آشنايي با آزمون تافل کاغذي

مهاجریست

آزمون تافل کتبی یا مبتنی بر کاغذ، یک آزمن زمان بندی شده است و دارای 4 بخش می باشد. امتیاز این امتحان از 310 تا 677 می باشد که به جمع نمره 3 بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا محاسبه می شود. برای اکثر دانشگاه های دنیا نمره 550 حد پایین می باشد.

بخشهاي مختلف تافل کاغذي

عنوان بخش آزمون

تعداد پرسش

مدت زمان پاسخگويي

بخش شنيداري

Listening

50 پرسش

35 دقيقه

ساختار

Structure and Written Expression

40 پرسش

25 دقيقه

درک مطلب

Reading

50 پرسش

55 دقيقه

نگارش

Writing

بخش شنيداري:
اين بخش از تافل توانايي داوطلبان را در درک مکالمه‌هاي انگليسي آمريکايي مورد سنجش قرار مي‌دهد.
اين بخش خود به سه قسمت تقسيم مي‌شود:
قسمت اول اين بخش (Part A) شامل مکالمه‌هايي کوتاه مي‌باشد که بين دو نفر صورت مي‌گيرد و پس از پايان هر مکالمه پرسشي مبني بر اينکه چه چيزي بين اين دو نفر رد و بدل شده است و يا پرسشي در مورد زمان يا مکان اين مکالمه، مطرح مي‌شود.
در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌هاي گسترده‌تري بين دو يا چند نفر انجام مي‌شود.
قسمت سوم (Part C) نيز دربرگيرنده نطق‌ها و سخنراني‌هايي است که بيشتر در رابطه با موضوعات دانشگاهي و آکادميک مي‌باشد.
تعداد سؤالات این بخش در چند آزمون اخیر به 70 پرسش افزایش یافته است.
بخش ساختار:
اين بخش دو دسته از سؤالات را در بر مي‌گيرد و هر دو دسته براي سنجش توانايي داوطلب در تشخيص گرامر و ساختار صحيح در يک متن طراحي شده‌اند.
در دسته اول سؤالات (ساختار يا Structure) داوطلب بايد ساختار صحيح و ترتيب لغات را تشخيص دهد. اين دسته از سؤالات از يک جمله با يک يا چند جاي خالي تشکيل شده است و بايد گزينه‌اي را که به بهترين نحو جمله را تکميل مي‌کند، انتخاب شود.
در دسته دوم سؤالات (نگارش يا Written Expression) هم داوطلب با جملات کاملي روبرو مي‌شود که زير چهار مورد از کلمات آنها خط کشيده شده است و بايد کلمه يا عبارت نادرست شناسايي گردد.
درک مطلب:
مهارت کافي در درک متون انگليسي و نيز دايره لغات خوب، کليد موفقيت در همه بخش‌هاي تافل محسوب مي‌شود، اما در اين بخش اين مهارت‌ها به‌طور خاص مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. اين بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمينه‌هاي علمي و دانشگاهي مي‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح مي‌شود. همه اطلاعاتي که براي پاسخ به پرسش‌ها مورد نياز است در داخل متن‌ها گنجانده شده است و نياز به پيش‌زمينه علمي خاصي نمی‌باشد.
بخش نگارش:
نمره این بخش از 0 تا 6 می‌باشد ولی این نمره در نمره‌ی کل امتحان محاسبه نمی‌شود. بیشتر دانشگاه‌ها برای این بخش سقفی تعیین نمی‌کنند، ولی برخی ۴، 5/4 و گاهی نیز ۵ را به عنوان حداقلِ قابل قبول تعیین می‌نمایند.
امتيازدهي آزمون
آزمون تافل کاغذي امتيازي بين 310 و 677 دارد
امتياز هر بخش مطابق زير است
– Listening (31 – 68)
– Structure and Written Expression (31 – 68)
– Reading (31 – 67)
اعتبار مدرک
امتياز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.

آشنايي با آزمون تافل کاغذي

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای