برگشت لایحه اصلاحی مهاجرت آمریکا توسط جمهوری‌خواهان مجلس

لایحه اصلاحی مهاجرت

به گزارش مهاجریست، دو نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کردند که لایحه اخیر درباره اصلاحات مهاجرت شدیداً به سیستم مهاجرتی آمریکا صدمه خواهد زد. این دو نماینده به طور علنی خواستار برگشت لایحه از مجلس شدند.
اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان است و برای تصویب این پیش‌نویس قانون، دموکرات‌ها احتیاج به رأی تعدادی از رقیبان خود دارند. این لایحه در ماه ژوئن امسال به تصویب مجلس سنا- که اکثریت آن دست دموکرات‌هاست- رسیده بود. اما برای تبدیل شدن این لایحه به قانون هر دو مجلس باید به آن رأی بدهند.
با توجه به اینکه بسیاری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از حزب دست راستی و رادیکال Tea-Party می‌باشند، در برابر این قانون ایستادگی می‌کنند. این حزب مانیفست مشخصی ندارند ولی بزرگترین گروه مخالف دولت و به‌خصوص باراک اوباما به شمار می‌روند.
مخالفان هنوز بر این نظر پافشاری می‌کنند که با تصویب این قانون در اصل، جایزه‌ای به مهاجران غیرقانونی داده می‌شود و همچنین به سایرین جرأت می‌دهد تا با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا شهروند این کشور شوند. دموکرات‌ها در مجلس اعتقاد دارند که تعدادی از جمهوری‌خواهان نیز نظر مثبت به این لایحه دارند، ولی می‌ترسند در بین عموم اعلام کنند.
بسیاری از صاحبان شرکت‌های مشهور آمریکا مانند مارک زوکربرگ (مؤسس سایت فیس‌بوک) نیز دنبال این هستند تا این طرح به تصویب برسد تا بتوانند افراد بااستعداد را از کشورهای دیگر جذب کنند. باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، با وجود اطلاع از مخالفت اعضای حزب Tea-Party اصرار دارد تا مجلس درباره تصویب این قانون تجدیدنظر کند.
گزارش اخیر مؤسسه آمار گالوپ نشان می‌دهد که دو-سوم مردم آمریکا از کلیت این طرح پشتیبانی می‌کنند. اما جمهوری‌خواهان افراطی همچنان بر مواضع مخالف خود اصرار می‌ورزند. این مخافت سرسختانه آنها به قانون پیشنهادی اوباما درباره خدمات بیمه بهداشتی برمی‌گردد که در ماه پیش باعث تعطیلی چندروزه دولت نیز شد. این تعطیلی جمهوری‌خواهان را در موقعیت سختی قرار داد، تا آنجا که آمار گرفته شده توسط CNN نشان می‌دهد، ۷۵درصد مردم تعطیلی دولت را تقصیر حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌دانند نه اوباما.

منبع: به کجا دات کام

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای