اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی در ترکیه

اقامت توریستی 90 روزه – 3 ماهه کشور ترکیه بدون ویزا

ویزای ترکیه رایگان است و در بدو ورود مسافران به ترکیه صادر می شود. مدت این اقامت 90 روز، یعنی 3 ماه است. برای این نوع اقامت نیازی به ویزا نمی باشد (برای ایرانیان) و مسافران می توانند به مدت 3 ماه بدون هیچ گونه مشکلی در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است با این نوع ویزا شما اجازه هیچ کاری مثل خرید و فروش، تحصیل و یا کار در کشور ترکیه را نخواهید داشت. حضور بیش از 3 ماه در ترکیه مستلزم اخذ اجازه رسمی از مقامات مربوطه و تمدید مدت اقامت بوده، از این رو اقامت بیش از حد مجاز در این کشور ممنوع است و جریمه و حتی اخراج از کشور را برای افراد خاطی در پی دارد.
نکته قابل ذکر دیگر؛ سفر به کشور ترکیه از طریق وسایل نقلیه زمینی (اتوبوس و قطار) و هواپیما امکان پذیر است. تاکید می کنیم در صورت مسافرت از راه زمینی حتما با شرکت های معتبر مسافرت نموده و به توصیه های امنیتی توجه بفرمایید.

اقامت توریستی 6 ماهه کشور ترکیه با دفترچه اقامت

در حال حاضر تنها را اقامت بلند مدت در کشور ترکیه برای هموطنان عزیز، تقاضای خرید ملک در کشور ترکیه است. البته تنها سند ملک دلیلی برای اخذ این نوع اقامت نبوده و پلیس کشور ترکیه مستندات دیگری را برای اعطای این نوع اقامت مطالبه خواهد کرد. طبق آخرین اخبار بدست آمده از پارلمان ترکیه، آپریل 2014 زمان اجرایی شدن قانون تصویب شده ایست که طبق آن حقوق سایر اتباع خارجی نظیر ایرانیان در اخذ اقامت به واسطه خرید ملک را محترم شمرده شده و به ایشان اجازه حداقل یک سال اقامت در کشور ترکیه را خواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای