اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته + مزایا و قوانین خرید ملک در کشورهای مختلف

اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته

در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین، سریع‌ترین و بهترین راهکارها برای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته مختلف خرید ملک و سرمایه‌گذاری است. در حقیقت فرایند اخذ اقامت با خرید ملک در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرتی بسیار آسان‌تر بوده و تقریبا تمامی اقشار از سراسر دنیا می‌توانند با این روش به اهداف مهاجرتی خود برسند.

اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این زمینه برای افرادی که قصد مهاجرت دارند پیش‌ می‌آید این است که کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟ در حال حاضر تعداد کثیری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در قاره اروپا، آسیا و آمریکا شرایط مطلوبی را برای افراد با تابعیت خارجی به منظور خرید ملک و اخذ اقامت دائم در نظر گرفته‌اند. در ادامه این مطلب کشورهایی که با خرید ملک اقامت دائم و حق شهروندی می‌دهند را به همراه شرایط، قوانین و مواردی از این قبیل معرفی می‌کنیم.

اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای توسعه یافته

کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، طی چند سال اخیر به دلیل افزایش تقاضا کشورهای توسعه یافته مختلفی امکان دریافت اقامت دائم و حق شهروندی را از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری اتباع خارجی فراهم کرده‌اند. تعداد کثیری از این کشورها همواره در قاره اروپا و خاورمیانه واقع شده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بسته به شرایط اقتصادی، امکانات رفاهی و… شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای مختلف متفاوت است. در حال حاضر بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک و همچنین دریافت اقامت دائم کشورهایی چون یونان، امارات، ایرلند، ایتالیا و ترکیه هستند.

اخذ اقامت دائم با خرید ملک در یونان در کمترین زمان

کشور یونان در بخش جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است، این کشور به واسطه موقعیت مکانی خاص خود همواره مهد جاذبه‌های گردشگری متنوع و خاص است. البته ویژگی‌های یونان تنها به زمینه سفر و گردشگری منتهی نمی‌شود، بلکه این کشور از نظر اقتصاد در طی چندین سال اخیر رشد و توسعه قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که امروزه در زمینه کشت زیتون و صادرات آن بعد از کشور اسپانیا و ایتالیا رتبه سوم را در جهان دارد. نرخ رشد اقتصادی یونان در طی چند سال اخیر حدود 3.4 درصد بوده است.

تمامی موارد فوق محکم‌ترین دلایل برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در یونان هستند. اخذ اقامت با خرید ملک در یونان همواره برای افراد با تابعیت خارجی به خصوص ایرانیان ممکن بوده و شرایط مربوط به آن نسبتا ساده است.

قوانین خرید ملک در یونان به منظور اخذ اقامت

یکی از دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران خارجی اخذ اقامت با خرید ملک در یونان است. منظور از اقامت دائم یونان همان ویزای طلایی یا گلدن ویزای معتبر این کشور است. اولین و مهم‌ترین قانون خرید ملک در این کشور این است که فرد متقاضی ملکی با ارزش حداقل 250 هزار یورو را خریداری کند.

بعد از خرید خانه در یونان مبتنی بر شرایط فوق به فرد متقاضی کارت اقامت یک‌ساله اروپا یا همان TRP اعطا می‌شود. شخص متقاضی باید به مدت 5 سال هر ساله این کارت اقامت را تمدید کند، سپس با اتمام دوره 5ساله در صورت رعایت قوانین مربوط به این کشور فرد می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای خرید ملک در کشور یونان دریافت اقامت دائم و حق شهروندی این کشور است، اما مزیت‌های این روش مهاجرتی تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. از دیگر مزایای خرید خانه در یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان رشد چند برابری سرمایه
  • دریافت ویزای شینگن
  • سفر بدون ویزا به تمام کشورهای اروپایی
  • بهره‌مندی از سیستم درمانی پیشرفته و کاملا رایگان یونان
  • تجربه زندگی مرفه با هزینه‌های بسیار پایین
  • وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و متنوع
  • عدم وجود شرط حضور در کشور به منزله خرید ملک
  • مناسب بودن قیمت املاک

اخذ اقامت با خرید ملک در یونان

اخذ اقامت با خرید ملک در امارات

امارات متحده عربی (UAE) در طی چندین سال اخیر از نظر اقتصاد، رفاه و سطح امکانات زندگی پیشرفت و توسعه قابل توجهی داشته است؛ به گونه‌ای که امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ از سراسر دنیا در این کشور اقدام به خرید ملک و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این کشور از نظر سیستم بهداشتی، آموزشی و رفاهی جزو بهترین و برترین کشورها در کل دنیا است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هزینه‌های زندگی در امارات به نسبت میزان درآمد بسیار کمتر است. اخذ اقامت با خرید ملک در امارات شرایط و قوانین خاص خود را دارد. در صورتی که شما هم مانند بسیاری از افراد مایل به اخذ اقامت دائم این کشور از طریق خرید ملک هستید بایستی ملکی حداقل به ارزش یک میلیون درهم امارات خریداری کنید.

بعد از خرید ملک می‌توانید نسبت به اقامت Estate Investor اقدام کنید، این اقامت هر دو سال یکبار باید توسط شخص تمدید شود. افزون بر این موارد شرط اخذ اقامت با خرید ملک در امارات این است که فرد بعد از خرید ملک در این کشور حداقل 180 روز یکبار به این کشور سفر کند. تمامی امور و مراحل قانونی مربوط به خرید ملک در کشور امارات صورت می‌گیرد.

به بیانی ساده‌تر افراد خارجی نمی‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. اقامتی که در ازای خرید ملک به افراد خارجی اعطا می‌شود از نوع موقت بوده و 2 تا 10 ساله است. افرادی که از طریق خرید ملک در امارات نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام می‌کنند امکان انجام فعالیت‌های تجاری ندارند. سایر قوانین اخذ اقامت برای خرید ملک در امارات عبارت است از:

  • فرد متقاضی بیمه درمانی داشته باشد.
  • ملک خریداری شده باید در مناطق آزاد قرار گرفته باشد.
  • ملک مورد نظر نباید اجاره از مالک یا اجاره 99 ساله باشد.
  • سند مالکیت بایستی توسط اداره اراضی امارات ارسال گردد.
  • ملک خریداری شده باید قابل سکونت باشد.
  • ملک خریداری شده باید از نوع مسکونی باشد. مجوز خرید سایر انواع ملک از جمله تجاری و اراضی برای افراد خارجی صادر نشده است.

اخذ اقامت با خرید ملک در ایرلند

کشور ایرلند سومین جزیره بزرگ در قاره اروپا است. این جزیره بنا بر موقعیت جغرافیایی خاص خود همواره دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع است. بر اساس آخرین تحقیقات سرمایه‌گذاران سرشناس اراضی موجود در این کشور بسیار آینده‌دار بوده و بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت هستند.

قوانین خرید ملک در ایرلند

اخذ اقامت با خرید ملک در ایرلند قوانین چندان محدود و سرسختی ندارد، به عبارتی افراد با هر ملیتی و با هر میزان سرمایه‌ای می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. اما در صورتی که هدف اصلی افراد از خرید ملک در ایرلند اخذ اقامت این کشور باشد، بایستی ملکی به ارزش حداقل 500 هزار یورو را خریداری کنند. بعد از خرید ملک اقامت 2 ساله‌ای به فرد و همراهان او از طرف سازمان مهاجرتی ایرلند اعطا می‌شود.

بعد از گذشت 2 سال اول اداره مهاجرت شرایط شخص را بررسی کرده و در صورت تایید اقامت وی به مدت 3 سال تمدید می‌شود. بعد از گذشت این دوره سه ساله و بررسی مجدد اداره در صورت تایید اقامت شخص و خانواده او به مدت 5 سال تمدید می‌شود. بعد از گذشت 5 سال متقاضی می‌تواند به اداره مهاجرت ایرلند مراجعه کرده و نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.

قوانین خرید ملک در ایرلندخرید ملک در کشور ایتالیا به منظور اخذ اقامت این کشور

ایتالیا مانند پرتغال و اسپانیا از جمله کشورهای توسعه یافته قاره اروپا است. این کشور با جمعیت 60 میلیون نفری و مساحت 301 کیلومتر مربع از نظر امنیتی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. اخذ اقامت با خرید ملک در ایتالیا به صورت دائمی نبوده و در واقع ویزای طلایی این کشور از طریق خرید ملک به افراد داده نمی‌شود.

البته شما می‌توانید نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام کرده و سپس از طریق تمکن مالی و اثبات توانایی پرداخت سالانه 100 هزار یورو نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید. با خرید ملک در ایتالیا تنها می‌توان اقامت توریستی یعنی اقامت 5 ساله این کشور را دریافت کرد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های خرید ملک در ایتالیا و اخذ اقامت توریستی این کشور این است که هیچ گونه محدودیتی در ارزش ملک خریداری شده وجود ندارد.

قوانین خرید ملک در ایتالیا

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک و سرمایه‌گذاری

ترکیه از جمله کشورهایی است که امکان اخذ اقامت با خرید ملک در آن وجود دارد. اما همان طور که می‌دانید برای اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک باید برخی قوانین خاص رعایت شود. اولین و مهم‌ترین قانون خرید ملک در ترکیه به منزله اخذ اقامت دائم این کشور این است که ملک خریداری شده حداقل به ارزش 400 هزار دلار باشد. البته قوانین خرید ملک در این کشور در طی چندین سال اخیر تغییرات گسترده‌ای داشته است.

  • عدم واگذاری یا فروش ملک خریداری شده به مدت 3 سال
  • افراد با تابعیت خارجی تنها می‌توانند 25 درصد از اراضی کل ترکیه را خریداری کنند.
  • افراد با تابعیت ایرانی بر خلاف سایر افراد خارجی می‌توانند نسبت به خرید انواع ملک مسکونی، کشاورزی، تجاری و…اقدام کنند.
  • افراد خارجی مجاز به خرید ملک با مساحت حداکثر 30 هکتار هستند.

سخن پایانی

در مطالب فوق توضیحات کاملی در مورد انواع کشورهایی که امکان اخذ اقامت با خرید ملک در آن‌ها وجود دارد را معرفی کردیم. بر اساس این مطالب می‌توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر کشورهایی چون ترکیه، امارات، ایتالیا، ایرلند و یونان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت موقت یا دائم هستند. قوانین خرید ملک در هر یک از این کشورها در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته آسان‌تر بوده و در واقع بهترین فرصت سرمایه‌گذاری برای افراد خارجی به شمار می‌رود.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای