اخذ پاسپورت دومینیکا

امروزه افراد زیادی در جستجوی راه های مهاجرتی مختلفی هستند که علاوه بر هزینه کم، درصد خطای کمتری داشته باشد و سودمند باشد. یکی از این روش ها، اخذ پاسپورت دومینیکا می باشد. امسال یکی از سوالات پر تکرار داخل گوگل و شبکه ها اجتماعی پاسپورت دومینیکا و get dominica passport می باشد. در ادامه با مهاجریست همراه باشید تا شما رو با تمامی جنبه های اخذ پاسپورت دومینیکا آشنا کنیم.

دومینیکا کشوری در شرق دریای کارائیب است که از سال ۱۹۷۸ عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع شده است و از آن زمان از نظر سیاسی و دیپلماتیک نزدیکترین روابط را با بریتانیا دارد. به همین علت، دومینیکا از نظر سیاسی و اقتصادی، وضعیت پایداری را همواره تجربه کرده است. به همین دلیل دومینیکا محلی امن برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد. زبان رسمی این کشور انگلیسی و نظام سیاسی آن دموکراتیک و مردم سالار است و پایتخت و مهمترین بندر این کشور شهر روسو می باشد.

ارزش پاسپورت دومینیکا:

امروزه پاسپورت کشورها را بر اساس قدرت آن ها ارزش‌گذاری می‌کنند و این ارزش‌گذاری بر اساس توانایی شهروندان یک کشور برای سفر بدون ویزا به سایر کشورها مشخص و معلوم می‌شود. ارزش پاسپورت دومینیکا با رتبه ۳۷ جهانی نشان از آن دارد که وضعیت مناسبی را در بین ۱۹۱ کشور دنیا داراست. به طور کلی برای دریافت پاسپورت دومینیکا دو روش اصلی وجود دارد که شما اقامت موقت و اقامت دائم دومینیکا می شود. در هر دو روش طبق قوانین دومینیکا سرمایه گذار در ازای سرمایه گذاری می‌تواند پاسپورت دومینیکا را دریافت کند.

اقامت موقت دومینیکا:

برای دریافت اقامت دومینیکا، شما باید ابتدا درخواست اقامت موقت دومینیکا رو داشته باشید و  باید فرم ثبت نام را از سازمان مهاجرت دومینیکا دریافت کنید. پس از دریافت فرم، شما فقط یک سال زمان دارید تا این فرم درخواست را پر کنید و به این سازمان ارائه دهید. پس از تکمیل، دولت دومینیکا بر اساس اطلاعات موجود در این فرم موافقت می‌کند که شخص متقاضی در دومینیکا زندگی کند. کارت اقامتی که فرد دریافت می‌کند یک ساله بوده و بعد یک سال می‌تواند آن را دوباره تمدید کند. شخص متقاضی بعد از پنج سال اقامت موقت می‌تواند از اقامت دائم در این کشور بهرمند شود.

اقامت دائم دومینیکا:

اگر شما به مدت 5 سال در دومینیکا اقامت موقت دریافت کنید و هرساله آن را تمدید نمایید، می‌توانید اقامت دائم دومینیکا را به راحتی دریافت کنید. وقتی فرد متقاضی ویزای ورود به دومینیکا را دریافت می‌کند تقریبا دو ماه زمان دارد تا به کشور دومینیکا وارد شود. البته لازم به ذکر است راه های دیگری نیز برای اخذ اقامت دومینیکا وجود دارد که از طریق ازدواج، کار، تحصیل، سرمایه گذاری است.

روش های اخذ اقامت دومینیکا:

  • تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری: برای دریافت این اقامت دو روش وجود دارد. در روش اول شما می توانید با کمک بلا عوض به دولت دومینیکا اقامت این کشور را دریافت نمائید. در روش دوم با خرید ملک در دومینیکا می توانید برای اخذ تابعیت دومینیکا اقدام کنید.
  • اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج:  شرایط اخذ تابعیت دومینیکا از این طریق با سایر کشورها کمی متفاوت است. در دومینیکا قانون اخذ تابعیت با ازدواج به این صورت است که، اگر یک زن خارجی با یک مرد تبعه‌ی دومینیکا ازدواج کند می‌تواند اقامت دومینیکا را اخذ نماید. در صورتی که یک مرد خارجی با یک زن تبعه دومینیکا ازدواج کند نمی تواند به صورت مستقیم اقامت این کشور را دریافت نماید.
  • اخذ اقامت دومینیکا از طریق تحصیل: اگر شخصی بخواهد برای تحصیل به دومینیکا مهاجرت کند باید در مرحله‌ی اول درخواست ویزای تحصیلی خود را برای یک موسسه دولتی و یا یک دانشگاه که دارای اعتبار و رتبه‌ی کافی است ارسال کند و سپس پذیرش نامه از آن دریافت کند.

هزینه‌ی زندگی برای دانش آموزان و دانشجویان در دومینیکا بسیار مناسب است و کسانی که هیچ گونه سوء سابقه ای ندارند خدمات آموزشی بسیار خوبی ارائه می‌دهند. متقاضیان تحصیل در دومینیکو باید اثبات کنند تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های محل سکونت، تحصیل، بیمه درمانی و سایر هزینه‌های زندگی در دومینیکا را دارند.

  • اخذ اقامت دومینیکا از طریق کسب و کار : برای کسانی که می‌خواهند در دومینیکا مشغول به کار شوند باید یک قرارداد شغلی بالا تر از ۶ ماه داشته باشند. معمولا قرارداد ها در این زمینه یکساله تنظیم میشوند و هرساله به راحتی قابل تمدید هستند. متقاضیانی که قصد کار در دومینیکا را دارند باید ابتدا به یک شرکت یا سازمان در دومینیکا درخواست کار بدهند. در دومینیکا مراکزی وجود دارند که برای افراد دنبال کار اجازه‌ی کار صادر می‌کنند. متقاضیان جویای کار در دومینیکا بعد از انجام روند کاری و پر کردن فرم های درخواست باید برای دریافت ویزا رجوع کنند.

 

مزایای شهروندی دولت دومینیکا:

  • شهروندی در یک کشور مشترک المنافع انگلیسی است.
  • شهروندی در کشور دومینیکا مادام العمر بوده و هیچ مقامی حق فسخ و استرداد آن را ندارد.
  • دریافت کنندگان پاسپورت دومینیکا امکان اقامت و سرمایه گذاری در دومینیکا و کلیه کشورهای دریای کارائیب را دریافت میکند.
  • دولت دومینیکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر تابعیت دوم را محترم شمرده و آن را به رسمیت می شناسد.
  • دارندگان پاسپورت این کشور میتوانند بدون ویزا به اکثر کشور ها سفر نمایند.
  • حساب های بانکی خارجی، سرمایه گذاری ها و شرکت های ثبت شده این کشور موقعیت های منحصر به فردی جهت تجارت و برنامه ریزی مالیاتی را فراهم می اورند .
  •  در طول پروسه دریافت پاسپورت ، نیازی به سفر به کشور دومینیکا وجود ندارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای