تصمیم نهایی استخدام با کارفرمایان خواهد بود

کارفرمایان می بایستی در زمانی قصد دارند تا فردی را استخدام نمایند, طبق قوانین مهاجرتی پیش روند. اما استخدام مهاجران برای کار, کمی متفاوت است. چرا که لازم است پروسه استخدام کاملا برنامه ریزی شده و از پیش تعریف شده باشد.

برخی بررسی هایی که می بایستی توسط کارفرمایان انجام شود عبارتند از:
بررسی پیشین
لازم است تا کارفرمایان پیش از دعوت به مصاحبه حضوری تماسی تلفنی را با متقاضی در برنامه خود داشته باشند تا در این تماس بتوانند برخی اطلاعات اولیه کسب نمایند. این موضوع باعث خواهد شد تا زمان مصاحبه حضوری کوتاه تر شده و پیش زمینه ذهنی برای هر دوی کارفرما و متقاضی وجود داشته باشد.
اطلاعات اولیه کار
لازم است تا کارفرمایان موارد اولیه, از جمله نوع شرکت, نوع کار, مسئولیت ها و خصوصیات همکاری را در اختیار متقاضی قرار دهند تا متقاضی بتواند تشخیص دهد که آیا برای آن شغل مناسب است یا خیر.
ارزیابی متقاضی
همانطور که می دانید بازبینی شفاهی از متقاضی برای دستیابی به میزان استعدادهای ایشان کافی نیست. بنابراین لازم است تا کارفرمایان به صورت پیش فرض یک سیستم امتیازدهی را برای ارزیابی متقاضی در نظر داشته باشند تا بتوانند طبق آن نه تنها به میزان تخصص و تجربه ایشان در انجام کار, بلکه به سایر موارد نیز بپردازند. برای مثال اخلاق کاری و روحیه همکاری گروهی از مواردی است که می بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد.
پرداخت حقوق مکفی
کارفرمایان می بایستی با توجه به نوع کاری که در اختیار متقاضیان قرار می دهند, مبلغ مکفی را نیز به عنوان دستمزد برای آنها در نظر گیرند. در صورتی که در این امر تخلفی صورت گیرد و حقوق شخص به میزان کافی نباشد, کارفرما جریمه خواهد شد و یا حتی ممکن است اجازه نداشته باشد تا مدتی به استخدام افراد مختلف بپردازد.
تنها افرادی را استخدام نمایید که مجوز کاری داشته و یا تایید شده هستند
یکی دیگر از مواردی که در زمان استخدام مهاجران لازم است تا مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا آنها صلاحیت کار در کانادا را دارند یا خیر. بنابراین لازم است تا کارفرمایان از متقاضی خود درخواست نمایند تا پرونده هایی را نشان دهنده صلاحیت یا مجوزشان برای کار است را ارائه دهند.
اعلام شرایط کار به صورت دقیق
زمانی که کارفرمایی قصد دارد تا برای جذب نیرو تبلیغ نماید, باید توجه داشته باشد تا شرایط کار را به صورت دقیق اعلام نماید. برای مثال مشاغلی هستند که برای کار در آنها لازم است تا شخص شهروند کانادا باشد. در این مشاغل نمی توان از افرادی استفاده کرد که تنها اقامت دائم کانادا را داشته و شهروند نیستند.
تصمیم نهایی استخدام با کارفرمایان خواهد بود

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای