نکاتی که قبل از راه اندازی استارتاپ در کانادا حتما باید بدانید!

برای راه اندازی استارتاپ برنامه مدون داشته باشید

اخذ ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یک فرصت هیجان‌انگیز برای کارآفرینان خلاق در سراسر جهان است. این برنامه‌ی اخذ ویزا که برای جذب ایده‌پردازان و کارآفرینان در سراسر جهان طراحی شده است، در پی تقویت توسعه اقتصادی و ایجاد شغل در کانادا است. مهاجرت از طریق استارتاپ مسیری منحصربه‌فرد را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد تا کسب و کار خود را در کشوری با اقتصاد قوی، استعدادهای متنوع و اکوسیستم کسب و کار حمایتی راه‌اندازی کنند.

ویزای استارتاپ چیست؟

ویزای استارتاپ نوعی ویزا است که به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را در یک کشور خارجی راه‌اندازی کنند. به طور خاص، ویزای استارت آپ کانادا، کارآفرینان خلاقی را هدف قرار می‌دهد که پتانسیل ایجاد شرکت های با رشد بالا در کانادا را دارند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید از یک سازمان حامی، مانند ونچر کپیتال(Venture Capitals)، انجل اینوسترها(Angel Investors) و انکوباتورها (Incubators) نامه حمایت داشته باشند.

متقاضیان موفق، اقامت دائم را به دست می‌آورند و همین امر به آنها اجازه می‌دهد در حالی که کسب و کار خود را توسعه می‌دهند در کشور کانادا با خانواده خود زندگی کنند. هدف این ویزا تقویت اقتصاد کانادا از طریق جذب استعدادها و پرورش نوآوری است.

چه کسانی می‌توانند برای ویزای استارت آپ کانادا درخواست دهند؟

کارآفرینان و افرادی که یک ایده تجاری قابل اجرا با پتانسیل رشد بالا دارند، می‌توانند برای ویزای استارتاپ کانادا اپلای کنند. همچنین حداکثر پنج مالک و صاحب بیزنس می‌توانند با هم درخواست دهند، مشروط بر اینکه الزامات مالکیت را داشته باشند. متقاضیانی که بتوانند از یک سازمان حامی، مانند ونچر کپیتال(Venture Capitals)، انجل اینوسترها(Angel Investors) و انکوباتورها (Incubators) نامه حمایت دریافت کنند و نهایتا کارآفرینانی که بودجه کافی برای اسکان و حمایت از خود و وابستگانشان در کانادا دارند.

پنج پیش‌شرط لازم برای متقاضی ویزای استارتاپ کانادا

در وهله‌ی اول، متقاضی ویزای استارتاپ کانادا، باید پنج پیش‌شرط ضروری را داشته باشد که عبارتند از:

پنج پیش‌شرط لازم برای متقاضی ویزای استارتاپ کانادا
شرط اولداشتن آیلتس پنج
شرط دومداشتن نامه‌ی حمایت از شرکت‌های حامی
شرط سومداشتن حداقل یک سال تحصیلات دانشگاهی
شرط چهارمعدم سو پشینیه و مشکلات پزشکی
شرط پنجمتوان تامین هزینه‌های مالی خود و خانواده به مدت ۶ ماه
هرروز پیگیر وضعیت استارتاپ خود باشید

هزینه‌های متقاضیان ویزای استارتاپ

دو اپلیکیشن برای ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد، یکی در مورد ویزای کار و دیگری در مورد اقامت دائم است که هر کدام هزینه‌های خاص خود را دارند که در ادامه ریز هزینه‌های هر یک را تشریح خواهیم کرد:

مبلغ درخواست ویزای کار در برنامه استارتاپ ویزای کانادا به ازای هر متقاضی
جاب آفر۲۳۰ دلار
ورک پرمیت۲۵۵ دلار
ورک پرمیت همسر۲۵۵ دلار
ویزای بازدید فرزندان۱۰۰ دلار
مبلغ درخواست اقامت دائم در برنامه استارتاپ ویزای کانادا به ازای هر متقاضی اصلی
اقامت دائم۲,۳۸۵ دلار
اقامت دائم همسر۱,۵۲۵ دلار
اقامت هر کدام از فرزندان۲۶۰ دلار
مرحله به مرحله به سمت موفقیت استارتاپ خود گام بردارید

مراحل و پروسه اخذ استارتاپ ویزای کانادا

فرآیند اخذ استارتاپ ویزای کانادا شامل چندین مرحله ضروری است که تضمین می‌کند ایده کسب و کار متقاضی قابل اجرا است و توسط سازمان‌های مربوطه پشتیبانی می‌شود. متقاضیان باید الزامات قانونی برای کسب موفقیت‌آمیز ویزا را رعایت کنند. در ادامه شش مرحله ضروری برای اخذ ویزای استارتاپ ذکر خواهد شد:

مراحل و پروسه اخذ استارتاپ ویزای کانادا
مرحله نخست· ایده‌پردازی· نوشتن بیزنس پلن· یافتن سازمان حامی
مرحله دومدریافت نامه ساپورت و تعهدنامه از سازمان حامی
مرحله سومارسال درخواست ویزای اقامت و ویزای کاری به اداره مهاجرت کانادا
مرحله چهارمانتظار برای دریافت ویزای کاری بین سه تا شش ماه
مرحله پنجممرحله Peer review توسط آفیسر پرونده
مرحله ششماخذ اقامت دائم کانادا

سازمان‌های حامی جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا

سازمان‌های حامی با ارائه پشتیبانی و اعتبار لازم برای ایده کسب و کار یک کارآفرین، نقشی حیاتی در فرآیند ویزای استارتاپ ایفا می‌کنند. این سازمان‌ها که شامل ونچر کپیتال(Venture Capitals)، انجل اینوسترها(Angel Investors) و انکوباتورها (Incubators) هستند، استارت‌آپ‌هایی با پتانسیل رشد بالا را ارزیابی و تأیید می‌کنند. حمایت آنها، امکان اکسپت درخواست ویزا را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را ملاحظه کنید:

سازمان‌های حامی جهت اخذ ویزای استارت آپ کانادا
ونچر کپیتال Venture Capitalsاین دسته از سازمان‌های حامی، بایستی حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کنند.
انجل اینوسترها Angel Investorsاین دسته از سازمان‌های حامی، بایستی حداقل ۷۵ هزار دلار در استارتاپ شما سرمایه گذاری کنند.
انکوباتورها (Incubators)انکوباتورها از استارتاپ‌ها حمایت مالی نمی‌کنند، بلکه اصولا مبالغی هم دریافت می‌کنند. نقش انکوباتور ها آماده‌سازی استارتاپ‌ها برای شروع کار است.

مزایا و معایب مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

مزایامعایب
1. دسترسی به یک اکوسیستم حرفه‌ای: کارآفرینان از اکوسیستم قوی استارتاپی کانادا، از جمله دسترسی به بودجه، استعدادها و برنامه‌های منتورینگ سود می‌برند.1. معیارهای واجد شرایط بودن سختگیرانه: برآورده کردن شرایط لازم برای ویزای استارتاپ مانند نامه حمایت از سازمان‌های حامی، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و ممکن است امکان واجد شرایط بودن را محدود کند.
2. اقامت دائم: متقاضیان موفق، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند که به آنها و خانواده‌هایشان اجازه می‌دهد تا به صورت دائمی در کانادا زندگی، کار و تحصیل کنند.2. الزامات مالی: متقاضیان باید استطاعت مالی کافی را اثبات کنند، که همین امر می‌تواند مانعی برای برخی از کارآفرینان، به ویژه در مراحل اولیه راه اندازی استارتاپ آنها باشد.
3. دسترسی به بازار جهانی: موقعیت استراتژیک کانادا در نزدیکی به بازار پرسود آمریکای شمالی است و همین امر گسترش تجارت و مشارکت‌های بین المللی را تسهیل می‌کند.3. محیط کسب و کار نامطمئن: مانند هر سرمایه‌گذاری استارتاپی، خطراتی از جمله نوسانات بازار، تغییرات نظارتی و رقابت وجود دارد که ممکن است بر موفقیت کسب و کار تأثیر بگذارد.
4. مخزن استعدادهای متنوع: کارآفرینان مهاجر می‌توانند از نیروی کار متنوع و بسیار ماهر کانادا بهره ببرند و میزان نوآوری را در استارتاپ خود تقویت کنند.4. چالش‌های جابجایی: نقل مکان به یک کشور جدید مستلزم تعدیل های لجستیکی و فرهنگی است که می‌تواند برای کارآفرینان و خانواده‌های آنها دلهره‌آور باشد و به طور بالقوه بر تمرکز تجاری آنها تأثیر منفی بگذارد.
5. کیفیت زندگی: کانادا کیفیت زندگی بالایی را با مراقبت‌های بهداشتی، تحصیلی و اجتماعی عالی ارائه می‌دهد و محیطی مساعد برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای فراهم می‌کند.5. پروسه بررسی طولانی: فرآیند درخواست ویزا و اخذ اقامت دائم می‌تواند زمان‌بر باشد و شروع و گسترش کسب و کار کارآفرینان در کانادا را به تاخیر بیندازد.

هفت علت رایج ریجکت شدن ویزای استارتاپ کانادا

هفت دلیل مهم ریجکت شدن ویزای استارت آپ کانادا، شامل موارد زیر است:

1. نوآوری و خلاقیت ناکافی

2. عدم پشتیبانی از سوی سازمان‌های حامی

3. عدم تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی

4. عدم استطاعت مالی

5. محدودیت‌های مربوط به میزان مالکیت

6. جعل اسناد و ارائه اطلاعات غلط

7. عدم احراز معیارهای عمومی(مثل سلامت جسمی)

برای موفقیت بیشتر در راه اندازی استارتاپ تیم سازی کنید

راه اندازی استارتاپ در کانادا

در پایان، ویزای استارت‌آپ کانادا، یک مسیر امیدوارکننده برای کارآفرینان خلاقی است که به دنبال ایجاد و رشد کسب و کار خود در یک محیط پویا هستند. علیرغم شرایط سخت آن، این ویزا فرصت‌های ارزشمندی را برای دسترسی به منابع مالی، استعدادها و دسترسی به بازار فراهم می‌آورد. برای دریافت مشاوره شخصی و پشتیبانی کافی در طول فرآیند درخواست، با کارشناسان گروه حقوقی بیات تماس بگیرید و اولین قدم به سوی تحقق رویاهایتان در کشور کانادا را بردارید.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای