سفر به ازمیر

شهر ازمیر

جاذبه های گردشگری ازمیر

“ازمیر شهری است که در زیر گرامی ترین قبه آسمان در بهترین اقلیم دنیا به وجود آمده است. ”
جمله ی معروف (هرودوت) در مورد شهری باستانی با تمدنی ۵۰۰۰ ساله به نام “ازمیر” .
شهر ازمیر یکی از جاذبه های کشور ترکیه و یکی از مراکز مهم تجاری است که به ترکیه ی کوچک معروف می باشد. زیرا مجموعه ای کامل از تمام زیبایی های کشور ترکیه است. در این مطلب به بررسی مکان های دیدنی ازمیر می پردازیم
سفر به  ازمیر
این شهر دارای تابستان هایی بسیار گرم است اما در شب ها تبدیل به نسیم ملایم و خنکی می شود. در مقابل زمستان های این شهر پر از باد و بارندگی است اما کمتر زمانی بارش برف در این شهر دیده می شود.
سفر به  ازمیر
این شهر سومین شهر بزرگ ترکیه است که در کنار دریای بسیار زیبا و دل نواز ” اژه ” قرار گرفته و به دلیل سواحل ماسه ای متعدد در جنوب این شهر و شناخته شدن به عنوان شهری بندری، تجاری بازرگانی و علمی ، یکی از مهم ترین جاذبه های مهم گردشگری ومنبع درآمد کشور ترکیه است.
سفر به  ازمیر
شهر ازمیر مناطق دیدنی بسیار زیاد و زیبایی دارد که از جمله آن ها ” میدان کناک ازمیر ” ، “آسانسور ازمیر”  و ” قلعه کادفه کاله ازمیر ” است.
میدان کناک ازمیر :
این میدان یکی از مهم ترین و معروف ترین مناطق توریستی و گردشگری شهر ترکیه است که در یک سمت آن مسجد کوناک یالی و در سمتی دیگر ورودی اصلی بازار سنتی کمرآلتی قرار دارد.
در وسط این میدان، برج ساعتی قرار دارد که هدیه ای از سلطان عبدالحمید در سال ۱۹۰۱ است که به سبک عثمانی ساخته شده بسیار پر زرق و برق و پر نقش و نگار است و بیش از صد سال قدمت دارد. به همین دلیل این میدان به برج ساعت معروف است و در واقع این برج سمبل ازمیر می باشد.
سفر به  ازمیر
آسانسور ازمیر:
در سال ۱۹۰۷ در میدان کاراتاش بنای بسیار بلندی برای جا به جایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه به وسیله ی فشار آب ساخته شد که بعدها به دلیل پیشرفت تکنولوژی این جابه جایی به وسیله ی نیروی الکتریکی صورت می گرفت.
سفر به  ازمیر
اکنون این مکان تنها جنبه ی گردشگری دارد و قابل استفاده برای جا به جایی مردم نیست و تنها از رستورانی که در قسمت بالای این بنا ساخته شده و نمایی بسیار زیبا و دل انگیز از شهر ازمیر دارد، می توان استفاده کرد.
سفر به  ازمیر
خیابانی که به این بنا منتهی می شود، داریو مورنو نام گرفت. زیرا این نام هنرمند و موسیقی دان مشهور ترکیه است که در این مکان زندگی می کرده.
تله فریک یا تله کابین ازمیر که از روی دریای بسیار زیبا و فوق العاده ی اژه عبور می کند، ارتفاعی ۴۰۰ متری دارد و نمای بسیار دوست داشتنی و زیبایی از درخت های نخل و سواحل ازمیر همچون سواحل چشمه و قوجادیکیلی ایجاد می کند.
سفر به  ازمیر
قلعه کادفه کاله :
قلعه پاگوس یا کادفه کاله با ۱۸۶ متر ارتفاع، از قرن چهارم قبل از میلاد تا کنون پا برجاست.  شهر ازمیر توسط یکی از ژنرال های اسکندر به نام لیسماکوس بازسازی شد اما طی دوره های مختلف همچون دوره های امپراطوری یونان، رم ، بیزانس و عثمانی شامل تغییرات بسیار چشمگیری شده است.
سفر به  ازمیر
شهر ازمیر دارای مراکز خرید و مناطق تفریحی متعددی است. از جمله اسکله کوناک در نزدیکی برج ساعت و منطقه آلسانژاک برای خرید و همچنین کولتور پارک، پارک ادنان سایگون، پارک اینسان حاک لاری، پارک موامراکسوی، پارک تفریحی تورگوت ازال،پارک آبی ازمیر، پیست اسکی، کلیسای افسوس و سنت پلیکارت برای تفریح و بازدید.
سفر به  ازمیر

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای