آرامش در بازارهای جهانی طلا

مهاجریست

انتشار اطلاعات اخیر اقتصادی از آمریکا امروز مانع از شکست اونس طلا از سطح مقاومتی شد و بهای این فلز زرد در بازار های جهانی اندکی تغییر یافت.
به نقل از رویترز، در حالی که وزارت کار آمریکا اخیرا از ایجاد 157 هزار فرصت شغلی طی ماه ژانویه سال جاری میلادی در این کشور خبر داده نرخ بیکاری ماه ژانویه این کشور به 7.9درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش،” چن مین” تحلیلگر اقتصادی معاملات آتی در چین اظهار داشت: خوشبینی سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصاد در آمریکا موجب کاهش بهای جهانی طلا در روزهای آتی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه اطلاعات مثبت اقتصادی تاثیرگذار بر بهای طلا در روزهای آینده منتشر خواهد شد افزود: در حال حاضر قیمت این فلز زرد در محدوده 1660 تا 1680 دلار ثابت باقی مانده است.
این گزارش می افزاید، در پی انتشار اطلاعات اقتصادی از آمریکا، اروپا و چین، از آغاز سال 2013میلادی تاکنون قیمت جهانی طلا تا 0.2 درصد کاهش یافته است.
نشانه های از رشد اقتصاد در آمریکا موجب کاهش یا توقف اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی این کشور شده و در نتیجه منجر به کاهش درخشندگی طلا خواهد شد.
قیمت هر اونس طلای جهانی امروز با رشد 0.3 درصدی در محدوده 1671 دلار و 16 سنت و هر اونس طلای آمریکا با تغییر جزئی در سطح 1672 دلار و 10 سنت داد و ستد شد.
گفتنی است، قیمت هر اونس پلاتین نیز امروز به بالاترین حد خود طی چهار ماه اخیر رسیده و در محدوده 1705 دلار و 25 سنت مبادله شده است.
 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای