پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

مهاجریست

شرکت کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو، نظرات متفاوتی در مورد قیمت طلا در هفته آینده دارند و هیچ گروهی در اکثریت قرار نمی‌گیرد.

هیچ گروهی در مورد پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده در اکثریت قرار نمی‌گیرد؛ بخشی از شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو اعتقاد دارند که عدم اطمینان نسبت به اجرای سیاست‌های مالی منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد و گروه دیگری انتظار دارند که قیمت‌ها در محدوده فعلی نوسان خواهند کرد و یا کاهش خواهند یافت.

23 نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله گران بازار آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان 9 نفر افزایش قیمت و 7 نفر کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنند در حالیکه 7 نفر انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت را در هفته آینده دارند. با این حساب 39.1 درصد از این افراد انتظار افزایش قیمت و 30.43 درصد نیز انتظار کاهش قیمت را در هفته آینده دارند و 30.44 درصد نیز ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند.

 پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

تعداد طرفداران افزایش قیمت طلا در هفته آینده نسبت به سایر گروه‌ها اندکی بیشتر است اما در اکثریت قرار نمی‌گیرند. طرفداران افزایش قیمت معتقد هستند که قیمت‌های طلا از طریق اجرای سیاست‌های تسهیل پولی توسط بانک‌های مرکزی تقویت خواهند شد. علاوه بر این، اگر مذاکرات در مورد تعیین سقف بدهی دولتی (حداکثر مبلغی که دولت آمریکا مجاز به قرض گرفتن است) در واشنگتن همانند روند گذشته آن در آگوست سال 2011 باشد، قطعاً قیمت‌های طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌های طلا اشاره می‌کنند که با توجه به اینکه در زمان مذاکرات در مورد حل بحران بدهی آمریکا در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه با افت شدید قیمت طلا (به دلیل افزایش میزان فروش) روبرو شدیم، در حال حاضر نیز گفتگوها در مورد تعیین سقف بدهی دولتی آمریکا نیز قیمت‌ها را در محدوده فعلی متوقف خواهد کرد. اکثر افراد در این گروه، کاهش شفافیت در مورد مسیر آینده بازار را عامل اصلی نوسانات قیمت طلا در یک محدوده معین در هفته آینده می‌دانند.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای