راهنمای سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

مهاجریست

امارات متحده عربى كشورى بسيار زيبا و پيشرفته و داراى امكانات تجارى و تفريحى و توريستى براى توريست ها و تجار مى‌باشد. دبى يكى از شلوغ ترين و پر رفت وآمدترين شهرها در امارات متحده عربى است. از بنادر آزاد دبى هر ساله براى فعاليت هاى تجارى تجار به ايران و ديگر كشورها استفاده مى‌شود.

کار و سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

منطقه آزاد دبي به عنوان يکي از شش شيخ نشين امارات متحده عربي، شرايط را به گونه اي براي سرمايه گذاري و تحصيل راحت کرده است که بسياري از ايرانيان ترجيح دادند سرمایه های مادي و فکري خود را روانه اين شهر کنند بطوری که طبق آمار، در حال حاضر يک چهارم جمعيت اين شهر را ايرانيان تشکيل مي دهند.

سالانه تعداد زيادي از اتباع كشورهاي خارجي به جمع مقيم هاي اين كشور رويايي مي پيوندند. عمده اين افراد از كشورهاي اروپايي و آمريكايي و ايران مي باشند. از عمده دلايل تمايل افراد به كسب اقامت اين كشور عبارتند از:

1- سطح بالاي درآمد، زندگي و امكانات رفاهي در حد استاندارد هاي اروپا و آمريكا
2- امنيت بالاي اين كشور و نزديك به صفر بودن جرم
3- آزادي اجتمايي و امنیت شغلی
4- امكانات بانكي با بهره هاي بسيار ناچيز و باز پرداخت بلند مدت
5- سطح بالاي تحصيلات و دسترسي به معتبرترين دانشگاه هاي دنيا
6- دسترسي آسان به كشورهاي ديگر

در دبی و ساير کشورهای حوزه خليج فارس، بر خلاف ساير کشورهای دنيا ويزا توسط اداره مهاجرت و وزارت کار صادر می شود و نه از طریق سفارت خانه های امارات در دنيا. گرفتن ويزای دبی برای مليت های مختلف، تفاوت بسياری دارد و كليه اتباع خارجی به غير از اتباع ديگر كشورهای حاشيه خليج فارس برای ورود به امارات به ويزا نياز دارند. ويزا را بايد قبل از سفر، از كنسولگری يا سفارت امارات در كشور مبدا دريافت كرد.

کار و سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

انواع ویزاهای امارت متحده عربی که برای تاجران،سرمایه گذاران و کسانی که می خواهند د راین کشور کار کنند مناسب است:

از طریق استخدام در یک موسسه یا شرکت بعنوان کارمند (Employment visa ):

در این روش از اقامت، متقاضی می بایست ابتدا توسط یک موسسه یا شرکتی در امارات دعوت به استخدام گردد و كارفرمای شما بايد حمايت مالی از شما را به عهده بگيرد. سپس برای ارائه مدارک به آن شرکت و ثبت آن در سازمان وزارت کار کشور امارات اقدام نماید. این مدارک عبارتند از : مدرك نشان دهنده صلاحيت های علمی و شغلی شما كه به تاييد وزارت امور خارجه كشور رسيده باشد، و يك گواهی پزشكی پس از اخذ موافقت سازمان وزارت کار و سازمان مهاجرت کشور امارات، فرد متقاضی می تواند اخذ ویزای دو ماهه کاری اقدام نماید. پس از ورود به کشور امارات متحده عربی با ویزای دو ماهه کاری بايد از وزارت بهداشت اين كشور كارت بهداشت دريافت كنيد و آزمایشات پزشکی انجام دهید. در نهایت جهت اخذ کارت کارمندی و ویزای اقامت دو ساله خود در اداره مهاجرت اقدام نماید. بدین معنا که ویزای اقامت کارمند هر دوسال یکبار با یکسری آزمایشات پزشکی و موافقت کارفرما قابل تمدید می باشد.

سرمایه گذاری و ثبت یک موسسه یا شرکت (Investor visa) :
کار و سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

در اين روش شما می‌توانيد به عنوان مديرعامل و سرمايه‌گذار، شرکتی را ثبت نموده و برای خود و خانواده ويزای اقامت اخذ نماييد. متقاضی در این نوع از سرمایه گذاری می بایست در ابتدا موسسه یا شرکتی را به ثبت رسانده، کارت بازرگانی، کارت سازمان مهاجرت خود را دریافت نموده و سپس بعد از اخذ قبولی از سازمان مهاجرت کشور امارات ویزای اقامت سه ساله خود را دریافت نماید. هزینه ثبت یک موسسه یا شرکت بستگی به نوع فعالیت، اسم شرکت، تعداد شرکاء، نامه سرمایه اولیه شرکت و اجاره بهای محل آن بعنوان دفتر کار دارد.

مدت زمان ویزای اقامت متفاضیان سرمایه گذاری در کل کشور امارات سه ساله می باشد که هر سه سال با انجام یک سری آزمایشات پزشکی و تمدید کلیه مدارک اداری شرکت یا موسسه، و پرداخت هزینه های آنها قابل تمدید می باشد. فرد سرمایه گذار می بایست به یاد داشته باشد، تمدید ویزای اقامت به دفعات و برای سال های طولانی دلیل بر گرفتن پاسپورت اماراتی نخواهد شد و در صورت از دست دادن شغل و شرکت خود در امارات ویزای شخص غیر قابل تمدید می باشد.

در مقابل هر70،000 درهم سرمايه شركت يك نفر می‌تواند از طرف شركت به عنوان شريك شركت اقامت بگيرد.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای