روش‌های مهاجرتی به دومینیکا و مونته نگرو و تفاوت آنها

روش‌های مهاجرتی به دومینیکا و مونته نگرو و تفاوت آنها

دومینیکا و مونته نگو جز جذاب‌ترین کشورهای جهان هستند که می‌توانید برای مهاجرت آنها را انتخاب کنید. شاید نام این دو کشور را خیلی نشنیده باشید اما مطمئن باشید که بررسی آنها در پلن مهاجرتی‌تان حتماً ارزشش را دارد. دومینیکا یک کشور جزیره ای در حوزه دریای کارائیب است با سواحل جذاب و خاص خود که حس فوق‌العاده‌ای از زندگی در یک جزیره جذاب را به شما می‌دهد. اما مونته نگرو کشوی کوچک در جنوب اروپا است. ویژگی مشترک این دو کشور، شرایط خاص مهاجرت و مزایایی است که بعد از اخذ پاسپورت آنها دریافت خواهید کرد. اگر مشتاق هستید تا به بررسی روش‌های مهاجرت به مونته نگرو و دومینیکا و تفاوت آنها بپردازیم، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

روش‌های مهاجرتی به دومینیکا و مونته نگرو و تفاوت آنها
روش‌های مهاجرتی به دومینیکا و مونته نگرو و تفاوت آنها

روش‌های مهاجرتی به دومینیکا

روش‌های مهاجرتی مختلفی برای رفتن به دومینیکا و گرفتن حق شهروندی این کشور وجود دارد از تولد در این کشور گرفته تا ازدواج و سرمایه‌گذاری. بستگی دارد که کدام روش برای شما مناسب‌تر باشد. معمولاً در دسترس‌ترین گزینه برای مهاجرت ایرانیان به دومینیکا، سرمایه گذاری در این کشور است. شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری است.

دولت دومینیکا از سال 1993 برنامه شهروندی خود را از طریق سرمایه گذاری اجرا می‌کند که به متقاضیان و اعضای نزدیک خانواده آنها این امکان را می‌دهد تا در ازای سرمایه گذاری، به سرعت تابعیت خود را دریافت کنند. در حالی که بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی دیگر وجود دارد اما برنامه دومینیکا با توجه به سطح سرمایه گذاری پایین آن بسیار ارزشمند است. شما باید حداقل مبلغ سرمایه گذاری 100000 دلاری در صندوق توسعه اقتصادی دومینیکا یا حداقل سرمایه گذاری 200000 دلاری در توسعه املاک و مستغلات را انجام دهید، یک متقاضی می‌تواند طی سه ماه پاسپورت دومینیکا را دریافت کند. دارندگان پاسپورت دومینیکن از سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور در سراسر جهان از جمله منطقه شنگن اروپا و بازکردن حساب‌های بین‌المللی برخوردار می‌شوند.

روش‌های مهاجرتی به دومینیکا
روش‌های مهاجرتی به دومینیکا

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن به دومینیکا مهاجرت کنید در یافت اقامت کاری است. اقامت کاری به شما این امکان می‌دهد تا زمانی که مجوز شما معتبر است، در دومینیکا کار و اقامت کنید. مهاجرت کاری دومینیکا حتی می‌تواند به شما کمک کند تا اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از طریق ایجاد کسب و کار به دومینیکا مهاجرت کنید. برای واجد شرایط بودن برای ویزای تجاری، باید نشان دهید که یک سرمایه گذار واقعی هستید که می‌خواهد در دومینیکا تجارت کند و قصد شما این نیست که در آنجا به دنبال پیدا کردن شغل باشید. برای درخواست ویزای تجاری باید یک دعوت‌نامه از یک شرکت واقعی به عنوان شریک تجاری داشته باشید.

روش‌های مهاجرتی به مونته نگرو

درست است که با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به راحتی به کشورهای اروپایی بدون ویزا سفر کنید. اما اگر قصدتان این است که در این قاره باشید. بهترین گزینه برایتان گرفتن اقامت مونته نگرو است.

مونته نگرو یکی از معدود کشورهای اروپایی است که دانشجویان را قادر می‌سازد که به عنوان دانشجو، برای مدت طولانی به این کشور مهاجرت کنند شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید ویزای دانشجویی را دریافت کنند که بر اساس آن وارد کشور می‌شوند و سپس برای ماندن در مونته نگرو می‌توانند هنگام تحصیل درخواست اقامت به روش‌های مختلف را بدهند.

روش‌های مهاجرتی به مونته نگرو
روش‌های مهاجرتی به مونته نگرو

از دیگر روش‌های مهاجرتی به مونته نگرو، روش سرمایه است. یکی از پرکاربردترین راه‌های مهاجرت به مونته نگرو ایجاد کسب و کار است. سرمایه گذاران خارجی می‌توانند با ثبت شرکت در این کشور، به مونته نگرو مهاجرت کنند. شرط اصلی که آنها باید در این مورد باید داشته باشید این است که اخذ این ویزا، حتماً باید سوابق مدیریتی در زمینه مد نظر را ارائه دهید. بهترین بخش در مورد این فرایند مهاجرت این است که روش ثبت کسب و کار در مونته نگرو ساده است. شما از طریق وکلا و شرکت‌های حقوقی می‌توانید این مسیر را دنبال کنید. اما اگر مهارت کاری کافی و خاصی دارید، مسیر مهاجرت از طریق نیروی کاری نیز در مونته نگرو باز است. شما می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی کاری نیز وارد مونته نگرو شوید و کم کم از همین مسیر به اقامت دائم نیز دست پیدا کنید.

همچنین دولت مونته نگرو این اجازه را به شما می‌دهد که بتوانید با خرید ملک، وارد یک پروسه دریافت پاسپورت برای خودتان و خانواده‌تان شوید. این یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به مونته نگرو برای خودتان و خانواده‌تان است.

 

مقایسه روش مهاجرتی به مونته نگرو و دومینیکا

اگر به صورت عنوان محور بخواهیم روش‌های مهاجرتی به این دوکشور را با هم مقایسه کنیم. خواهیم دید که تقریباً روش‌های یکسانی بین آنها وجود دارد. شما از طریق کار، سرمایه گذاری و خرید مسکن می‌توانید به هرکدام از این کشورها مهاجرت کنیم. تفاوت اصلی در جزئیات و فوایدی است که در برنامه‌های مهاجرتی دو کشور وجود دارد. یکی از تفاوت‌های مهاجرت بین این دو کشور زمان آن است. شما در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانید پاسپورت مونته نگرو را بگیرید، اگر همه چیز برایتان محیا باشد ممکن است پروسه شما کمتر از 3 ماه زمان ببرد. اما گرفتن پاسپورت مونته نگرو چند مرحله‌ای و سخت‌تر است. درست است که مونته نگرو هنوز جزئی از اتحادیه اروپا نیست اما قرارگرفتن آن در اروپا باعث شده تا قوانین مهاجرتی به آن سخت‌تر باشد.

تفاوت دیگر روش دانشجویی است که تقریباً برای دومینیکا وجود ندارد یا بسیار دشوار است اما این روش برای افرادی که نمی‌خواهند در روش مهاجرتی خود سرمایه گذاری زیادی کنند، گزینه مناسب است و می‌توانند مونته نگرو را انتخاب کنند.

در کل مسیر رسیدن به پاسپورت دومینیکا چالش‌های کمتری را با خود به همراه دارد. در حالی که گرفتن اقامت مونته نگرو کمی دشوارتر است.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای