ثبت یا خرید شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

افرادی که خارج از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو شنگن برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد میتواند از دو  طریق اقدام کنند:

راه اندازی و سرمایه گذاری در یک تجارت جدید

خرید شرکت و تجارت در حال کار

هشدار: تنها ثبت یک شرکت به شما اقامت کاری و یا هر گونه ویزای دیگر جهت زندگی و یا اقامت در سوئد نخواهد داد. این پیشنهاد در اغلب موارد توسط شرکت هایی داده میشود که تنها با دادن وعده‌های پوچ سعی‌ در دریافت مبالغ هنگفت از مشتریان خود دارند.

 اگر قصد دارید بیش از ۳ ماه در سوئد فعالیت کنید با این هدف که شرکت خصوصی خودتان را تاسیس و راه اندازی کنید و یا به عنوان شریک وارد شرکتی شوید میبایست اجازه اقامت سوئد را دارا باشید. به عنوان صاحب خصوصی شرکت و یا تجارت  شما مجاز نیستید به استخدام دیگران در بیائید. سرمایه گذاران که قصد کار به مدتی‌ کمتر از ۳ ماه دارند احتیاج به اجازه اقامت نداشته بلکه احتیاج به ویزای بازدید دارند.

 به طور کلّ، واجد شرایط شناخته شدن برای دریافت اقامت کاری و یا از طریق سرمایه گذاری در سوئد بدین روش صورت می‌گیرد:

ثبت یا خرید شرکت در سوئد

شما در ابتدا میبایست یک پلان با تمامی‌ جزئیات از شرکتی که خود قصد تأسیس آن را دارید به ادارهٔ مهاجرت سوئد ارائه دهید.
در قدم بعد، شما با ارائه مدارک لازم(نامهٔ موجودی حساب) از تمکن مالی خود نشان می‌دهید که هم توانایی مالی سرمایه گذاری و یا خرید شرکت در سوئد را دارید و همچنین میتوانید در مدت ۲ سال ابتدأیی حضورتان در سوئد از پس مخارج زندگی‌ خود و خانواده خود بر بیایید.این بدین معناست که شما باید برای دوسال توانایی مالی‌ جهت زندگی‌ در سوئد را داشته باشید.

 به این نکات کاملا توجه کنید:

*دارا بودن پاسپورت معتبر واعتبار پاسپورت نباید کمتر از طول مدت درخواست باشد.

* شما میبایست حداقل 50% از سهام شرکت را دارا بوده، گرداننده شرکت شما باشید و در نهایت مسئولیت شرکت به عهده شما است.

* انتظار میرود که تجارت و یا شرکت شما در طیّ ۲ سال نخست به سوددهی‌ رسیده و شما توانایی حمایت از خود و خانواده همراهتان را بعد از۲ سال زمان آزمایشی‌ (اقامت موقت) داشته باشید.

* با ارائه مدرک میبایست نشان دهید که آگاهی‌ کامل نسبت به تجارت مورد نظر خود دارید و تجربه اداره کردن و گرداندن شرکت خصوصی را دارا هستید.

* ارائه گواهی بانکی‌ نشان دهنده نقدینگی کافی‌ جهت حمایت خود و خانواده همراهتان در طول 2 سال اول سکونت در سوئد الزامیست. این مبلغ برای شخص درخواست کننده دویست هزار کرون، برای همسر صد هزار کرون و برای هر فرزند زیرهجده ۱۸ سال پنجاه هزار کرون می باشد. نحوه ارائه این مدرک به صورت گواهی بانکی معتبر می باشد.

 * به یک یا هر دو زبان انگلیسی‌ و سوئدی تسلط داشته باشید.

 نکته: اگر در سوئد دانشجو هستید باید درخواست ویزای اقامت کاری خود را قبل از تمام شدن اعتبار ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت تحویل دهید. همچنین باید حداقل ۳۰ واحد درسی (معادل یک ترم تحصیلی یا تحقیقاتی) را گذرانده باشید.

ثبت یا خرید شرکت در سوئد

 ارائه مدارک زیر به همراه تقاضا نامه الزامی است:

* کپی‌ از صفحه‌های پاسپورت که نشان دهنده هویت شما,  تاریخ اعتبار پاسپورت و مجوز خروج است.
* صورتحساب مالی‌ نشان دهنده سرمایه مورد نیاز برای بنیان گذاری یا خریداری شرکت و همچنین  پشتوانه مالی‌ کافی‌ جهت حمایت مالی‌ خود و خانواده همراهتان طیّ ۲ سال اول اقامت شما در سوئد

* ارائه طرح دقیق طولانی مدت اداره و توسعه شرکت
 
این طرح میبایست شامل مورد زیر باشد:

* طرح توجیهی‌  شرکت  – بیزینس پلان Business Plan

* تحقیقات علمی‌ بازار  Marketing Plan
* قرارداد‌های موجود با مشتریان و تامین کننده ها

ContractwithCustomers/Suppliers  

* قرارداد اجاره‌ نامه و یا خرید ملک برای شرکت  Contract for Business Permisses

* مجوز‌های لازم بیزینس  Business Permits

* برنامه سرمایه گذاری و تامین سرمایه لازم کوتاه و طولانی‌ مدت  Investment Budget

* بودجه گردش مالی و برنامه سود دهی‌  Liquidity Budget and Profit/Loss Budget

* ترازنامه مالی‌  Budgeted Balance Sheet

در اینجا میتوانید لیست برخی مدارک مورد نیاز را ببینید که گاهی اوقات از طرف ادارهٔ مهاجرت سوئد خواسته میشود و شما ملزم به ارائه‌ آنها تا پیش از دریافت اقامت کاری و یا سرمایه گذاری هستید.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای