حباب سکه حداکثر تا ۱۰ روز دیگر می‌ترکد

مهاجریست

یک کارشناس بازار سکه و ارز با بیان اینکه حباب سکه حداکثر تا 10 روز دیگر دوام می‌آورد، درباره قیمت معاملات آتی گفت: معامله‌گران سکه آتی به خوبی می‌دانند قیمت‌ها حبابی است، بر همین اساس قیمت‌ سررسیدها با بازار نقدی هم مرز شده‌اند.
میثم رادپور با انتقاد از مقاومت بی‌پایه و اساس بازار سکه قبال کاهش قیمت‌ها، اظهار داشت: با کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا حباب قیمتی سکه در بازار بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این حباب قیمتی تا 10روز دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد، گفت: با تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا، حباب سکه چاره‌ای جز ترکیدن نخواهد داشت، چرا که این حباب (حداقل 110 هزار تومان) برای همه کاملا آشکار شده است.
این کارشناس بازار سکه و ارز با تأکید بر اینکه واردات طلا طی روزهای اخیر هم بر کاهش قیمت طلای آب شده تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: افزایش ضرب سکه تقلبی در بازار نیز قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.
رادپور با تأکید دوباره بر این موضوع که حباب قیمتی سکه در بازار به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت این وضعیت تا ده روز دیگر دوام می‌آورد.
وی درباره قیمت‌های معاملاتی آتی سکه طلا، تصریح کرد: معامله‌گران بازار آتی سکه به خوبی می‌دانند قیمت‌ها حبابی است و همین دلیل فاصله سررسیدها تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در سررسید اردیبهشت ماه شاهد نزدیکی قیمت‌ها با بازار نقدی هستیم به طوری که فاصله تمام سررسیدها با یکدیگر تا 34 هزار تومان کاهش یافته است.
در پایان معاملات آتی سکه آخرین قیمت‌ها در سررسیدهای اردیبهشت، تیر و مرداد با کاهش جزئی به ترتیب با قیمت‌های یک‌میلیون و 322 هزار تومان، یک‌میلیون و 355 هزار تومان و یک‌میلیون و یک‌میلیون و 389 هزار تومان داد و ستد شد.
 
حباب سکه حداکثر تا ۱۰ روز دیگر می‌ترکد
 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای