سفر رویایی به روسیه

سفر به روسیه

۱-مسکو
پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی،  تاریخی، آموزشی اروپا محسوب شده و با یازده میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. مسکو در کنار “رودخانه مسکو” و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر هست که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی هم پایتخت آن کشور بود.سفر رویایی به روسیه
۴ فرودگاه بین‌المللی، ۹ ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با بیش از ۱۸۵ ایستگاه پس از مترو توکیو بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد.
کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیشترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام “متروی مسکو” است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است.
 

مسکو

۲-سنت پترزبورگ در سفر به روسیه
این شهر در سال  میلادی ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا سال ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. مدتی پتروگراد نام داشت. پس از واژگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین و لنینگراد خوانده شد و با فروپاشی شوروی در این کشور به نام پیشینش بازخوانده شد.
این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و پایگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم، از جایگاهی مهم و نقشی حیاتی در تاریخ روس‌ها برخوردار است و به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد.
این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده‌است، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده‌است.
توضیحات کامل از دیدنیهای شهر سنت پترزبورگ

سفر رویایی به روسیه
سن پترزبورگ

۳-حلقه طلایی
حلقه‌ی طلایی روسیه شامل چند شهر قدیمی است که به همراه یکدیگر ظاهری زیبا به روسیه داده اند.این حومه زیبا پر از باغ گیلاس، کلبه‌های عجیب و جالب، گنبد پیازی شکل و کلیساهای شمایلی است که حاوی قدیمی‌ترین هنر این کشور بوده و این منطقه را به بهترین نقطه برای بازدید تبدیل کرده است. این ناحیه به عنوان قدیمی‌ترین ناحیه‌ی روسیه امروزه توانسته است توریست‌های بسیاری را به خود جلب کند. روش سنتی برای بازدید از شهرها و شهرستان‌های کوچک باعث ایجاد یک حلقه‌ در جهت عقربه‌های ساعت شده که از مسکو آغاز شده و به آن نیز ختم می‌شود. ولادیمیر، سوزدال ، کوستروما، یاروسلاول، روستوف از جمله شهرهای این حلقه‌ی زیباست. کلیساهای سنگ سفید ، صومعه‌ها و قلعه‌ها تنهای برخی از مناظر دیدنی در این ناحیه است.
۴-کازان در سفر یه روسیه
پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که با ۱٬۱۴۳٬۵۳۵ نفر جمعیت،۸ شهر پرجمعیت و یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه به‌شمار می‌رود.
شهر کازان محل تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا در بخش اروپایی روسیه است. کرملین کازان از میراث جهانی یونسکو است. یونسکو در سال ۲۰۰۵ میلادی، در مراسمی سالگرد هزارسالگی شهر کازان را به‌عنوان شهری چندقومیتی و محل زندگی مسالمت‌آمیز مسلمان و مسیحی گرامی داشت. در آوریل ۲۰۰۹، لقب رسمی «پایتخت سوم فدراسیون روسیه» برای این شهر درنظر گرفته شد. و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان پایتخت ورزشی روسیه انتخاب شد. کازان در سال ۲۰۱۳ میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی، ۲۰۱۵، میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه است.

کازان

۵-ایرکوتسک
یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سیبری و مرکز استان ایرکوتسک روسیه‌است.این شهر که با راه آهن ۵٬۱۸۵ کیلومتر از مسکو فاصله دارد ۵۹۳٬۶۰۴ نفر جمعیت دارد. شهر ایرکوتسک در کنار رود آنگارا و میان سد ایرکوتسک و دریاچه بایکال واقع شده‌است و به خاطر نمودهای زیاد تاریخی که در آن دیده می‌شود به آن لقب “پاریس سیبری” داده‌اند.
ایرکوتسک بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی و فرهنگی سیبری خاوری است. بخش صنعتی این شهر بزرگ است و دربرگیرنده صنایع آلومینیوم ، کارخانه‌های شیمیایی، ماشین‌آلات (برای صنایع معدنی پیرامون، صنایع چوب و صنایع غذایی است.)
بخش اصلی شهر توسط شاخه‌ای از رود ایدا از یک بخش مهم دیگر که مکان‌هایی چون صومعه، حومه و بندرگاه ایرکوتسک در آن قرار دارد جدا شده‌است.

ایرکوتسکسفر رویایی به روسیه

۶-نیژنی نووگورود
به عنوان پنجمین شهر بزرگ روسیه در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار گرفته است.این شهر به عنوان یک قلعه در قرن سیزدهم آغاز شد و پس از تولد ماکسیم گورکی در آن، به گورکی شهرت یافت. نیژنی نووگورود یک جای خوب برای غرق شدن در هنر و معماری روسی، با بیش از ۶۰۰ آثار تاریخی و مجسمه‌ها، و حداقل ۲۰۰ موزه هنر، سالن‌های کنسرت و مانند آن است.

نیژنی نووگورودسفر رویایی به روسیه

۷-ولادی‌وستوک
ولادی‌وستوک مرکز سرزمین پریمورسکی و قرارگاه بندری ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه است.
ولادی‌وستوک ایستگاه پایانی راه‌آهن سراسری سیبری است. صنایع اصلی شهر، کشتی‌رانی، ماهی‌گیری صنعتی و پایگاه نیروی دریایی است.
پس از سرنگونی شوروی بسیاری از شرکت‌ها از موقعیت خوب جغرافیایی ولادی‌وستوک بهره برده و شعبه‌هایی در این شهر افتتاح کرده‌اند.

ولادی‌وستوکسفر رویایی به روسیه

۸-ولیکی نووگورود
نام شهری تاریخی‌است در شمال باختری روسیه و مرکز استان نووگورود. معنای نووگورود شهر نوبزرگ می‌باشد. شهر در کنار رود وولخوف جای دارد. این شهر ۲۱۶۸۵۶ تن جمعیت دارد.
نخستین بار از این شهر در ۸۶۲ میلادی نام برده‌شده‌است و در آن زمان این شهر مرکزی بازرگانی میان دریای بالتیک به بیزانتیوم بوده‌است.

ولیکی نووگوردولادی‌وستوک

۹-سوچی
سوچی در دریای سیاه بزرگ، مقصد ورزش‌های زمستانی است و در واقع میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ نیز بر عهده‌ی این شهر بود. علاوه بر اسکی ، سوچی میزبان مسابقه‌ی فرمول ۱ جایزه بزرگ روسیه است و در سال ۲۰۱۸ نیز میزبان جام جهانی خواهد بود. علاوه بر برف زمستانی ، این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و سواحل بزرگی است.این اقامت‌گاه ساحلی در روسیه بهترین مکان برای بازدید در زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است. قدم زدن در پشته‌های خاکی دریا تجربه‌ی بسیار لذت بخشی خواهد بود. این شهر همچنین میزبان شمالی‌ترین مزارع چای در منطقه است.
توضیحان کامل دیدنی های سوچی روسیه
سفر رویایی به روسیه

سوچی

۱۰-یکاترینبورگ
یکی از شهرهای مهم روسیه است که مرکز استان سوردلوفسک به حساب می‌آید. این شهر همچنین به‌عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال شناخته می‌شود.
جمعیت این شهر بر پایه سرشماری سال ۲۰۱۰ (میلادی)* برابر ۱٬۳۴۹٬۷۷۲ نفر بوده است و بنابراین چهارمین شهر پرجمعیت روسیه به‌شمار می‌رود. یکاترینبورگ بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱ با نام سوردلوفسک (اسوردلوفسک) شناخته می‌شده است. نام پیشین برگرفته از نام یاکوف اسوردلوف یکی از رهبران بلشویک بود.

سفر رویایی به روسیه

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای