راهنمای مهاجرت کاری به آلمان

ویزای کار در آلمان - اجازه ی کار در آلمان - درآمد در آلمان - کاریابی تضمینی آلمان - هزینه ی ویزای کار آلمان

مورد تایید وکلای مجموعه
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دسته بندی: کشور آلمان
بروزرسانی:18 شهریور 1400

شرایط کار در آلمان (راحت ترین راه مهاجرت به آلمان)

شرایط کار در آلمان بسیار آسان است. تنها کافیست راهنمای مهاجرت به آلمان را از مهاجریست مطالعه نمایید. ممکن است سوالات مهاجرت به آلمان درباره زندگی و کار در آلمان زیاد باشد که ما به بخشی از این سوالات پاسخ خواهیم داد. در پایان این مقاله میزان درآمد در آلمان را نیز برایتان شرح می دهیم.

طبق قوانین  مهاجرتی و اقامت بلند مدت کشور آلمان شما می توانید اقامت کشور آلمان از طریق خود اشتغالی ( پاراگراف 21 اقامت ) برای سهامداران و مدیر عامل شرکت بدست آورید.

 مدت زمان انجام کار از ابتدا تا دریافت ویزای اقامت 6 تا 8 ماه می باشد. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی شرکت نوع مسئولیت محدود ( GmbH ) و افتتاح حساب  بانکی شرکتی  25.000 یورو می باشد و برای راه اندازی شرکت سهامی خاص ( AG ) به سرمایه 50.000 یورویی احتیاج می باشد.

برای ورود به کشور آلمان از طریق خود اشتغالی ( پاراگراف 21 اقامت ) و سرمایه گذاری شما باید یک طرح توجیهی اقتصادی به اداره بازرگانی ارائه دهید که برنامه کار 3 سال آینده شرکت خود را توضیح دهید، شرکت ما در زمینه  آماده سازی طرح توجیهی اقتصادی شمارا در این زمینه یاری می نماید.

شرایط درخواست اقامت: 

از نظر قانونی چند شرط اساسی زیر برای تقاضای درخواست اقامت کشور آلمان لازم و ضروری می باشد:

طرح توجیهی اقتصادی ( Business plan ) قابل قبول که مورد تائید اداره بازرگانی آلمان باشد. ( شرکت ما در آلمان با دارا بودن تیم اقتصادی خبره و مجرب می تواند شمارا در این راه یاری نماید.)

ارائه زندگی نامه (مدرک تحصیلی و مدارک شغلی ) لازم به ذکر است که تنها برای ارائه به سفارت می باشد.

شرایط دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده تحت تکفل ایشان میبایست میزان کارکرد حساب بانکی و هزینه های متقاضی در کشور آلمان از تاریخ ورود و آغاز فعالیت تجاری تا انتهای 3 سال آینده، 250.000 € یورو باشد.

ضمناً یادآور می شود کلیه هزینه های شخصی خود و خانواده و همچنین ( تمامی هزینه های پرداختی مانند اجاره مسکن خرید وسایل شرکت حقوق کارمندان ، خوراک ، پوشاک و… ) شامل آن 250.000 € یورو محسوب خواهد شد.

شهروندان غیراروپایی: اقامت بلندمدت

شهروندان غیراروپایی برای اقامت بلندمدت نیاز به مجوز اقامت دارند. یک مأموریت در آلمان، در ابتدا نیاز به ویزا برای ورود دارد. در ابتدا، یک ویزای ملیتی به یک مجوز اقامت تبدیل می شود، توسط دفتر مهاجرتی بومی ذی صلاح، شهروندان غیراروپایی، غیر از کشورهای ذکر شده در اقامت کوتاه مدت، نیاز به یک ویزا برای ورود به آلمان می باشند، تا بتوانند اجازه ی اقامت طولانی مدت را دریافت کنند.

استثناهایی برای اهالی استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند، کره ی جنوبی و آمریکا که ممکن است وارد آلمان شوند و قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، وجود دارد. این افراد، مستقیماً برای دریافت مجوز اسکان یا اقامت به دفاتر مهاجرتی در آلمان مراجعه می کنند.

آیا می دانید اخذ اقامت آلمان هیچگاه به این سادگی نبوده است؟

قوانین مربوط به انتقال سرمایه ( 250.000 یورو ) برداشته شده است.

دیگر نیاز به استخدام اجباری 5 نفر شهروند آلمانی نیست.

نیازی به داشتن مدرک زبان آلمانی نیست.

شما می توانید با ثبت شرکت در کشور آلمان و داشتن یک طرح توجیهی اقتصادی (Business Plan ) خوب ،بدون اجبار برای انتقال  یا سرمایه گذاری اولیه مشخص اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

متقاضیان عزیز:

ثبت شرکت در کشور آلمان به تنهایی باعث دریافت اقامت نمی شود

برای دریافت اقامت باید ابتدا طرح توجیهی اقتصادی خود را آماده سازید و هدف خود را برای ورود به کشور آلمان بیان کنید،در صورت موافقت با طرح توجیهی اقتصادی و اعطای ویزای اقامت شما برای پیاده سازی طرح، شما شرکت خود را ثبت می نمایید.

نکته مهم دیگر در رابطه با ثبت شرکت در آلمان، طبق قوانین جاری کشور آلمان، فردی که مقیم کشور آلمان نباشد از لحاظ قانونی نمی تواند در بانک های  معتبر و موجود در آلمان حساب بانکی داشته باشد، درصورتی که شما مایل به ثبت شرکت در کشور آلمان و افتتاح حساب بانکی می باشید و می خواهید خود مدیر عامل شرکت باشید باید برای دریافت اقامت خود اقدام نمایید. در غیر این صورت شما می توانید یک مدیر عامل بومی ( ساکن کشور آلمان ) استخدام نمایید.

قوانین جدید مهاجرت به کشور آلمان از طریق خود اشتغالی ( پاراگراف 21 اقامت )

برای ترجمه مطالب می توانید از ابزار ترجمه وب سایت گوگل استفاده نمایید.  http://translate.google.com

خود اشتغالی (فعالیت شغلی مستقل):

1 – آگوست 2012 مربوط به شرطهای دریافت مجوز طبق ماده 21 بند 1 ردیف 2 قانون اقامت (از تامین مبلغ سرمایه گذاری 250000یورو و ایجاد 5 فرصت شغلی صرف نظر شد).

 

 

خود اشتغالی (فعالیت شغلی مستقل):

شرایط لازم اعطای مجوزهای اقامت برای موسسین شرکت ها به نحو چشمگیری کاهش یافته و ساده تر شده است. مفاهیم و عباراتی مانند منافع و علائق «مهم»و«خاص» حذف شده اند. همچنین شرط داشتن حداقل مبلغ سرمایه گذاری 250000یورو و ایجاد 5 فرصت شغلی هم حذف شده است.

 

 

ماده 21 خود اشتغالی:

(1) امکان اعطای مجوز اقامت به یک خارجی وجود دارد در صورتی که:

الف)یک علاقه یا منفعت اقتصادی یا یک نیاز منطقه ای در میان باشد.

ب) انتظار می رود که فعالیت شغلی مورد نظر اثرات مثبتی در اقتصاد بگذارد.

ج) تامین مالی و فاینانس اجرای کار از محل سرمایه ی شخصی و یا ضمانت دریافت اعتبار بانکی باشد.

ارزیابی پیش شرط ها طبق بند 1 به ویژه بر این اساس است:

 که احتمال موفقیت ایده و هدف تجاری که مبنای کار قرار می گیرد چقدر است،

 شخص خارجی تا چه میزان در امور تجاری و اداره ی شرکت ها تجربه دارد،

میزان سرمایه ی آورده چقدر است،

 و تاثیرات کار بر موقعیت تحصیلی آموزشی و و نقش آن در ابداعات و ابتکارات و تحقیقات تا چه حدی است.

 در این بررسی ها شرکت های تخصصی که در محل مورد نظر فعالیت دارند، مقامات مسئول کاری و تجاری، نمایندگان حقوقی امور عمومی برای مشاغل و مقامات مسئول صدور مجوز شغل شرکت خواهند داشت.

(2) امکان اعطای مجوز اقامت همچنین در این صورت هم وجود دارد که تسهیلات و نکات مثبتی مربوط به حقوق انسانها بر اساس روابط متقابل کشورها در میان باشد.

(2 – الف)چنانچه یک شخص خارجی تحصیلاتش را در یک دانشگاه دولتی و یا یک دانشگاه که از سوی مراجع دولتی به رسمیت شناخته شده به پایان برساندو یا به عنوان محقق، پژوهشگر و دانشمند مطابق با ماده ی 18 و یا 20 دارای مجوز اقامت می باشد می توان به وی برای انجام فعالیت خود اشتغالی جدا از مقررات بند 1مجوز اقامت اعطا کرد.فعالیت خود اشتغالی مورد نظر باید با رشته ی تحصیلی و دانش کسب شده بر اساس آن در طول تحصیلات دانشگاهی و یا انجام پژوهش های علمی مرتبط باشد.

(3)به خارجیان بالای 45 سال فقط در صورتی مجوز اقامت داده می شود که از منابع تامین دوران پس از اتمام فعالیت شغلی شان به میزان مناسب برخوردار باشند.

(4) مدت اعتبار مجوز اقامت حداکثر 3 سال می باشد، چنانچه فعالیت شغلی شخص خارجی با موفقیت همراه باشد پس از گذشت 3 سال می توان جدای از ماده ی 9 تبصره ی 3 به وی مجوز اقامت دائم داد، مشروط به آنکه زندگی خود و افرادی که با وی رابطه ی خانوادگی دارند و او سرپرستشان محسوب می شود از نظر اقتصادی مناسب باشد و درآمد کافی و مطمئنی داشته باشد.

(5)جدای از مقررات بند 1 می توان جهت انجام فعالیت های شغلی آزاد به افراد خارجی مجوز اقامت اعطا کرد. فرد باید مجوز مورد نیاز برای انجام شغل آزاد را داشته باشد و یا به وی تضمین داده باشند که این مجوز را دریافت خواهد کرد. بند 1 ردیف 4 در اینجا ملاک خواهد بود، بند 4 در این مورد اجرا نمی شود.

(6)چنانچه یک خارجی به منظور هدف دیگری مجوز اقامت دریافت کرده باشد می تواند با همان مجوز به فعالیت شغلی مستقلانه بپردازد مشروط به آنکه طبق دیگر مقررات مورد نیازمجوز های لازم را دریافت کرده باشد و یا به وی تضمین داده باشند که این مجوزها را دریافت خواهد کرد.

جالبه بدونی که

لقبی که خود آلمانی‌ها برای کشورشان برگزیده اند سرزمین شاعران و متفکران (Das Land der Dichter und Denker) است که با وجود فیلسوف، دانشمندان و شاعران بزرگی چون گوته لقب غیر مرتبطی هم نمی‌باشد. در این مطلب بد نیست تا با واژه Deutschland نیز آشنا شوید. دویچسلند نامی است که خود ساکنین این کشور با زبان آلمانی آن را صدا می‌کنند و در واقع Germany نامی است که در زبان انگلیسی معرف آلمان است. سرزمین توتن نیز از دیگر القاب این کشور بزگ بشمار می‌رود.
دانستنی ها

هزینه زندگی در کشور آلمان نسبت به هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی مانند کشور نروژ و سوئد بسیار کمتر است و اقتصاد خوبی در کشور آلمان حاکم است. در ادامه هزینه زندگی در آلمان بطور جزء به جزء شرح داده خواهد شد.

Cost of Living Germany هزینه زندگی آلمان اقتصاد کشور آلمان در رتبه هشتم جهانی قرار دارد. نرخ تورم در کشور آلمان ۰٫۳% است و اقتصاد محکم و جمعیت کنترل شده این کشور آینده ای امیدوار کننده را برای آلمان پیش بینی می کند.

درصد بیکاری در کشور آلمان به طور رسمی ۸% اعلام شده است و این عامل کشور آلمان را از نظر اقتصاد با مشکل جدی مواجه کرده است و شماری از مردم آلمان در تأمین هزینه زندگی در کشور آلمان  با مشکل رو به رو هستند.

واحد پول کشور آلمان یورو است که با کد X در کشور آلمان چاپ می شود و در حال حاضر هر یورو برابر ۱٫۲۵ دلار آمریکاست.

 

در زیر تقسیم بندی درآمد ماهانه برای هزینه زندگی در کشور آلمان بصورت نمودار دایره ای آورده شده است:

با توجه به محتوای نمودار بالا میتوان درآمد ماهانه در آلمان را بصورت مناسب برای هزینه زندگی در کشور آلمان تقسیم بندی و مدیریت کرد.

 

 

در زیر برای روشن شدن بیشتر هزینه زندگی در کشور آلمان، جدولی بصورت جزء به جزء هزینه زندگی در آلمان آورده شده است:

رستوران های کشور آلمانمیانگینمحدوده قیمت ها
گوشت، رستوران ارزان۱۰٫۴۹ $
۷٫۵۲ – ۱۵٫۰۵
گوشت برای ۲ نفر،رستوران معمولی۴۹٫۶۹ $
۳۱٫۳۵ – ۶۸
فست فود در مک دونالد یا مشابهات۷٫۹۰ $
۶٫۸۸ – ۸٫۷۸
آبجو خانگی (نیم لیتری)۳٫۶۱ $
۲٫۵۱ – ۴٫۳۹
آبجو وارداتی (۰٫۳۳لیتری)۳٫۵۷ $
۲٫۵۱ – ۴٫۳۹
کاپوچینو (معمولی)۳٫۰۱ $
۲٫۵۱ – ۳٫۷۶
نوشابه پپسی (۰٫۳۳ لیتری)۲٫۴۴ $
۱٫۲۵ – ۳٫۱۳
آب (۰٫۳۳ لیتری)۲٫۱۹ $
۱٫۲۵ – ۳٫۱۳
بازارهای کشور آلمان
شیر معمولی (۱لیتر)۰٫۹۱ $
۰٫۶۹ – ۱٫۲۵
قرص نان سفید (۵۰۰ گرمی)۱٫۸۹ $
۱٫۱۳ – ۲٫۵۱
تخم مرغ (۱۲ عدد)۲٫۵۴ $
۱٫۶۲ – ۳٫۷۶
پنیر تازه (۱ کیلوگرم)۱۰٫۸۶ $
۶٫۲۶ – ۱۸٫۸۱
سینه مرغ بدون پوست و استخوان (۱کیلوگرم)۸٫۷۰ $
۵٫۶۴ – ۱۲٫۵۴
سیب (۱کیلوگرم)۲٫۳۸ $
۱٫۵۰ – ۳٫۱۳
پرتغال (۱کیلوگرم)۲٫۶۸ $
۱٫۲۵ – ۳٫۷۶
سیب زمینی (۱کیلوگرم)۱٫۲۴ $
۰٫۶۳ – ۲٫۵۱
کاهو (۱ عدد)۱٫۱۰ $
۰٫۷۴ – ۱٫۲۵
آب (۱٫۵ لیتری)۰٫۸۴ $
۰٫۳۱ – ۱٫۵۰
شیشه شراب متوسط۶٫۲۷ $
۳٫۷۶ – ۸٫۷۸
آبجو خانگی (نیم لیتری)۱٫۰۲ $
۰٫۷۵ – ۱٫۲۵
آبجو وارداتی (۰٫۳۳ لیتر)۱٫۲۶ $
۰٫۸۸ – ۱٫۸۸
پاکت سیگار (مارلبورو)۶٫۱۸ $
۵٫۶۴ – ۶٫۸۳
حمل و نقل در کشور آلمان
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)۲٫۸۵ $
۲٫۳۸ – ۳٫۱۳
بلیط ماهانه۷۲٫۰۱ $
۵۰ – ۹۶٫۵۵
ورودی تاکسی (تعرفه معمولی)۳٫۶۳ $
۳٫۱۳ – ۵٫۰۲
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه معمولی)۲٫۰۶ $
۱٫۶۹ – ۲٫۵۱
تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه معمولی)۲۹٫۲۰ $
۲۶٫۳۳ – ۳۳٫۸۶
بنزین (۱ لیتر)۱٫۹۳ $
۱٫۷۶ – ۲٫۰۷
فولکس واگن گلف ۱٫۴ ۹۰ KW روند (یا یک اتومبیل جدید)۲۳,۵۸۳ $
۱۹,۹۲۴ – ۲۸,۹۰۹
خدمات رفاهی در کشور آلمان (ماهیانه)
پایه (برق، گاز، آب، زباله) آپارتمان ۸۵ متری۱۷۰٫۰۵ $
۱۰۶٫۵۸ – ۲۵۰٫۷۸
۱ دقیقه تعرفه تلفن همراه اعتباری محلی (بدون تخفیف و یا طرح)۰٫۱۶ $
۰٫۱۱ – ۰٫۳۱
اینترنت (۶ مگابیت در ثانیه، پهنای باند نامحدود، کابل / ADSL)27.35 $
۱۸٫۸۱ – ۳۷٫۶۲
ورزش و اوقات فراغت در کشور آلمان
باشگاه تناسب اندام،هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال۵۳٫۴۳ $
۲۵٫۰۸ – ۷۵٫۲۴
اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته)۲۰٫۶۶ $
۱۲٫۵۴ – ۳۱٫۳۵
سینما، پخش بین المللی، ۱ صندلی۱۰٫۵۷ $
۸٫۷۸ – ۱۲٫۵۴
لباس و کفش در کشور آلمان
۱ جفت Levis 501 (یا معادل آن)۱۰۱٫۰۷ $
۷۵٫۲۴ – ۱۱۹٫۱۲
۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (زارا، H & M، …)۴۲٫۷۸ $
۲۵٫۰۸ – ۶۲٫۷۰
۱ جفت کفش نایک۹۹٫۷۷ $
۶۸٫۹۷ – ۱۲۵٫۳۹
۱ جفت کفش چرم مردانه۱۱۲٫۶۴ $
۷۵٫۲۴ – ۱۵۰٫۴۷
اجاره خانه در کشور آلمان (ماهانه)
آپارتمان در مرکز شهر (۱ خوابه)۶۲۷٫۸۱ $
۳۷۶٫۱۸ – ۱,۰۰۳
آپارتمان (۱ خوابه) در خارج از مرکز شهر۴۶۴٫۶۵ $
۲۸۲٫۱۳ – ۷۵۲٫۳
آپارتمان در مرکز شهر (۳ اتاق خواب)۱,۳۱۱ $
۷۵۲٫۳۵ – ۲,۱۳۱
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در خارج از مرکز۹۳۸٫۰۷ $
۶۲۶٫۹۶ – ۱,۵۰۴
قیمت خرید آپارتمان در کشور آلمان
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر۳,۱۱۵ $
۱,۶۱۷ – ۵,۰۱۵
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز۲,۰۷۶ $
۱,۲۵۳ – ۳,۷۶۱
تامین مالی و حقوق در کشور آلمان
متوسط حقوق ماهانه (پس از کسر مالیات)۲,۷۰۶ $
۱,۸۸۰ – ۳,۷۶۱
نرخ بهره وام مسکن در درصد (٪)، سالانه۴٫۱۵
۳٫۵۰ – ۵٫۰۰

 هزینه زندگی در آلمان که در بالا بررسی شد، درواقع مقایسه کمترین قیمت و بیشترین قیمت محصولات و خدمات در ایالات مختلف کشور آلمان بود که بطور کلی هزینه زندگی در کشور آلمان نامیده شد.
بهتر است در تصمیمات و برآیندهای خود از هزینه زندگی در کشور آلمان، حداقل و حداکثر هزینه را نیز در کنار میانگین هزینه زندگی در آلمان مد نظر بگیرید.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما نیز باشد؟!

مزایای مهاجرت کاری به آلمان چیست؟

مهاجرت کاری به آلمان رفاه مالی و امنیت شغلی شما و خانواده تان را تضمین می کند. آلمان به عنوان اصلی ترین بنیان گذار اتحادیه اروپا شناخته شده است. شرکت‌هایی که در آلمان فعال هستند، به صورت عمده شرکت‌هایی را شامل می شوند که به صورت خانوادگی راه اندازی شده اند. همچنین در میان 500 شرکت بزرگ جهانی ازنظر اقتصادی، 53 شرکت را کشور آلمان به خود اختصاص داده است. از این شرکت ها نام های مثل فولکس‌واگن، آلیانتس، دایملر، بی‌ام‌ و، زیمنس، و بایر به چشم می خورد. این شرکت ها نیاز به نیروی متخصص دارند و هدف مناسبی برای متقاضیانی که قصد ویزا کار آلمان را دارند، محسوب می شوند.

ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی ممکن است؟

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی موضوعی است که در حال حاضر توسط متقاضیان مهاجرت پیگیری می شود. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای این  خبر خوب را برای هموطنان عزیز دارد که در سال  2021 دوره های کارآموزی آلمان (schulische Ausbildung) اقدام به جذب نیرو از کشورهای خارجی بخصوص ایران می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره روی لینک انتهای مقاله کلیک کنید.

آیا امکان گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو تحصیل در کشور فرانسه وجود دارد؟
بله، همسر و فرزندان زیر سن قانونی دانشجو می ‌توانند همزمان با دانشجو درخواست ویزای همراه بدهند و همزمان با هم وارد خاک کشور فرانسه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای