توليد رنگ مو؛ صنعت پررونقي كه ايران و چين از آن جا مانده‌اند

مهاجریست

در سال‌هاي گذشته همواره رنگ موها در كشور‌هاي مختلف و به ويژه كشور ما كه از نظر مصرف لوازم آرايشي درصدر قرار دارد، طرفداران بي‌شمار داشته‌اند، اما با اين وجود پس از گذشت سال‌ها، توليدكنندگان داخلي نقش چنداني در توليد و عرضه اين كالا ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزها چند برند محدود از جمله رنگ موهاي ايراني هستند كه به رقابت با انبوه نمونه‌هاي خارجي پرداخته‌اند.

ابراهيم خرم از متخصصان اين زمينه در گفت‌وگويي با ايسنا مي‌گويد: “رنگ موهاي خارجي كه قيمت‌هايي از 1800 تا 15 هزار تومان دارند، طرفداراني به مراتب بيشتر از نمونه‌هاي ايراني دارند، چرا كه رنگ موهاي داخلي با وجود قيمت ارزاني كه دارند از نظر كيفيت به هيچ عنوان قابل مقايسه با برندهاي خارجي نيستند.”

وي ادامه مي‌دهد: “البته تقريبا دو سال است كه به نظر مي‌رسد توليد رنگ مو در كشور افزايش يافته، اما با اين حال هم‌چنان مشتريان اين كالا با وجود قيمت‌ بالا، اجناس خارجي را ترجيح مي‌دهند.”

او در عين حال به ذكر توضيحاتي درباره‌ي قيمت رنگ موهاي ايراني پرداخته و مي‌گويد: “رنگ‌هاي ايراني اغلب قيمتي بين هزار تا 1800 تومان دارند و به غير از يكي از برندهاي داخلي كه سال قبل 100 تومان گرانتر شده، قيمت مابقي كالاهاي اين گروه در دو سال گذشته تغييري نداشته است؛ اما همان طور كه گفتم در اين سال ها هيچگاه تفاوت قيمت جاي كيفيت را نگرفته است.”

وي در عين حال يادآور مي شود كه در اين مدت برندهاي خارجي هم به غير از چند مورد محدود تغييري در قيمت نداشته‌اند.

اما در اين ميان نكته‌ي جالب اين‌كه برخلاف بسياري محصولات كه نمونه‌هاي تقلبي آنها بازار را غبضه كرده، رنگ موها از معدود كالاهايي هستند كه هنوز نمونه‌هاي تقلبي آنها وارد بازار نشده و حتي چين هم از حضور پررنگ در اين عرصه جا مانده است.

در حال حاضر بيشترين صادركنندگان اين كالا به ايران را فرانسه، آلمان و ايتاليا تشكيل مي‌دهند و نكته جالب اينكه به نظر مي رسد حتي تحريم‌هاي مختلفي كه در برابر ايران اتخاذ شده هم نقشي در كاهش واردات اين كالا نداشته است.

ديگر آن كه اين روزها علاوه بر رنگ موهاي دائم، نمونه هاي ديگري هم با نام رنگ موقت در بازار وجود دارند كه تنها به اندازه يك بار شامپوزدن دوام دارند. رنگ موهاي نيمه موقت، يا نيمه ثابت هم از ديگر نمونه هاي رنگ مو هستند كه به اندازه چهار تا شش بار شامپو زدن دوام دارند و براي پوشاندن موهاي سفيد مناسب هستند. اين نوع رنگ دو تا شش هفته بر روي مو باقي مي‌ماند و به‌عنوان تقويت كننده رنگ طبيعي نيز از آنها استفاده مي‌شود. البته با اين وجود اين نمونه ها تا كنون خيلي مورد توجه قرار نگرفته اند و همچنان ميزان مصرف آنها با رنگ موهاي دائم غير قابل قياس است.

 توليد رنگ مو؛ صنعت پررونقي كه ايران و چين از آن جا مانده‌اند

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای