مردم از بازار طلا و ارز فاصله بگیرند

مهاجریست

مردم از بازار طلا و ارز فاصله بگیرند؛ ریسک پذیران جلو بیایند
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نوسانات فعلی بازار جهانی را طبیعی و مسبوق به سابقه توصیف کرد.
به گزارش مهاجریست، محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار تیک با بیان اینکه در روزهای پایانی هر سال میلادی شاهد نوساناتی در این بازار هستیم، گفت: این نوسانات همواره بر بازار ایران تأثیر می گذارد و از آنجا که هفته گذشته به دلیل کاهش ارزش سهام در آمریکا شاهد کاهش ارزش دلار و افزایش خرید طلا به شکل فیزیکی بودیم، قیمت جهانی اونس 27 دلار رشد داشت و بازار ایران هم با اندکی افزایش روبه رو شد.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال 2013 تاکنون قیمت جهانی 27 درصد کاهش داشته که این کاهش در 12 سال اخیر بی سابقه گزارش شده و بازار داخلی هم با 38 درصد کاهش قیمت روبه رو بوده و حاصل این تفاوت قیمت کاهش 11 درصدی قیمت ارز بوده است.
وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر انگیزه ای برای خرید طلا و ارز به منظور سودگیری و سرمایه گذاری باقی نگذاشته است، از مردم خواست تا جایی که می توانند از این دو بازار فاصله بگیرند.
کشتی آرای خاطر نشان کرد: واقعیت این است که در حال حاضر ورود به بازار را فقط به کسانی توصیه می کنیم که به لحاظ روانی قدرت ریسک پذیری بالایی دارند و نه آنهایی که از اندک پس انداز خود به دنبال کسب سود هستند. بر این اساس به مردم توصیه می کنیم، در مقطع فعلی به دنبال سرمایه گذاری های کم ریسک و پربازده مانند بورس و اوراق مشارکت باشند.
به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بازار جهانی و بازار داخل طی دو سه ماه آینده بدون نوسان و آرام خواهد بود.
5205801206743_496

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای