آشنایی با ثروتمندترین آشپز جهان

اگر می خواهید یک دستپخت خوشمزه و فوق العاده لذیذ را تجربه کنید شاید بهتر است به گوردون جیمز رمزی مراجعه کنید. ثروتمندترین و قدرتمندترین سرآشپز دنیا!

گوردون جیمز رمزی متولد ۸ نوامبر ۱۹۶۶ در اسکاتلند، آشپز، صاحب چندین رستوران و شخصیت تلویزیونی است. به رستوران‌های او مجموعاً ۱۶ ستاره میچلین اهدا شده که اکنون دارای ۹ عدد از آنهاست.رستوران اصلی او رستوران گوردون رمزی در چلسی لندن از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۳ ستاره میچلین دریافت کرده است.ستاره میچلین سری کتابهای راهنمایی است که شرکت میشلن در فرانسه آن را منتشر می‌کند.

در میان این سری از کتاب‌ها مشهورترین آن کتابی است که به ارزیابی کیفیت غذای رستوران ها و نشاندادن آن با ستاره پرداخته است و کتاب راهنمای رستوران و هتل میشلن نامیده می‌شود. فروش سالیانه این کتاب که رستوران‌های چندین کشور مختلف را بررسی کرده‌است، از یک میلیون جلد در سال فراتر می‌رود.

سرآشپزی که لقب افسونگر آشپزخانه را به یدک میکشد، سرآشپزی ماهر که در نوجوانی به سراغ فوتبال رفت و در آن به سرعت پیشرفت کرد و در تیم جوانان گلاسکو رنجرز پذیرفته شد. اما در نهایت با مصدومیت شدید، دوران فوتبالی خود را آغاز نکرده به پایان رساند و کفشها را آویخت. او ۱۹ ساله بود که از سر یک اتفاق و با گذراندن دوره های آموزشی آشپزی پا به دنیایی متفاوت گذاشت.

شهرت رمزی در اجرای برنامه‌های تلویزیونی در مورد رقابتهای آشپزی و مواد غذایی، مانند مجموعه سریالهای انگلیسی آشپزخانه جهنمی، کلمه F و کابوس‌های آشپزخانه‌ای رمزی به همراه نسخه‌های آمریکایی آشپزخانه جهنمی , کابوسهای آشپزخانه‌ای رمزی، استاد آشپز، استاد آشپز نوجوان و هتل جهنم می‌باشد.

در سال ۲۰۱۵ فوربس نام او را به دلیل دریافت درآمد ۶۰ میلیون دلاری در یکسال اخیر در لیست پر درآمدترین افراد مشهور جهان در رتبه ۲۱ قرار داد.گوردون رمزی با دارایی بیش از ۳۸ میلیون دلار، لقب ثروتمند ترین آشپز جهان به انتخاب نشریه فوربس را داراست. رمزی ۴۵ ساله، سرآشپز سه ستاره اسکاتلندی تبار است که اکنون رستورانهایی در چهار گوشه جهان را اداره می‌کند. وی مولف بیش از ۲۰ جلد کتاب بوده و چهره ای سرشناس در برنامه های تلویزیونی آشپزی است.

برنامه تلویزیونی کابوسهای آشپزخانه یکی از شناخته شده ترین آثار، با حضور این سرآشپز همه فن حریف است. او در این برنامه رستورانهای ورشکسته را به کسب و کارهای نمونه و موفق تبدیل میکند. گوردون رمزی در دنیای رقابتی، رنگارنگ و پرزرق و برق آشپزی، چهره ای بی رقیب و نامدار است. آشپزی که بیشتر از آنکه به خاطر رستورانهای متعدد و افتخارهای بسیارش در صنعت آشپزی معروف باشد، به دلیل رویکرد کاری منحصربه فرد خود شناخته شده است.

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای