معرفی دانشگاههای سوئد

تحصیل در سوئد

دانشگاه KTH

این دانشگاه به عنوان اولین پلی تکنیک سوئد در سال 1827 در شهر استکهلم تاسئیس گردید و امروز با داشتن حدود 13500 دانشجو یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا به خصوص در زمینه رشته های فنی می باشد . این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در بین دانشگاههای سوئد است .

دانشگاه اوپسالا

اين دانشگاه در شهر اوپسالا در نزدیکی استکهلم واقع شده است. دانشگاه اوپسالا در سال 1477 میلادی تاسیس شده و 20000 دانشجو دارد.این دانشگاه، برترین دانشگاه سوئد و از دانشگاه هاي برتر جهان (البته بيشتر در رشته هاي علوم پايه و نه در فني مهندسي) مي باشد. همچنين دانشگاه اوپسالا با داشتن 4000 هيئت علمي و 2000 دانشجوی دکترا دارد.

دانشگاه لوند

اين دانشگاه در سال 1666 تاسيس شد. اين دانشگاه هم اكنون 38000 دانشجو دارد. اين دانشگاه يكي از بهترين دانشگاه هاي سوئد مي باشد. دانشگاه در شهر لوند كه در جنوب سوئد قرار دارد قرار گرفته است. اين شهر در نزديكي دانمارك و آلمان است. شهر تاريخي لوند نزديك شهر مدرن مالمو است. اين شهر 100000 نفر جمعيت دارد كه 38000 نفر از آنها دانشجو هستند و اين امر محيط آموزشي خوبي در اين شهر به وجود آورده است. دانشگاه لوند 300 واحد مطالعاتي، 50 دوره ي كارشناسي ارشد و زمينه هاي تحقيقاتي دكترا را به زبان انگليسي برگزار مي كند.

دانشگاه گوتنبرگ

اين دانشگاه در شهر گوتنبرگ واقع شده است. دانشگاه گوتنبرگ با داشتن حدود 50000 دانشجواز دانشگاه هاي عمده و اصلي اروپا مي باشد. همچنين دانشگاه گوتنبرگ با داشتن 8 هيئت علمي و 60 دپارتمان يكي از گسترده ترين دانشگاه ها از نظر رشته و فرصت هاي آموزشي مي باشد. يكي از مشخصه هاي بارز اين دانشگاه داشتن تعامل بين تحقيق و آموزش است. اين دانشگاه همكاري نزديكي با دانشگاه همشهري خود يعني چالمرز دارد.

دانشگاه چالمرز

دانشگاه صنعتی چالمرز در قلب شهر گوتنبرگ واقع شده است. اين دانشگاه با داشتن 17 دپارتمان و ارائه حدود 50 رشته در مقطع فوق لیسانس در زمينه ي علوم طبيعي، تكنولوژي و معماري فعاليت دارد. چالمرز با كمپاني هاي معتبر سوئدي از جمله SKF-Volvo و Ericsson همكاري در زمينه ها ي آموزشی و تحقیقاتی دارد و اميد وار است در آينده ي نزديك خود را در زمينه هاي فناوري اطلاعات، نانوتكنولوزي و Bioscience قدرتمند تر كند. چالمرز در سال 1829 توسط نيكوكار سوئدي به نام ویلیام چالمرز تاسيس شد و امروزه يكي از بهترين دانشگاه هاي صنعتي در اروپا است.

دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم واقع در پایتخت کشور سوئد از بزرگترین دانشگاههای سوئد در سال 1878 تاسئیس شده است .این دانشگاه 27500 دانشجو دارد که 1800 نفر آنها در مقطع دکترا تحصیل می کنند . این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم انسانی،علوم پایه،حقوق و علوم اجتماعی و 80 دپارتمان می باشد . این دانشگاه در رشته شیمی بسیار معتبر می باشد چنانچه چهار نفر از محققین این دانشگاه در سالهای 1903-1929-1943 و 1995 در رشته شیمی موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند .

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای