تور طبیعت گردی گیلده

تور طبیعت گردی گیلده

دهکده توریستی گیلده

گیلده:

از آستارا به سوی اردبیل یکی از گردنه های زیبای کشور به نام حیران در مقابل مان قرار دارد. در مسیر این جاده جنگلی بی نظیر، در سمت چپ جاده تابلوی دهکده توریستی گیلده خودنمایی میکند.

روستای گیلده در 25 کیلومتری غرب آستارا ، مرکز دهستان حیران است. این روستا با 133 خانوار قریب به 588 نفر جمعیت دارد. جاده گیلده آسفالت بوده و این روستا دارای آب لوله کشی از چشمه، حمام، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و دفتر مخابراتی است. بیشترین معروفیت این روستا به دلیل توریستی بودن آن و قرار گرفتن در مسیر آبگرم علی داشی، مشه سویی ومنطقه فندقلو است.

طبیعت زیبا و جنگل های بکر این منطقه نیز همه ساله پذیرای هزاران تن از گردشگران و کوهنوردان استان گیلان، اردبیل، آذربایجانشرقی و غیره است.به طوری که در سال های اخیر به علت مناظر زیبای آن چندین فیلم بلند و کوتاه از سوی کارگردانان و فیلمسازان معرف کشور در این روستا جلوی دوربین رفته است که می توان به فیلم کوتاه "نوروز گلی" برنده جشنواره لموند فرانسه اشاره کرد.اکثر اهالی این روستا به کشاورزی، دامداری و گله داری مشغول هستند. سگ های بزرگ و قوی هیکل چوپانان گیلده به ویژه در سال های گذشته معروفیت زیادی در بین مردم آستارا دارد. هنوز هم برخی از اهالی این روستا عنوان می کنند که در این روستا جن وجود دارد.

گردنه حیران

حیران، نام روستایی است در استان گیلان است این روستا در فاصله ۲۰۳ کلیومتری رشت مرکز استان قرار دارد. این روستا به دلیل زیبایی طبیعی آن، به عنوان یکی از منطقه‌های نمونه گردشگری در ایران به شمار می‌رود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بناهای تفریحی و گردشگری در آن افزایش یافته‌است. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این روستا، است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته‌است. این گردنه که آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان می‌باشد، از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن رود آستارا، آقچای عبور می‌کند این رود تعیین کننده مرز استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است. این گردنه در بیشتر زمانها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند. با این وجود این گردنه چندان مرتفع نیست و ارتفاع بلندترین نقطهٔ آن از سطح آبهای آزاد تنها حدود ۱۵۰۰ متر است؛ در واقع علت اصلی مه تقریباً دائمی گردنهٔ حیران رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد این گردنه.

از این نظر نیز اهمیت دارد که یکی از روستاهای تاریخی و ییلاق بزرگترین خوانین آستارا(ساسانیان) و قشلاقهای غربی و شمالی این شهرستان در گذشته بوده‌است.

چشمه آب گرم علی داشی

چشمه آبگرم علی داشی در روستای سرسبز گیلده قرار گرفته‌است. این چشمه به دلیل نزدیکی به جادّهٔ اصلی از طرف آستارا و گردنه حیران از رونق زیادی برخوردار بوده و همه ساله پذیرای عدّهٔ کثیری از توریست های نواحی اطراف می‌باشد. این چشمه در پای یک پرتگاه سنگی در محلّی به نام علی داشی در بالای درّهٔ گیله ده واقع شده‌است. خواص درمانی آب گرم علی داشی بسیار معروف است و دردهایی همچون درد مفاصل (روماتیسم) چشم درد، دل درد، کمر درد، رفع باد و قولنج و تقویت اعصاب را شامل شده و بسیاری از این ناراحتی‌ها را درمان می‌کند. علاوه بر خاصیّت درمانی، به دلیل واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظر و خوش آب و هوا از ویژگی توریستی و تفریحی خاصّی برخوردار است.

 

در صورتی که تمایل به شرکت در کمپینگ طبیعت گردی گیلده دارید به این آدرس مراجعه کنید: www.camping.mohajerist.com

 

تور طبیعت گردی گیلده تور طبیعت گردی گیلده

تور طبیعت گردی گیلده تور طبیعت گردی گیلده

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای