اخذ اقامت اروپا با خرید ملک

اخذ اقامت اروپا با خرید ملک

امروزه بسیاری از افراد به ‌دنبال راه ‌هایی برای مهاجرت به اروپا و زندگی در این قاره زیبا هستند. اخذ اقامت اروپا با خرید ملک، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت است که به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، اقامت موقت یا دائم یک کشور اروپایی را به‌دست آورند. خرید ملک در یونان یا اسپانیا، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در یونان یا اسپانیا، نه‌تنها صاحب ملک در یک کشور اروپایی می‌شوید؛ بلکه تابعیت این کشورها را نیز به ‌دست خواهید آورد.

کدام کشورهای اروپایی برای خرید ملک اجازه اقامت می دهند؟

در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا، برنامه های ویزای طلایی”Golden Visa” به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا در ازای خرید املاک، اجازه اقامت دریافت کنند. علاوه‌بر این، برخی از کشورهای اروپایی در ازای ترکیبی از سرمایه‌گذاری‌ها که بخشی از آن خرید یا اجاره بلندمدت املاک محلی است، اقامت اعطا می‌کنند. در ادامه، به بررسی این کشورها خواهیم پرداخت. اما به‌طور کلی خرید ملک در یونان و اسپانیا بسیار آسان‌تر است و با خرید ملک در این دو کشور، موفق به دریافت گلدن ویزا خواهید شد.

مزایای خرید ملک در یونان و اسپانیا برای اخذ ویزای اروپا

خرید ملک در یونان یا اسپانیا، روشی آسان و مطمئن برای اخذ ویزای اروپا و زندگی در این قاره زیبا است. برخی از مزایای خرید ملک در این دو کشور، عبارتند از:

  • کسب اقامت سریع: با خرید ملک در یونان یا اسپانیا، می ‌توانید در مدت زمان کوتاهی اقامت این کشورها را دریافت کنید.
  • امکان اخذ تابعیت: در برخی موارد، پس از گذراندن چند سال زندگی در یونان یا اسپانیا با اقامت دائم، امکان اخذ تابعیت این کشورها نیز وجود دارد.
  • سرمایه‌گذاری مطمئن: خرید ملک در یونان و اسپانیا، یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن محسوب می ‌شود؛ زیرا ارزش ملک در این کشورها به‌طور پیوسته در حال افزایش است.
  • فرصت‌های شغلی: با اقامت در این در کشورها، می ‌توانید از فرصت ‌های شغلی مختلف بهره‌مند شوید.
  • دسترسی به امکانات رفاهی: ساکنان یونان و اسپانیا، از امکانات رفاهی و آموزشی باکیفیت در این کشورها برخوردار هستند.
  • کیفیت زندگی بالا: این دو کشور، از جمله کشورهای با کیفیت زندگی بالا در اروپا هستند.

خرید ملک در یونان، فرانسه، پرتغال و اسپانیا: مقایسه‌ای کوتاه

در این بخش، به ‌طور خلاصه به بررسی شرایط خرید ملک در چهار کشور یونان، فرانسه، پرتغال و اسپانیا می‌پردازیم:

خرید ملک در یونان

  • مزایا: کمترین سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزای شینگن، اخذ سریع اقامت، هزینه ‌های زندگی نسبتا پایین
  • معایب: بازار کار محدود، زبان یونانی دشوار برای یادگیری

خرید ملک در فرانسه

  • مزایا: کشوری قدرتمند و توسعه‌یافته با جاذبه‌های گردشگری فراوان، بازار کار قوی، زبان فرانسوی که در سطح بین‌المللی کاربرد دارد.
  • معایب: بالاترین سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزای شینگن، هزینه‌های زندگی بالا

خرید ملک در پرتغال

  • مزایا: برنامه ویزای سرمایه‌گذاری با شرایط جذاب، معافیت‌های مالیاتی، آب‌وهوای مطلوب
  • معایب: اقتصاد نسبتا ضعیف، زبان پرتغالی دشوار برای یادگیری

خرید ملک در اسپانیا

  • مزایا: دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، بازار کار متنوع، سبک زندگی شاداب، جاذبه‌های گردشگری فراوان
  • معایب: نرخ بیکاری نسبتا بالا، بروکراسی اداری پیچیده

شرایط اخذ اقامت اروپا با خرید ملک

شرایط اخذ اقامت اروپا با خرید ملک، در هر کشور متفاوت است. با این حال، به‌طور کلی، متقاضیان باید ملکی را به ارزش مشخصی خریداری کنند و برای مدتی معین در آن کشور اقامت داشته باشند. در این قسمت، به بررسی شرایط اخذ اقامت اروپا با خرید ملک در برخی از محبوب‌ترین کشورهای این قاره پرداخته می ‌شود:

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک 

برای خرید ملک در اسپانیا جهت اخذ اقامت در این کشور، باید ملکی به ارزش حداقل 500,000 یورو خریداری کنید. متقاضیان و اعضای خانواده آن‌ها پس از 2 سال سکونت در اسپانیا، می توانند اقامت دائم این کشور را به‌دست آورند.

یونان

یونان، با آب و هوای مدیترانه‌ای و مناظر خیره‌ کننده، مقصدی جذاب برای خرید ملک است. برای خرید ملک در یونان، برنامه “Golden Visa” به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰,۰۰۰ یورو، اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک 

برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، باید 3۵۰,۰۰۰ یورو در خرید ملک در پرتغال و املاک و مستغلات این کشور سرمایه‌گذاری کنید. معامله خوبی به‌نظر می رسد؛ اینطور نیست؟ با این حال، شما فقط می ‌توانید ملکی را بخرید که در 30 سال گذشته ساخته شده است و در منطقه‌ای که نیاز به بازسازی دارد یا ملکی با ارزش تاریخی و فرهنگی که نیاز به نوسازی دارد، قرار دارد.

اگر قصد دارید در یک آپارتمان جدید یا یک استراحتگاه سرمایه‌گذاری کنید، حداقل قیمت تا 50۰,۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد. فرد می‌تواند بعد از گذشت 5 سال از حضور دائمی در کشور پرتغال و زندگی در این کشور، برای کارت اقامت دائم و حتی حق شهروندی اقدام نماید.

اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک 

در حال حاضر، کشور فرانسه با خرید ملک به شما ویزای طلایی (Golden Visa) نمی‌دهد؛ مگر این‌که خرید ملک را از طریق راه‌اندازی کسب و کار انجام دهید. در این‌صورت، می ‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری دریافت نمایید؛ اما سرمایه‌گذاران خارجی، می توانند با خرید ملک در این کشور، اقامت موقت دریافت کنند.

اخذ اقامت اروپا با خرید ملک؛ نکاتی که باید به آنها توجه کنید

قبل از اقدام برای اخذ اقامت اروپا با خرید ملک، به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب کشور مناسب

قبل از هر چیز، باید کشوری را برگزینید که با شرایط و نیازهای شما مطابقت داشته باشد. عواملی مانند هزینه زندگی، زبان، فرهنگ و آب و هوا را درنظر بگیرید.

انجام تحقیقات

قبل از خرید ملک، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و از یک مشاور مجرب کمک بگیرید. به ارزش ملک، موقعیت مکانی آن و قوانین مربوط به اخذ اقامت با خرید ملک در آن کشور توجه کنید.

استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی

برای تضمین یک سرمایه‌گذاری موفق و اخذ اقامت اروپا، مشاوره با متخصصانی که تجربه و دانش کافی در زمینه مشاوره سرمایه گذاری و خرید ملک در اروپا دارند، ضروری است. موسسه مهاجرتی Andisheco ، با ارائه خدمات مشاوره‌ای دقیق و حرفه‌ای، می‌تواند راهنمای شما در این مسیر باشد. مشاوره خرید ملک با موسسه Andisheco ، راهی مطمئن برای اقامتی آسوده با خرید ملک در اروپا است.

جمع‌بندی 

در دنیای امروز، اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک، یکی از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. کشورهایی مانند یونان، فرانسه، پرتغال و اسپانیا برنامه‌های متنوعی را برای جذب سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند که نه‌تنها به آن‌ها امکان می‌دهد در بازار املاک اروپا سرمایه‌گذاری کنند، بلکه اقامت این قاره زیبا را نیز به‌دست خواهند آورد. با خرید ملک در یونان و اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی، از مزایای اقامت و شهروندی اروپا بهره‌مند می‌شوید و یک سرمایه‌گذاری پرسود را نیز انجام می‌دهید.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای