کشور است.

پرتغال از سال 1988 عضو آژانس تضمین سرمایه گذاری چند جانبه می باشد. آزادی مالکیت برای متقاضیان سرمایه گذاری در پرتغال و روال راحت و ساده با کمترین محدودیت ها برای سرمایه گذاران را دارد. همچنین سرمایه گذاران می توانند در پروژه های مشارکتی با سرمایه گذاران پرتغالی مشارکت داشته باشند.

دولت پرتغال یارانه هایی را برای سرمایه گذاران اختصاص می دهد. سیستم حقوقی در این کشور براساس عدم تبعیض و توجه به منشا ملی سرمایه گذار می باشد. به عنوان یکی از مهم ترین پارامترها می توان به میزان مالیات در پرتغال اشاره کرد که در این کشور به شدت متغییر بوده و مالیات شرکت ها حدود 21% بوده و مالیات بر درآمد شخصی ممکن است تا حدود 41% هم برسد.

معمولا یکی از نگرانی های سرمایه گذاران در کشور های خارجی مبحث مصادره املاک می باشد. برخورد دولت ها در رابطه با اموال خارجیان از جمله شاخصه های مهم برای بررسی میزان امنیت سرمایه گذاری در یک کشور می باشد. شاخصه خطر مصادره املاک نشان دهنده احتمال تغییر رفتار دولت با خارجیان و مصادره املاک خارجیان می باشد که در بازه 1 تا 7 امتیاز بندی می شود.

امتیاز 1 به معنای پایین ترین ریسک می باشد. امتیاز کشور پرتغال در این شاخصه 1 می باشد، که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور می باشد. در نمودار زیر شاخص خطر مصادره املاک در چند سال اخیر نشان داده شده است.

جالبه بدونی که

همانطور که شاید قبلا شنیده باشید، لوستیانا نامی است که در گذشته به عنوان پرتغال شناخته می‌شد و هنوز نیز پس از گذشت قرن‌های متوالی این نام با پرتغال مانده است. دو قرن پیش از میلاد مسیح، در ابتدا نام لوستیانا برای استانی از روم باستان بکار می‌رفت که شامل بخشی زیادی خاک پرتغال امروزی می‌شد. لقب های دیگر پرتغال عبارتند از سرزمین مستطیلی (O Rectângulo) و شبه جزیره ایبری (مشترک با اسپانیا)
دانستنی ها

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در پرتغال را داشته باشند کاملاً آگاه هستند که این پروسه یک روال علمی بایستی داشته باشد از همین روی باید پارامترهایی را که می تواند در تصمیم گیری آنان تاثیر گذار باشد، بررسی کنند. در ادامه برخی از این پارامترها به همراه نمودار های مرتبط بررسی می شود.

تولید ناخالص داخلی در این کشور در سال 2017 معادل 299.6 دلار آمریکا گزارش شده است و در سال 2016 این رقم به 303.8 دلار و در سال 2017 با رشد بیشتر به رقم 311.3 درصد رسیده است. رشد تولید ناخالص داخلی (نرخ رشد واقعی) کشور پرتغال در سال 2015 معادل 1.6% بوده و این رقم برای سال 2016 به عدد 1.4% ولی در سال 2017 با رشد چشمگیری مواجه بوده و به عدد 2.5% رسیده است.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما نیز باشد؟!

بهترین راه سرمایه گذاری در پرتغال کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در پرتغال، خرید ملک در پرتغال است.

آیا با خرید ملک در پرتغال می توان اقامت گرفت؟

بله. در صورت خرید ملک به ارزش 500،000 یورو می توانید اقامت پرتغال را به دست آورید.

آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز ها اقامت پرتغال را کسب کرد؟

خیر. برای سرمایه گذاری در فرانچایز ها ابتدا باید از روش های دیگر اقامت پرتغال را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای